Gå til innhold

Rpg- Xbox vs. PS2

Skuld

Anbefalte innlegg

Noen som har noen fornuftige inspill om hvilken konsoll som er best til RPG spill? Og hvilken av de som har de beste RPG spillene?

Har ikke prøvd så mange egentlig selv, bare disse:

Ps2- Disgaea-hour of Darkness

Champions of Norrat

Div FF spill(ps1 da men...)

Xbox- Morrowind

KotOR

D & D spillet(heter vel bare Dungeons and Dragons?)

Er litt i tvil hvilken som er best, interessert i å høre hva dere mener :thumbup:

(PC er jo best seff, men that goes without saying egentlig.. :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig glad i RPG-spill, og det er en grunn til at jeg velger PS2.

Final Fantasy-spillene er som kjent veldig populære.

Spill som Morrowind og de der, som er på Xbox, får du også på PC, og jeg tror jeg foretrekker Morrowind på PC.

Så....PlayStation 2 ville jeg valgt. Uavhengig av hvilken konsoll jeg synes er best.

Mange vil vel si at jeg velger den fordi jeg liker PS2 best, men ut i fra det jeg vet om RPG på Xbox sammenlignet med PS2, så velger jeg PS2. Og det er mest på grunn av Final Fantasy.

Lenke til kommentar

Elder Scrolls serien er en av mine absolutt yndlings serier, men Morrowind på X-box blir for knotete til og med for meg. På PC er det mye bedre.

Har aldri likt Baldurs Gate spillene, og liker vel egentlig ikke KoToR heller. Men det er også bedre på PC.

Fable ser veldig bra ut, men jeg er redd det kommer til å skuffe mange, på grunn av den urealistiske hype'n det har fått. Selv forventer jeg litt mindre, og er rimelig sikker på at jeg kommer til å digge det.

MEN.... Ps2 knuser X-box på rollespill. Helt og fullstendig. X-box har ingenting å stille opp med der.

GC'en heller ikke, men snart kommer i alle fall Tales of Symphonia og Baten Kaitos, og da har man litt å glede seg over. Mer enn på X-box i alle fall.

MEN.... for teite folk som avslutter innlegg med "PC er jo best seff, men that goes without saying egentlig.. " så er vel kanskje X-box best uansett, siden X-boxen er en PC på boks.

Lenke til kommentar

Tja si ikke det...(det med at folk som liker pc best osv..), jeg digger ps2,mer enn xbox egentlig, men har ikke spillt så mye av noen av delene...Fable er jo ikke ett minus, og Jade Empire(droool).... grunnen til at ps2 kanskje er min favoritt er nettopp fordi den ikke er lik pc, ikke i nærheten så mye som xbox i alle fall,så det at pc er best gjør d ikke naturlig(for meg) at xbox skal være best!

Dessuten....FF er på ps2 :love:

Edit: leif

Endret av Skuld
Lenke til kommentar

Har stor tro på Jade Empire, særlig siden Bioware siste actionspill var sabla bra(MDK2). Og rollespill kan de jo, så action-rollespill virker som en perfekt sjanger for dem.

Fable blir nok også superbra. Selvom det kommer til å skuffe mange blåøyde X-box fans.

Men... ingen av disse spillene er ute, og ingen av de er rene RPG's. De er action RPGs.

Så til og med hvis begge spillene lever opp til sitt potensiale så vil ikke X-boxen akkurat være konge på RPG.

Men uansett.... Jeg kommer til å skaffe meg en brukt X-box snart. Fable og Jade Empire må jeg ha, og dessuten er PC'en min for dårlig for Doom 3 og slikt. Dessuten har jeg lånt en X-box den siste måneden og kjøpt mitt første X-box spill, Otogi(Sinnsykt fett, pur Hack&Slash).

På Ps2 driver jeg å spiller gjennom FFX og Gregory Horror Show. Har sinnsykt lyst på mange av rollespillene på konsollen, men de kommer nok til å komme i andre rekke, fordi det er ennå altfor mange GC spill jeg vil ha. Inkludert Tales of Symphonia og Baten Kaitos. :dribble:

Lenke til kommentar
ikke jade empire og fable... :p

For ikke å snakke om Sudeki og Kameo

Sudeki? Pur ultrakommersielt sjelløst skvip. Og et møkkaspill i tillegg. Stygt design som få, og det eneste høydepunktet med gameplayet er slåssingen som er... OK.

Kameo? Rollespill? Siden når da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...