Gå til innhold

Veien og avgiftene MÅ forbedres!


Anbefalte innlegg

Jeg vet det er flere som ikke liker veiene i Norge, og heller ikke de lave fartsgrensene. Men jeg vil informere om følgende:

 

En kollisjon i 15 uten sikkerhetsbelte tilsvarer å stå på en stol og snuble.

 

For å stoppe et kræsj i 40 med armene må man klare 3000kg i benk! Da kan jeg også nevne at verdensrekorden er 286,7 kg.

 

En kollisjon i 50 uten belte tilsvarer et 10 meters fall ned på et betonggulv!

 

Hvert år dør 300 i trafikken, en gjennomsnittlig person har en omgangskrets på 300. 300*300= 90.000! D.v.s at folk flest opplever at en de kjenner dør i trafikken.

Hadde ikke avgiftene tatt kvelertak på de sikreste bilene, kunne 20 av disse 300 personene overlevd!

 

Til slutt vil jeg be samferdselsministeren brenne i helvete! Å sette ned fartsgrensene hjelper ikke, bedre veier er nødvendig enten Skogholm vil det eller ikke!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvert år dør 300 i trafikken, en gjennomsnittlig person har en omgangskrets på 300. 300*300= 90.000! D.v.s at folk flest opplever at en de kjenner dør i trafikken.

I Norge bor det vel ca. 4,5mill. :hmm:

 

 

Litt feilpostet, flyttes til "Trafikk". :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er også mistenkelig lite av bilrelaterte avgifter som faktisk kommer bilistene til gode i form av bedre veier osv.

 

Har ingen tall i hodet, men det må da være vanvittig mye penger som kommer inn hvert år i bilavgifter og slikt. Men likevel ser jeg ingen store forbedringer ute på veiene.

Lenke til kommentar
Hvert år dør 300 i trafikken, en gjennomsnittlig person har en omgangskrets på 300. 300*300= 90.000! D.v.s at folk flest opplever at en de kjenner dør i trafikken.

 

De fleste opplever vel ikke at en de kjenner dør (heldigvis), men så godt som alle kjenner noen som har mistet familie eller venner i trafikkulykker. Så dødsulykker på veiene er noe alle er mer eller mindre kjent med.

Når det gjelder ditt store hat til Skogsholm, så kan jeg fortelle deg at hun er en av de få samferdselsministrene Norge har hatt som har tatt et skikkelig tak. Ta f.eks E6 gjennom østfold. Denne veistrekningen er blant de aller mest ulykkesbelastede i Norge. Regjeringen har sørget for at E6 hele veien frem til svinesund blir firefelts motorvei innen 2008. Utbyggingen er i full gang. E18 i Vestfold bygges ut i disse dager og innen 2015 vil det være firefelts vei fra oslo til telemark grense. I tillegg skal det de neste fem årene bygges motorveier videre nord fra Gardermoen og i Aust-Agder. SV er det eneste partiet på tinget som er imot utbygging av firefelts motorveier.

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar
de siste tallene jeg fikk med meg var, 40 mrd i inntekt til staten, i form av forskjellige avgifter.. og av disse 40 så brukes omentrent 11 mrd på vei..

Så da kan du fåt tenke ditt :)

Noen som vet hva som skjer med de resterende 29mrd.? Greit at litt går bort i adminstrasjonsutgifter, men 29mrd.?

Lenke til kommentar
Når det gjelder ditt store hat til Skogsholm, så kan jeg fortelle deg at hun er en av de få samferdselsministrene Norge har hatt som har tatt et skikkelig tak. Ta f.eks E6 gjennom østfold. Denne veistrekningen er blant de aller mest ulykkesbelastede i Norge. Regjeringen har sørget for at E6 hele veien frem til svinesund blir firefelts motorvei innen 2008. Utbyggingen er i full gang.

 

Nå er det vel ikke akkurat dagens regjering som skal ha æren for dette. Dette prosjektet ble vedtatt en gang på 70-tallet, og ble vel påbegynt for en 3-4 år siden....lenge før Skogsholm ble samferdelsminister.

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Nei de resterende 29 mrd. har vi ikke sett.....

 

Å påstå at skogsholm under noen omstendigheter har løfta en jævla finger for veiene i dette landet er det dummeste jeg har hørt! Det kvalmeste jeg har sett og hørt er når hun satt i holmgang å diskutere med en far som har mista dattern på e18 i vestfold at det blir gjort nok. Med den holdningen hun har så bør man skjønne hvorfor de fleste kvinner ikke passer helt som samferdsels minister, jeg mister totalt all respekt for kvinner i lederstillinger når jeg hører et ord fra den dama.

 

Et annet problem er at det meste av de oslo bilistene betaler i bompenger brukes helt andre steder enn på veien i oslo som trenger vedlikehold mer enn en fordømt øy i nordnorge hvor det ikke en gang er biler, da trenger man bro da! Eller som bommen på E18 ved drammen, pengene gikk til en eller annen vei langt i gokk....

 

Den dagen det er gjort nok skal det være mulig for familier å kjøpe seg nyere familiebiler som er sikkre. Dette er noe staten i lengden vil tjene på, mye mindre avgifter=flere solte biler=penger i kassa, selv brodern på 10 år skjønner det.

Det skal og være mulig å kjøre på sikkre motorveier med en fartsgrense som står i stil til veien(jeg mener nye e18 gjennom vestfold tåler 120-130 uten problemer(ja har teste 140 og vel så det...,ingen alvorlige ulykker så langt). Blir jeg tatt i 120 i 100sone kommer jeg til å nekte å vedta boten og fortelle UP akkurat hva jeg mener.

 

Egentlig så har de nok kommet til konklusjonen at det er best når alle biler står stille for da skjer det ikke ulykker...

 

btw. en måte å kutte litt kostnader å si opp litt folk i staten, kan sikkert kvitte seg med minst 1/3 som kan erstattes av maskiner....bort med skjemaveldet....og byråkratiet, og få inn sunn fornuft og følg med hvilket årtusen vi lever i!

Menmen, man kan jo ikke forvente altfor mye av en pille avhenig prest... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...