niggen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hei. Vil nå kjøpe meg et digitalkamera. Vil ha et med enkle menyer, batterikapasitet, og selvfølgelig gode bilder. Er det mulig å få til, for et kamera under 2000,-? Kan kanskje strekke meg til 2500,- Alle tips mottas med hjertelig takk. Niggen Lenke til kommentar
niggen Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Glemte å si at jeg vil bruke kameraet en del i naturen. Men aller mest til hjemmebruk og på golfbanen Niggen Lenke til kommentar
DigiCamFan Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hvor mye zoom trenger du? Både Olympus Camedia C-725 Ultra Zoom og det nye Konica Minolta Z10 har jo 3 megapixel og 8x zoom til en billig penge. Lenke til kommentar
niggen Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 8 X zoom er sikkert nok for meg. Men er det ikke stor forskjell på 3 og 4-5 Megapixel? Blir bildene klare i vanlig fotostørrelse med 3 Megapixel? Hva med A4 størrelse? Hvor får man kjøpt disse kameraene som du skriver om? Har fra andre hold også fått anbefalt Olympus-kamera. Får man kjøpt dem i de fleste vanlige fotobutikker/stormarkeder? Kan det lønne seg å kjøpe via Internett? Har ikke så mye peiling på digitalkamera, så dere må unnskylde min uvitenhet. Niggen Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 3 megapixler er mer enn nok til vanlig fotostørrelse (10x13/15). Det holder også til A4, hvis optikken er skarp. Lenke til kommentar
Bergtora Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Elkjøp selger Olympus mju 300 til 1995,- Kan være lurt å sjekke produktguiden også, for erfaringer og priser på div. kamera sånn at du finner ett som passer deg. Lenke til kommentar
DigiCamFan Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Å kjøpe på nettet er stort sett billigere enn å kjøpe i butikk, og Olympus C-725 er til salgs i mange av nettbutikkene: http://produkt.akamera.no/vis_produkt.php?product_id=16337 Den er imidlertid enda billigere på MPX.no der den koster 1.999 kroner (Dette er dessuten en butikk jeg har gode erfaringer med): http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=32460 Konica-Minolta Z10 har såvidt jeg vet ikke kommet til landet enda, men dukker sikkert opp i de fleste nettbutikkene i løpet av noen uker. Endret 7. august 2004 av DigiCamFan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå