kindings Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Spmørsmålet er; er en dårlig undersøkelse bedre enn ingen? Jeg mener nei, da en dårlig undersøkelse villeder folk, mens ingen undersøkelse gir uvisshet og større engasjamang mot egen tenking... dvs du mener ja? Ingenting er verre enn en villedende test? Jeg tror faktisk at folk undersøker prisene selv uten en test(sikkert med også), man kan uten problemer bruke prisguiden mer effektivt enn denne testen. Sikkert mange som allerede har bestilt hos techline pga testen. Sier ikke at techline er dårlig, vet for lite om dem, men savner testvinnerene fra forrige år/ganger. Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Anbefaler at denne testen kalles for Pristest,men her burde pris guiden gjøre en god jobb Lenke til kommentar
Nuvian Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 syns netshop skulle vært i top 3 i hverfall.... Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 syns netshop skulle vært i top 3 i hverfall.... Pga Servicenivå? Elle pris? Er enig på servicenivå, men på pris strekker de seg rett å slett ikke helt opp. Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Burde være et litt bredere utvalg. Og når noen mangler 40% av utvalget, så burde ikke de havne på toppen. Burde kanskje rate butikker etter utvalg også - ofte når prisdifferansen bare er noen få % så er det biligere å kjøpe alt på en butikk som har alle varene du vil ha. Lenke til kommentar
hanigjen Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Egentlig burde hw.no sine lesere stemme på hvilken butikk de synes er "best". Den som er best på pris kan vel automatiseres ala prisguiden så man kan ha det oppdatert til enhver tid. Lenke til kommentar
AvIOn Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 den butikken som vant denne "testen" kommer jeg ALDRI til å bestille noen varer fra. Grunn? Rotete og elendig hjemmeside, aldri hørt om dem før, ikke varer på lager + at jeg ikke tror at de klarer å oppfylle de kravene som jeg stiller, som retur/support/sendetid.. jeg ser for meg at jeg bestiller en skjerm derfra... : 1. Jeg sender bestilling på en LCD SKJERM 2. De sender bestillinga videre 3. Skjermen sendes til meg, og tar kanskje 6 virkedager før den er hos meg --------------------RETUR FORDI DEN IKKE VIRKER------------------- 4. Den må sendes tilbake (enda 6 dager til) 5. Behandles og sjekkes for feil ( x dager ) 6. Varen skal kanskje sendes tilbake dit hvor lageret er 7. Nå skal den nye skjermen sendes til meg, altså 6 dager til... Er kanskje ikke helt riktig denne ressoneringa mi, men jeg ser for meg at det blir ett HELSIKKES liv... Og da spiller det liten rolle om de ligger 2-3% over netshop i pris. Nei... Få heller opp en test der ALT taes med i beregningen, dog en litt mere tidkrevende test, men da får man fram ett skikkelig resultat. Men klart pris spiller en stor rolle, men det betyr ikke alt. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Nei, den der "testen" velger jeg bare å overse, de tre øverste kunne jeg aldri tenkt å kjøpe en dritt fra. Har min egen liste jeg. Lenke til kommentar
sdasdsad Skrevet 29. oktober 2004 Del Skrevet 29. oktober 2004 Nisseopplegg da. articom.no er jo billigere på alle varene enn mongoutikken øverst på lista. Går ikke an å bruke ideal pris på varene mongobutikken mangler da resterne ligger over articoms Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Nisseopplegg da. articom.no er jo billigere på alle varene enn mongoutikken øverst på lista. Går ikke an å bruke ideal pris på varene mongobutikken mangler da resterne ligger over articoms Overnevnte poeng samt deg faktum av at vinneren kun er utnevnt på bakgrunn av pris gjør dette til en idiotisk test. For all del, fortsett gjerne med den, men da må den hete Pristesten! Jeg er ikke den eneste som har påpekt dette nå, og håper HW tar til fornuft. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Anbefaler at denne testen kalles for Pristest,men her burde pris guiden gjøre en god jobb Nettopp, så uansett kan nytteverdien av denne testen omdiskuteres. Uansett, greit for mange å vite hvem som er nogenlunde billige på markedet for så å bruke Webshopguiden aktivt (denne er bra HW!) Ris og ros.. Håper vi kommer noen vei! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 dikuter 3. kvartalstesten helller... denne burde stenges! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 30. oktober 2004 Del Skrevet 30. oktober 2004 Leste artikkelen og måtte umiddelbart kommentere en del tel dels store svakheter ved den. For det første blir ikke utregningsmetodikk forklart godt nok. Dette medfører at i alle fall jeg ikke skjønner hvordan en webshop som har bare noen få av produktene kan klare å vinne "testen"? Det sier seg jo selv at jo færre produkter du har å legge til grunnlag, jo større feilmargin opereres det med? Å basere noe såpass "stort" som en Webshoptest på 5 (fem!!) produkter tendenserer mot det komiske. I tillegg må man jo legge inn litt kommentarer rundt hvordan utvalget av butikker er gjort. Regner med at mange andre enn meg også lurer på hvorfor ITbutikken og Databutikken plutselig er borte? Hvis det skal være en "Webshoptest" så må vel kundeservice og kundefornøydhet også spille inn? Hva med å bruke det karaktersystemet som allerede finnes i webshopguiden til noe? Nei seriøst. Ansvarlig redaktør som har publisert den artikkelen her bør virkelig ta ett langt og godt magadrag og gjøre noe med innholdet i denne. Dette holder ikke til 3 på terningen en gang. Hadde det vært ITavisen ville jeg syntes det tilogmed var under deres nivå! Det sier litt. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå