Sendell Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Webshoptesten 2. kvartal 2004 Resultatene fra webshoptesten for 2. kvartal 2004 er nå klare. Hvilken nettbutikk kommer best ut denne gangen? Vi gir deg en pekepinn på hvor sommerens datainnkjøp blir billigst! Les artikkelen her Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Må si jeg synes grunnlaget for testen er litt tynt. 10 produkter gir ikke mye innblikk i prisene i butikker som har tusenvis av varer Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Syntes det er for dårlig å utelate butikker som ikke er "norske"Itbutikken,databutikken.com.. Da det fungerer akkuratt likt som å bestille fra feks. komplett. Hadde du måtte fortolle varene selv hadde jeg forstått det.. TaZ Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Overraskende resultat kan man si... For meg virker det hårreisende at en webshop som ikke har eget lager i det hele tatt kan toppe denne testen..Har vært inne der nå nettopp, og resultatet er at de ikke har en eneste prosessor på lager... Dette er også et problem i forhold til PCutstyr som opererer på samme måten... Prisen er en ting, men hva hjelper det med lave priser når man må vente til webshoppen får varen tilsendt fra Sandefjord, for så vente på at webshoppen skal sende det til deg... Dette medfører ikke en leveringstid på 2-6 dager, men en leveringstid på minimum 6 dager..Det at en webshop uten telefonsupport eller mulligheter for direkte kontakt kan vinne er også et for meg stort mysterium... Nei, denne testen er kun basert på pris, og fremstår (i hvertfall i mine øyne) med liten kredibilitet... Det må jo gå an å utføre en slik test basert på et større antall kriterier enn de som er med her... For, dette virker for meg meget labert, samt at det gir et feil bilde av virkeligheten.. Kanskje ikke i forhold til pris, men i forhold til stort sett alle andre aspekter... Alle de tre første plassene går jo til webshopper med fiktive lagerbeholdninger basert på speiling av distributørens lager.... Dette er noe svineri som det må bli slutt på da det gir forbrukeren inntrykk av at virksomheten er større og økonomisk sterkere enn det den i virkeligheten er... Hva med kriterier Som: Servicenivå Telefonsupport eget forum grad av serviceinnstilling ut i fra et gitt sett av kriterier... Leveringstid og muligheter og kostnad Eget lager prosentvis andel av sortiment på lager... fraktkostnader til kunde evt ekspedisjonsgebyr Kvalitet på webløsning brukervennlighet oversiktlig Webshop info tilholdssted kontaktinformasjon osv Etter min mening fremstår testen som verdiløs og villedende... Endret 6. august 2004 av stoolman Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Overraskende resultat kan man si...For meg virker det hårreisende at en webshop som ikke har eget lager i det hele tatt kan toppe denne testen..Har vært inne der nå nettopp, og resultatet er at de ikke har en eneste prosessor på lager... Dette er også et problem i forhold til PCutstyr som opererer på samme måten... Prisen er en ting, men hva hjelper det med lave priser når man må vente til webshoppen får varen tilsendt fra Sandefjord, for så vente på at webshoppen skal sende det til deg... Dette medfører ikke en leveringstid på 2-6 dager, men en leveringstid på minimum 6 dager..Det at en webshop uten telefonsupport eller mulligheter for direkte kontakt kan vinne er også et for meg stort mysterium... Nei, denne testen er kun basert på pris, og fremstår (i hvertfall i mine øyne) med liten kredibilitet... Det må jo gå an å utføre en slik test basert på et større antall kriterier enn de som er med her... For, dette virker for meg meget labert, samt at det gir et feil bilde av virkeligheten.. Kanskje ikke i forhold til pris, men i forhold til stort sett alle andre aspekter... Konklusjon: Testen fremstår som verdiløs og villedende... Vel, pris er jo det mest objektive å kjøre en test på. Har de ikke lager, kan de ha lavere priser. Det med telefonsupport eller ikke er også individuellt hva man synes. Man kan dermed bruke denne testen til å finne de som er noenlunde billigst og så se på erfaringer fra andre om man bør handle på den butikken eller ikke. Dette er jo også poengtert i testen. Så jeg er kanskje 100% uenig i det du sier der Lenke til kommentar
krepsos Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Men eit utval på 10 varer er jo uansett for dårleg. Kostar ikkje mange kaloriar å leggja til eit par dusin til. Med eit så lite utval, blir testen for tilfeldig og ikkje truverdig. Kunne jo gjort det same med "Min handlevogn" på kun kort tid... Så ein burde lagt til fleire kriterier, og td. del inn i "Best support", "Best reklamasjon" osb. Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Du må jo innrømme at det blir på feil grunnlag om du sammenligner 2 webshops, en som operer uten fysisk lager og så en med fysisk lager, egne teknikere mm. Det er jo ikke rart det blir billigere slik. Synes det er altfor lite fokus på leveringstid og teknisk support(ved doa o.l.). Lenke til kommentar
spez Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Anbefaler at denne testen kalles for Pristest Uansett, tror majoriteten av folket gjerne betaler litt ekstra for å få bedre service og god leveringstid. Det bør derfor være kriterier i en slik test, som jeg ser andre her også mener.. Støtter også opp om forslaget at 10 produkter er for lite. Det er minst 30-40 produkter for lite. 10 produkter gir relativt lite innblikk når en tenker på porteføljen til webshopene den dag i dag.. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 det er en del webshoper som legger på noen egene gebyr nå.. vet ikke helt hva de kalles men, jeg bestilte en switch ifra komplett og på websiden ble den 231 kr, etter at jeg hadde fått den så med porto osv ble den på 413 kr.. det var en del gebyr der.. ikke bare til posten. men dere har med bare stadard tinger i den testen da.. de meste selgende varene som de alle presser prisene på.. kanskje ha med en del tinger som de ikke regner med at dere skjekker? Lenke til kommentar
djorgen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Techline har et elendig vareutvalg.. De har ikke Socket 939-hovedkort f.eks.. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Anbefaler at denne testen kalles for Pristest ... i beste fall pris-indikasjon! 10 produkter er direkte svakt, spør du meg. På grensen til unyttig dette? Dersom ikke aller har samme produkter, kan man vel fint sammenlikne f.eks. et 9800pro kort av C3D, Sapphire og CP (av enkelte typer)? Er jo dønn like omtrent (Asus og MSI bl.a. er unntak) Lenke til kommentar
knappy tha muthafuckin' slappy Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 ITbutikken?! det er jo den aller beste butikken! ikkje bare på pris, men på alt.. ellers så vil eg sei at netshop sin support ikkje er mulig å klage på! Lenke til kommentar
kindings Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Forstod heller ikke hvorfor man plutselig har utelukket itbutikken og databutikken, de har jo alltid vært med før... og vunnet. Selve bestillingen er jo heller ikke noe mer komplisert som også en annen sa, så... har også stor forståelse for hvorfor man ikke sammenlikner noe annet enn pris, alt annet blir altfor subjektivt til å ta med i en slik test.. Det finnes tilbakemeldinger på de fleste av disse butikkene, så dette kan man lese selv før man bestiller. Det som overrasker meg er at komplett kom så bra ut. Endret 6. august 2004 av kindings Lenke til kommentar
srbz Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Overraskende resultat kan man si... Veldig enig med deg... Har nylig fått en pakke fra Techline, over en måned etter at jeg først bestilte. Det er jo et veldig pluss at de har lave priser og mye på lager, men når jeg drar på en ukes ferie, vel vitende om at det er kun disken som mangler, og kommer hjem for å finne ut at de har fått disken på lager, men har solgt tastaturet mitt, som de forøvrig ennå ikke har fått inn på lager igjen, så er jeg skuffet, og trodde det var en klar regel hos alle webshops, at man ikke selger ut ting som andre har bestilt allerede... Ble til at jeg avbestilte, fordi jeg skulle på en lengre ferie, og bestilte på nytt da jeg kom hjem igjen, med litt forandringer. F.eks. mye mer fornøyd med PS Data, der jeg fikk alt etter ca en uke, enda de bare hadde ca halvparten på lager da jeg bestilte... Go PS, der skal jeg definitivt handle igjen! Skal også teste Netshop, og Microplex blir det klare valget på casemods osv, de brukte bare 4-5 dager på forsendelsen... Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Tåpligste kåringen jeg har sett, men det er mitt syn. Så vidt jeg kan se så har Techline 3 Agp kort inne på siden, så utvalget setter jeg et stort spørsmål ved. Lenke til kommentar
Guffen Duck Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Kan en mod kommentere sakene her? Synes det er veldig rart at butikker som har vært med før er borte. Fint at det er en pris sammenligning, forstår at det kan ta veldig lang tid med 20-25 produkter. Men jeg tror dere må gjøre dette hvis testen skal bli troverdig. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 En annen ting er jo at de sidene som kommer 1-3 er raske til og smykke seg med tittelen "beste webshop" osv. Tror derfor at hardware.no er tjent med at folk som handler der faktisk er enige. Kan jo tenkes at troverdigheten til hardware.no faller i folks øyne hvis de oppdager at butikkene som smykker seg med best i test faktisk er dårlige Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Overraskende resultat kan man si... Veldig enig med deg... Har nylig fått en pakke fra Techline, over en måned etter at jeg først bestilte. Det er jo et veldig pluss at de har lave priser og mye på lager, men når jeg drar på en ukes ferie, vel vitende om at det er kun disken som mangler, og kommer hjem for å finne ut at de har fått disken på lager, men har solgt tastaturet mitt, som de forøvrig ennå ikke har fått inn på lager igjen, så er jeg skuffet, og trodde det var en klar regel hos alle webshops, at man ikke selger ut ting som andre har bestilt allerede... Ble til at jeg avbestilte, fordi jeg skulle på en lengre ferie, og bestilte på nytt da jeg kom hjem igjen, med litt forandringer. F.eks. mye mer fornøyd med PS Data, der jeg fikk alt etter ca en uke, enda de bare hadde ca halvparten på lager da jeg bestilte... Go PS, der skal jeg definitivt handle igjen! Skal også teste Netshop, og Microplex blir det klare valget på casemods osv, de brukte bare 4-5 dager på forsendelsen... Det som du opplevde med Techline opplevde jeg med PSData. Ventet på et kabinett, og da det kom inn, var det halvannen måned til skjermen skulle komme (ubekreftet). Ordre kansellert sier bare jeg =) Synes forresten det er rart at testen denne gangen får så mye pepper, siden testen har vært så og si uforandret de siste årene, og ved tidligere anledninger har tonen stort sett vært positiv. Jeg personlig har ikke vært noe stor tilhenger av denne testen, og bruker heller avdelingen for brukererfaringer når jeg lurer på å bestille fra en webshop (gjorde det så sent som i forgårs faktisk). Lenke til kommentar
atrax Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Dersom service og brukererfaringer skulle tas med, hvem skulle ha stått for dem? 'Testernes' personlige erfaringer? Erfaringer til folk på forumet? Noen elsker og noen hater en spesiell webshop. Det ligger liksom i ordet: Erfaringer er subjektive oppfatninger og egner seg dårlig som kriterier i tester. Men jeg er enig i at flere produkter burde vært med i testen. Om det blir for mye arbeid for to personer å innhente prisene, så er nok en del på forumet villige til å hjelpe! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Spmørsmålet er; er en dårlig undersøkelse bedre enn ingen? Jeg mener nei, da en dårlig undersøkelse villeder folk, mens ingen undersøkelse gir uvisshet og større engasjamang mot egen tenking... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå