Black Star Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Jeg har hentet ned noen divx fra nettet, bare lovlige greier seff :smile: Jeg vet at min filminteresserte far er interessert i å se noen av disse filmene, men han har ikke datamaskin. Derfor har jeg tenkt å få disse filmene ut på VHS med mitt Matrox G400 med TV-ut. Når jeg spiller av filmene med NTSC så går output bra, men det blir svart-hvitt opptak på VHS'en fordi kassettene som kjøpes i Norge er PAL. Når jeg prøver å kjøre PAL output så er det farger, men da hakker filmen en gang i sekundet. Veldig irriterende. Er det noen måte å spille av DivX filmer med PAL output uten hakking? På forhånd takk Lenke til kommentar
eldacar Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 jeg bruker også matrox G400, men har ikke prob med hakking. kjører det i dvdmax mode, med et tilleggs program som heter "DivXG400" eller noe.. ( følger blant annet med Nimo Codec Pack ). Dette fungerer helt fint. Lenke til kommentar
greener Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Har samme skjermkort og omtrent samme prosessorkraft. Har også det samme problemet, men ikke på hver film. Jeg vet ikke hva det skyldes, men prøv en annen spiller en windows media player (antar det er den du bruker). Det funker bra her med f.eks MicroDVD eller Bsplayer. Lenke til kommentar
parachrome Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 divxg400 finner du her http://www.tac.ee/~prr/videoutils/divxg400.html Konfigurer programmet slik at 23.976 fps (ntsc) filmer spilles av på 25 fps (PAL), da skal hakkinga forsvinne på tv'et ditt. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. april 2002 Forfatter Del Skrevet 28. april 2002 Takk for alle svar. Divxg400 fungerer helt fint :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå