Roger72 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Holder på å innstalere Trendnet TE100PCIWA nettverkskort på "gamle" maskinen i win-98, men maskinen kan ikkefinne verken kort eller produsent ut ifra listen i windows. Har prøvd med orginal driver å lastet ned ny driver, men kommer ikke videre da den ikke finner produsenten. I brukermanualen står det noe om cmos oppsettet, at det kan vere noen feil, men jeg har jo brukt dette kortet på maskinen før jeg formaterte den i fra XP. og ikke endret noe i cmos. Se side 7 http://www.trendnet.com/download_manager/?...pdf&Size=819567 Roger Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Holder på å innstalere Trendnet TE100PCIWA nettverkskort på"gamle" maskinen i win-98, men maskinen kan ikkefinne verken kort eller produsent ut ifra listen i windows. Et standard realtek-kort, gå til realtek og last ned driver derfra. Lenke til kommentar
Smartass Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 har du lastet ned en driver velger du "have disk" ved installasjon av driver. Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Holder på å innstalere Trendnet TE100PCIWA nettverkskort på"gamle" maskinen i win-98, men maskinen kan ikkefinne verken kort eller produsent ut ifra listen i windows. Et standard realtek-kort, gå til realtek og last ned driver derfra. Men hvilket "standard" realtek-kort? er flere der? Smartaas: Jeg har prøvd den metoden uten å lykkest. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Har samme problem! Det er så frustrerende, har prøvd alt. Lagt inn driverne fra siden gjennom annen maskin, gjort det manuelt, prøvd driverne i veiviser.. enabla den i bios. F... nytt hk og alt. At det skal være så vanskelig.. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Men hvilket "standard" realtek-kort? er flere der? På brikken det står realtek på så står det et nummer, RL8139 er den som er vanlig i dag på 10/100 PCI-kort. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Har realtek nettverkskort jeg også 10/100 ... finner ikke ut nøyaktig hva navnet er though. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Har realtek nettverkskort jeg også 10/100 ... finner ikke ut nøyaktig hva navnet er though. Har du prøvd de på denne siden: http://www.realtek.com.tw/downloads/downlo...6&Software=True Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 tester de nå agvg.. Får håpe det ordner seg, har aldri hatt så mye problemer med netttilgang før. Har en router her også om det har noe å si? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 tester de nå agvg.. Får håpe det ordner seg, har aldri hatt så mye problemer med netttilgang før. Har en router her også om det har noe å si? Vel, hva er problemet da? Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Det gikk ikke det heller. Men har fått innstallert kortet ved å velge et standard realtek kort fra win-98, Tror jeg. Fikk ihvertfall beskjed om at innstallasjonen var vellykket. Så nå får vel den gamle pcen leve sitt eget liv videre. Nå er jeg dr.. lei. Noen som vil kjøpe? hehe Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 tester de nå agvg.. Får håpe det ordner seg, har aldri hatt så mye problemer med netttilgang før. Har en router her også om det har noe å si? Vel, hva er problemet da? Skal si deg problemet, problemet er at jeg ikke får gå på internett p.g.a. manglende nettverksdrivere. Mest sannsynlig, da den ikke ser ut til å finne noe nettverkskort. Ja, det skal være integrert på hovedkortet, 10/100mbit Realtek nettverkskort. Den driveren du gav meg inneholdt bare en mappe med masse filer, ingen executer.. Hvordan installerer jeg den? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Den driveren du gav meg inneholdt bare en mappe med masse filer, ingen executer.. Hvordan installerer jeg den? De fleste drivere har ikke setup, du bare lar maskinen søke etter en driver i mappen. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Fant ut av det etterhvert. Nå fikk jeg lagt inn noe NVIDIA network kontrollere til slutt, får opp Lokal Tilkobling, men får ikke opp noen sider. Bare ta det rolig og bruke logikken så går det bra. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Logikk my ass, ikke noe logisk med verken gigabyte eller windows. At det skal gå ann å lage det så vanskelig, hadde ikke nettverksproblemer før jeg monterte denne skiten inn i kabinettet. Aldri mer gigabyte hvis det skal være så problemfullt. Stasjonere får ikke tilgang til routeren.. Alt det burde gå automatisk, var et lite helvete og få tak i rette driverne også. Enda ingen nett tilgang på min maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå