Bakkenizer Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Jeg skal kjøpe meg en PC om noen ukers tid, og har begynt planleggingen. Målet er å ha en maskin som kan takle de mest krevende spillene samtdig som at den er stille (står på soverommet og på er mens jeg ser film og av og til om natten). Kan gå litt over grensen. Det er fint om maskinen kan overklokkes, så lenge den ikke bråker. Er ingen ekstremoverklokker men tar med meg alle ekstra hestekrefter jeg får gratis. Mitt konsept er som følger: AMD64 3000+ (vet ikke om jeg skal ha egen vifte eller boxed) 1 gig ram (er det noen nytte i å investere i >2000 kroners-ram?) 200 gig harddisk, S-ATA GeForce 6800 GT (evt X800pro om den gjør det skarpt i HL2) helt ok DVD-brenner Ting jeg har tenkt på: Raptor OS-disk (vet ikke ytelsesgevinst på denne) Barebone-system Vet ikke hva som er mest aktuelt av barebone eller vanlig kabinett. Trenger råd om hvor stor støyforskjell det er. For meg er det absolutt ingen nytte i å ha stort kabinett, ønsker det så kompakt som mulig. Og vil en barebone ha problemer med plass/strømforsyning pga Geforce-kortet? Endret 6. august 2004 av Bakkenizer Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Har du et konsept du... Til det oppsettet klarer du deg fint uten 2000 kroners RAM. Hvis du vil ha det kompakt så er jo selvfølgelig et barebone system værdt å tenke på, men jeg vet ikke noe om GeForce passer inn, men det tipper jeg det gjør. En Barebone bråker nok mindre enn et vanlig kabinett, men det kommer selvsagt av på hvor mange vifter man har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå