Gå til innhold

Er det mange som plages av W32.Klez.xxxx virusene om dagen?

Anbefalte innlegg

Jeg får i snitt ca. 1 stk. pr. uke av denne f¤#*skapen.

Bruker NAV 2002 som greit, og elegant isolerer møkka, men det er temmelig irriterende uansett.

Sjekket avsender på en av de, og sendte ham en E-post med trusler om å knuse knærne hans med ei slegge, hvis ikke han fikk installert et virusprogram snarest. Og hvis han ikke svarte meg, truet jeg med at han skull få drikke kokende (godt brukt) frityrolje.

Fyren svarte tilbake at han ikke hadde min adresse i lista si. Ydmyke akdemiker kis. Han sa ikke noe om at han kjørte noe antivirus progs.

Er det noen som har blitt "smittet" , som kan fortelle om noen kjedlige konsekvenser? Enten fra dette viruset eller andre typer.

Bare amatører kjører uten "DONG" (den får jeg vel masse kommentarer på tenker jeg):grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært endel "voldelige" meldinger ifra deg i det siste, Veslemøy... :smile:

Men du har nok meget mulig tatt feil, når du sendte mail til den stakkars "akademikeren".

Les her hos Symantec

"Because this worm does use a randomly chosen address that it finds on an infected computer as the "From:" address, numerous cases have been reported in which users of uninfected computers receive complaints that they have sent an infected message to someone else.

For example, Linda Anderson is using a computer that is infected with W32.Klez.E@mm; Linda is not using a antivirus program or does not have current virus definitions. When W32.Klez.E@mm performs its emailing routine, it finds the email address of Harold Logan. It inserts Harold's email address into the "From:" line of an infected email that it then sends to Janet Bishop. Janet then contacts Harold and complains that he sent her infected email, but when Harold scans his computer, Norton AntiVirus does not find anything--as would be expected--because his computer is not infected."

Send en unnskyldning du, det er nok en som har hatt offeret ditt sin email-adresse på sin pc som har mailet :smile:

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-04-28 18:49, Veslemøy skrev:

Jeg får i snitt ca. 1 stk. pr. uke av denne f¤#*skapen.

Bruker NAV 2002 som greit, og elegant isolerer møkka, men det er temmelig irriterende uansett.

Sjekket avsender på en av de, og sendte ham en E-post med trusler om å knuse knærne hans med ei slegge, hvis ikke han fikk installert et virusprogram snarest. Og hvis han ikke svarte meg, truet jeg med at han skull få drikke kokende (godt brukt) frityrolje.

Fyren svarte tilbake at han ikke hadde min adresse i lista si. Ydmyke akdemiker kis. Han sa ikke noe om at han kjørte noe antivirus progs.

Er det noen som har blitt "smittet" , som kan fortelle om noen kjedlige konsekvenser? Enten fra dette viruset eller andre typer.

Bare amatører kjører uten "DONG" (den får jeg vel masse kommentarer på tenker jeg)
:grin:

fikk 4 på fredag,sente en mail til d som hadde sent viruset til meg,fikk til svar at d hadde d ikke,javel tenkte eg sente dem loggen,har ikke hørt noe fra dem nå.alltid ha virusprogramene oppdatert,har aldri hatt virus på dataen min,takk for d.
Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 19:01, borre skrev:

Men du har nok meget mulig tatt feil, når du sendte mail til den stakkars "akademikeren".

Les her hos

"Because
this worm does use a randomly chosen address that it finds on an infected computer as the "From:" address
, numerous cases have been reported in which users of uninfected computers receive complaints that they have sent an infected message to someone else.

For example, Linda Anderson is using a computer that is infected with W32.Klez.E@mm; Linda is not using a antivirus program or does not have current virus definitions. When W32.Klez.E@mm performs its emailing routine, it finds the email address of Harold Logan. It inserts Harold's email address into the "From:" line of an infected email that it then sends to Janet Bishop. Janet then contacts Harold and complains that he sent her infected email, but when Harold scans his computer, Norton AntiVirus does not find anything--as would be expected--because his computer is not infected."

Send en unnskyldning du, det er nok en som har hatt offeret ditt sin email-adresse på sin pc som har mailet :smile:

"Voldelig"? :smile:Jo, ja eh kanskje. Skal modere meg litt.

Jeg har lest om dette tidligere fra Symantec, men husket ikke alt innholdet mens jeg forfattet teksten.

Det som får meg forbannet er at folk er så naive, og "driter" i antivirus. Det er totalt uakseptabelt å ha befatning med PC/Mac hvis du ikke har noe beskyttelse. Det er jo ganske egoistisk også med tanke på andre som beveger seg på nettet.

Nå er jeg muligens på viddene, men hvorfor kunne det ikke være en form for "no admission" hvis ikke du har et antivirus program som er oppdatert i det du logger deg på nettet?

Var dette veldig feil, eller?

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-28 19:01, borre skrev:

Les her hos

"Because
this worm does use a randomly chosen address that it finds on an infected computer as the "From:" address
, numerous cases have been reported in which users of uninfected computers receive complaints that they have sent an infected message to someone else.

Akkurat! Noen påstår å ha fått mail fra meg med dette viruset, men jeg er ikke infisert!

Lenke til kommentar

Er litt rart det der...

Får masse mail hver dag, men har ennå ikke fått ET ENESTE VIRUS. Ikke kjører jeg anti-virus heller.

Har hatt mailtilgang siden -92 eller no sånt. Virus hadde jeg engang på -80 tallet, men det var på en Amiga.

Når skal folk lære at man ikke ukritisk skal kjøre alle attachment de får på mail?

Lenke til kommentar
Quote:

On 2002-04-28 20:08, covah skrev:

Er litt rart det der...

Får masse mail hver dag, men har ennå ikke fått ET ENESTE VIRUS. Ikke kjører jeg anti-virus heller.

Har hatt mailtilgang siden -92 eller no sånt. Virus hadde jeg engang på -80 tallet, men det var på en Amiga.

Når skal folk lære at man ikke ukritisk skal kjøre alle attachment de får på mail?

Eg åpner aldri attachment.Men norton skanner mailen min før den blir lagret på harddisken,hvordan vet du at du ikke har virus.
Lenke til kommentar

Sikkert fordi at de nyeste virusene kommer innbakt i en html mail som kjører attachmenten i det du åpner mailen. (Eller for de som har preview på så åpnes den automatisk, det er det teiteste de har lagt inn i Outlook E :smile: )

Og virus kan faktisk komme selv uten å åpne en eneste email. Feil i HTML kode på web sider f.eks.

Lenke til kommentar

Så lenge du vet hvem som sender email til deg og vet att de ikke skal sende deg ting så ikke oppne dem.

det vil si ikke oppne vedleg før du vet hva det er da er det lett å ikke få virus. :grin:

har ikke hat virus på pc.

og jeg har ikke virus program i win98

men i xp har jeg kjører det ca 1gang i månden og finner ingen ting nav2002. :smile:

Lenke til kommentar

Har "aldri" hatt virus jeg heller.

Dvs. jeg ble smittet for 5-6 år siden, selv om jeg kjørte oppdatert Norman antivirus.

Etter det har jeg kanskje mottatt 1-2 virus i året på mail. Har oppegående kompiser samt de siste årene ISP som scanner all mail.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hvodan vill en slik mail se ut jeg fikk her forleden helt sykt med mailer med attachments fra folk jeg ikke kjente. Det var følgende subject på noen av de

A winXP patch, A funny Game, A klez remover osv..

Så jeg lurer på om disse var virus.

Lenke til kommentar

Ti_Con_XZ

A winXP patch, A funny Game, A klez remover er alle viruser har selv fått dem i mailen,men har du norton antivirus eller andre antivirus programer innstallert så er de ikke farlige,selvfølgelig må du oppdatere virus programene med jevne mellomrom om du skal vær sikker på å ikke bli smittet.

Kjetil

Lenke til kommentar

Får selv noen rare mailer fra folk jeg ikke har peiling på hvem er. De er alltid på rundt 114 kb. Jeg bruker kun hotmail, og der blir alle vedlegg scanna før de kan bli lasta ned. Jeg gikk inn på en av mailene, der sto det ingenting, og det var heller ikke noe vedlegg jeg kunne laste ned/kjøre. Er disse mailene virus??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...