Dr.X Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hei! Lurte pA om noen her vet eller kan finne ut om det er lov A pr0vekj0re(AltsA jeg som 17 Aring kj0rer med brormin osv..) med en utenlandsk bil i Norge..? Bilen er en firmabil til fattern som bor, og jobber i tyskland. mvh Dr.X Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Du har vel lov til å kjøre den, men forsikring og lignende er jeg ikke så sikker på. Så du skrev broren din. Er det ikke sånn at den personen som skal være med deg som "verge" må hatt lappen i mer enn 5 år eller noe sånn? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hm, vet ikke sikkert, men skal du øvelseskjøre med broren din må han ha hatt lappen i minst 5år. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Var det ikke 4 ? Lenke til kommentar
sybbelybb Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 5 år sammenhengende. Og han må ha fylt 25 år. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 5 år sammenhengende. Og han må ha fylt 25 år. 5 år sammenhengende og over 25 år er riktig, samme f-en hvilket land bilen er fra Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Leiebiler krever at føreren er over 25 år og har hatt lappen sammenhengende i over 5 år også, vet ikke hvordan det er med firmabiler Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Leiebiler krever at føreren er over 25 år og har hatt lappen sammenhengende i over 5 år også, vet ikke hvordan det er med firmabiler Denne regelen gjelder for all øvelseskjøring med bil. Edit: http://www.vegvesen.no/priv_ovelseskjoring/leds_popup.htm mer om øvelseskjøring: http://www.vegvesen.no/priv_ovelseskjoring/innhold.htm Endret 6. august 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Leiebiler krever at føreren er over 25 år og har hatt lappen sammenhengende i over 5 år også, vet ikke hvordan det er med firmabiler Denne regelen gjelder for all øvelseskjøring med bil. Edit: http://www.vegvesen.no/priv_ovelseskjoring/leds_popup.htm mer om øvelseskjøring: http://www.vegvesen.no/priv_ovelseskjoring/innhold.htm Det jeg mener er at en under 25 år ikke har lov til å kjøre en leiebil i det hele tatt. Ikke at det må sitte en 25-åring med lappen i bilen for at en 17-åring skal kunne øvelseskjøre til lappen. Min info var bare tillegginfo som kanskje kunne knyttes til det med firmabil også. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Det jeg mener er at en under 25 år ikke har lov til å kjøre en leiebil i det hele tatt. Ikke at det må sitte en 25-åring med lappen i bilen for at en 17-åring skal kunne øvelseskjøre til lappen. Min info var bare tillegginfo som kanskje kunne knyttes til det med firmabil også. Ok, forsto hva du mente nå Lenke til kommentar
moray Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Som norsk statsborger har du ikke lov til å kjøre bil med utenlandske skilter i Norge uansett alder. I verste fall kan ordensmakten konfiskere bilen. Kilde: Telefon til tollvesenet i en nesten lik sak. Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Som norsk statsborger har du ikke lov til å kjøre bil med utenlandske skilter i Norge uansett alder. Unntaket er vel hvis du er norsk statsborger bosatt i utlandet... Lenke til kommentar
moray Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Unntaket er vel hvis du er norsk statsborger bosatt i utlandet... Ja, det er sant. Hvis man bor i utlandet og får utenlandsk personnummer osv. har man lov. Eller som de sier i Sverige: "Skreven til" Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 10. august 2004 Forfatter Del Skrevet 10. august 2004 Han er her bare en uke eller to da.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 10. august 2004 Del Skrevet 10. august 2004 Som norsk statsborger har du ikke lov til å kjøre bil med utenlandske skilter i Norge uansett alder. I verste fall kan ordensmakten konfiskere bilen.Kilde: Telefon til tollvesenet i en nesten lik sak. Hvis du som norsk statsborger kjører tysk bil i Sverige da, er det lov?? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Han er her bare en uke eller to da.. Kan vedde på at det er INGEN som vil stoppe dere (el.), så en bitteliten tur på veier hvor det ikke kjører så mange vil vell gå bra. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Som norsk statsborger har du ikke lov til å kjøre bil med utenlandske skilter i Norge uansett alder. I verste fall kan ordensmakten konfiskere bilen.Kilde: Telefon til tollvesenet i en nesten lik sak. Hvis du som norsk statsborger kjører tysk bil i Sverige da, er det lov?? Det avgjør i så tilfelle svensk lov. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 11. august 2004 Forfatter Del Skrevet 11. august 2004 Tror noen har misforstått litt her, så jeg skal sørge for oppklaring. Situasjonen er slik: Bilen tilhører firmaet til faren min. Broren min jobber i firmaet. Broren min bor i tyskland, og kjører firmabilen privat. Han kommer på ferie til Norge for å besøke meg. Jeg bor i Norge og vil prøvekjøre mens han er her.. Blir en litt komplisert situasjon dette her Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Som mange har sagt før så er det ikke lov for en Norsk statsborger å kjøre en bil med utenlandske skilter på Norsk jord, MEN ta en titt på denne: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/08/11/405204.html Ikke det at det vil hjelpe deg Dr.X med en gang da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå