Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har chello bredbånd, trenger internett på rommet.

Anbefalte innlegg

Tenkte meg noe trådløst, for de som ikke vet det, er chello bredbånd, bredbånd som går fra en kabel som henger sammen med dekoderen inn i et modem.

Kabel er uaktuelt, fordi rommet mitt er langt ifra dekoderen!

Bør ikke koste så mye, og bør funke til både chello bredbånd og lyse bredbånd, siden vi skal anskafe lyse om ei lita stund! Men foreløpig bare chello. :D

Lyse er også internett som går gjenom dekode tror jeg.

Endret av hba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke noe å si hvilken ISP du bruker, etter at signalet kommer ut fra dekoderen, er det det samme om den går over til fiber, kabel, trådløs eller hva F. det er de samme protokollene som brukes uansett...

ett hvilketsomhelst aksesspunkt eller trådløs router og WLAN kort til PC'en din vil funke fint (forutsatt at de er sterke nok til å sende signaler til rommet ditt da, men det blir en annen diskusjon. De fleste har mer enn nok styrke til å sende i samme hus vil jeg tro)

Lenke til kommentar
skal du ha lyse 10 mbit så må du sjekke at aksesspunktet du kjøper har 100 mbit wan, ellers vil du tape mye hastighet og ikke få utnyttet linja di

eh..nei?

100Mbit WLAN = ikke kommersiellt tilgjengelig...

803.11b (11Mbit) har 1mbit til overs etter at lyse linja på 10Mbit er tatt i bruk (under optimale forhold da) (11-10 = 1 ENKEL matte).

Jeg vil anbefale deg å kjøpe ett WLAN oppsett som bruker 803.11G standarden (54Mbit).

Da har du ett WLAN som er GODT innenfor de krav fullt bruk av den eventuelle lyse linja di krever, samt at du har rimelig bra overføringshastighet ellers (til når du skal overføre mellom PC'er elns) For å sitte og vente på en 11mbit overføring er frustrerende, treight og kjedelig :)

p.s. det selges nesten bare 803.11G utstyr i dag da... (og ja G produktene støtter B i tillegg, men ikke omvendt ;) )

Lenke til kommentar
803.11b (11Mbit) har 1mbit til overs etter at lyse linja på 10Mbit er tatt i bruk (under optimale forhold da) (11-10 = 1 ENKEL matte).

Helt sikker på dette da?

11Mb/s WLAN ar vel en reel hastighet langt under 11Mb/s selv under ideele forhold?

Lenke til kommentar

Må kjøpes fra databutikken eller pcutstyr, tenkte vi kunne kjøpe det når jeg kjøper ny pc. :!:

Og på anbefalingere sier de at asus er best men hvilket hvis det er så.

Asus SpaceLink WLAN AP 54 Mbps 802.11g

eller

Asus SpaceLink WLAN Access Point 54 Mbps 802.11g, PoE, WDS bridging

Hvis det asus som er best da. Men den 3com greia så bra ut, men er den så god?

Har råd til å kjøpe en litt bedre og et kort ved siden av tror jeg.

Endret av hba
Lenke til kommentar
Takker for enda mer kverulering, har dere ikke noe anbefale? Ble det aksesspunkt eller router? Skal ha ledning til dataen nede og kort til min oppe.

3com har jeg gode erfaringer med etter og ha satt opp mange titalls slike, du trenger en router.

3com er også svært enkel og sette opp med et brukervennlig webgrensesnitt.

Lenke til kommentar
Er dette den samme? Eller er det denne?

Btw korta er jo bare 11 mbps, er ikke det litt treigt?

Det følger vel med et G-kort/USB-løsning?

De fleste slike produkter er nokså like så sant det er en seriøs produsent, hvem er best blir et spørsmål om smak og behag samt merke preferanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...