Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket bredbånd skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått den store nyheten om at trådløst bredbånd kommer hit i desember.

Så det jeg lurte på var om noen kunne hjelpe meg litt. Vet ingenting om bredbånd og vet ikke hva jeg skal velge. Så om noen kunne hjelpe en noob å forklare hva bredbånd er, hvilke muligheter som finnes etc. Vet absolutt ingenting :blush:

Takk :)

Endret av yrjan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han som ringte å fortalte dette var fra Telenor. Jeg bor i Ørje (Østfold) hvis det hjelper noe.

Ørje i Marker ommune skal bygges ut med ADSL den 15.12.04, da kan du velge mellom Bluecom, Online, Tiscali, Directconnect og mange andre leverandører.

Har du sjekket ditt telefonnummer slik at du vet om det er OK for levering?

Jeg kan sjekke det i kapaks for deg hvis du ønsker, send en PM med nummeret.

Lenke til kommentar
Jeg kan sjekke det i kapaks for deg hvis du ønsker, send en PM med nummeret.

Sendt deg en PM.

Noen som kan forklare litt om de forskjellige hastighetene? (Ønsker å laste ned for det meste spill og musikk, men det blir også litt spilling)

Takk

Endret av yrjan
Lenke til kommentar

om du primært skal laste ned, ikke spille osv, behøver du ikke bry deg så mye om leverandøren, de fleste i Norge bruker telenor sitt utstyr (bluecom, tiscali, tele2 osv..)

Er du heldig å kan få NGT, så gir dette deg mest ned for pengenem og du får mere ut som en bonus...

\\Sp33D

Lenke til kommentar

ok, da er det greit å ha en leverandør som er kjent for lav latency (responstid)

feks catch, de har sine super duper über tweaked pro gamer linjer :p

Men telenor* og ngt har bra ping de også...

* og de som leier av telenor

\\Sp33D

Lenke til kommentar
Sendt deg en PM.

Du kan få ADSL uten noe problem på linja di når sentralen er klar i desember, desember er lenge til og de rådene du får i dag vil antagelig være verdiløse når du bestiller linja i desember.

ADSL går via telefonlinja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...