Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

SMC Barricade Broadband Router til 299,-

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg lurer på å kjøpe denne, den er ukens tilbud på komplett, og 300 for en ruter er ikke så ille.

Men, jeg skal ikke bruke den som bredbåndsruter, kun som ruter mellom to ethernet netverk. (Jeg får en ip gjennom kontakten i veggen, jeg vil ha 2 maskiner koblet til den kontakten da :p)

Lurer derfor på om den fungerer til dette, altså bare address translation, uten bruk av noe pppoe eller lignende.

Lurer også på om den har noe grei ytelse på vpn, selv om jeg neppe klarer å dytte noe særlig mer enn 40mbit på den linja den skal kobles gjennom, så kommer det kanskje til å bli 40mbit full duplex.

Lurer også på hvor mange port forward's som kan settes opp, da dette kommer til å bli litt aktuelt, da det skal kjøres en del tjenester på maskinen bak rutern.

Fint hvis noen som har denne kan komme med noen erfaringer, evt på lignende produkter fra smc.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke tenkt å bruke vpn med den som endepunkt, tror man skal bra opp på pris da, men det er en kjent sak at de fleste rutere jobber hardt med å omaddressere vpn-trafikk, det er ikke de letteste pakkene å mangle så vidt jeg vet. Tomsnetwork hadde en del tester der rutere som var mye dyrere enn dette ikke klarte med enn halvparten av kapasitet, når trafikk gikk gjennom vpn. Mulig dette var pga mange forskjellige vpn-tunneler, men jeg er ikke sikker.

Da blir det nok en smc da :p

Edit: Mye feil her ja

Endret av delling81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...