Gå til innhold

hva støyer minst av barebone og "vanlig" pc?


Anbefalte innlegg

:blush: Er klar over at dette er et dumt spørsmål, nesten som "hvor lang er en fisk?", men hvis man sammenlikner like for like: Et ferdig barebone system fra Shuttle med en tilsvarende vanlig miditower pc, med samme cpu, disk og skjermkort, hva ville komme best ut? Finnes det noen sammenlikninger?

Tenker ikke på timevis med tweaking og modifisering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er helt klart, er at om du får en støyende barebone, er det langt mindre mulighet for å gjøre noe med dette, enn om du har et større kabinett. Dette er først og fremst pga. strømforsyninga, som alltid er spesiallaga til det spesielle barebone-kabinettet.

 

Shuttle - som er den eneste barebone-produsenten jeg har personlig erfaring med - har nå kommet med en strømforsyning som bråker svært lite. Min SB75 bråker som et uvær, men det er kun på grunn av skjermkortet. Resten av viftene er ganske stillegående.

Endret av aschj
Lenke til kommentar
Det som er helt klart, er at om du får en støyende barebone, er det langt mindre mulighet for å gjøre noe med dette, enn om du har et større kabinett. Dette er først og fremst pga. strømforsyninga, som alltid er spesiallaga til det spesielle barebone-kabinettet.

 

Shuttle - som er den eneste barebone-produsenten jeg har personlig erfaring med - har nå kommet med en strømforsyning som bråker svært lite. Min SB75 bråker som et uvær, men det er kun på grunn av skjermkortet. Resten av viftene er ganske stillegående.

Shuttle + vannkjøling = sant. :cool:

 

Om du ser på forumet på www.sfftech.com så får du virkelig mange ideer til hvordan du kan få din Shuttle-pc stillegående. Det er mange der som både har vannkjøling på CPU OG på GPUen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...