Moskus Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hei! Jeg jobber med et lite program som har muligheten for å lagre og hente inn instillinger til programmet, innstillingene lagres i tekstfiler. Dette er jo vel og bra, men jeg kunne ønske meg at det gikk ann å spesifisere hvilken fil programmet skulle hente inn innstillingene fra ved oppstart. Eksempel: Hvis du kjører "word.exe somedocument.doc", så startes programmet Word samtidign som SomeDocument blir hentet inn. Hvordan kan dette gjøres? På forhånd takk! Og jeg bruker VB.net... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Etter hva jeg har forstått deg ønsker du en måte å lese av kommandolinjen som sendes direkte til programmet. Dette kan du, både i den nye VB versjonen og de tidligere, med funksjonen Command. Dette funksjonen skulle i eksempelet ditt, hvis programmet var kalt World, strengen "somedocument.doc" uten hermetegnene. Håper dette hjalp. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Jøss, etter 9 minutter! Det hjalp betraktelig, nå vet jeg iallefall hva jeg leter etter. Ettersom jeg forstår returnere Command rett og slett bare en String som inneholder hele kommandolinjen som programme startes med? Hvordan brukes denne? Det er jeg ikke i stand til å finne ut. Når jeg definerer en streng (i frmMain.Load) som dim strCommand as String strCommand = System.Windows.Forms.Command får jeg bare ut at: 'System.Windows.Forms.Command' is not accessible in this context because it is 'Private'. Hvorfor er den Private? Jeg er relativt fersk når det gjelder VB.net. Har kun jobbet med VBA for Word, Excel og Access. Endret 6. august 2004 av moskus Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Du henter fram feil kommando. Denne funksjonen jeg snakker om trenger ikke inkluderes med Import eller finnes fram i biblioteket, du ganske enkelt skriver navnet dens, som i de tidligere VB versjonene: Dim strCommand as String strCommand = Command() Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 Det var det jeg også trodde, men når jeg bruker syntaksen fra posten din over, dukker samme feilmedling opp: 'System.Windows.Forms.Command' is not accessible in this context because it is 'Private'... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 9. august 2004 Forfatter Del Skrevet 9. august 2004 (endret) Hmmm... hemmeligheten var at Command ikke "lå i" System.Windows.Forms men i Micorosft.VisualBasic. Takk for hjelpen! Endret 9. august 2004 av moskus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå