Gå til innhold

Blir så irritert på komplett, de har lovet kort ..


Anbefalte innlegg

Hva er det komplett driver med?

 

Jeg har lenge ventet på at komplett skal komme med løsning slik at man kan betale med kort slik som på alle andre nettshops, men neida, når komplett endelig har fått dette systemet på plass så går de for et latterlig VERIFIED BY VISA system.

 

Det er et system som

 

1) Banken din må støtte (det gjør selvsagt ikke min)

2) Du må få egen kode kalkulator eller kode for å bruke det

 

Greit nok å gjøre VERIFIED BY VISA betalingsystem I TILLEGG til vanlig kort betaling for de super paranoide, men ikke bare dette!

 

:thumbdown::thumbdown:

 

Hva tenker de med i sandefjord egentlig? Er nesten like tungvint som DNB nettbank det her..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva tenker de med i sandefjord egentlig? Er nesten like tungvint som DNB nettbank det her..

No kan eg ikke svare det på ditt spørsmål hvorfor komplett har valgt akkurat denne løsningen, men de har sikkert sine grunner!

 

Men, ka mener du med DNB sin nettbank. Den er jo den beste :thumbup:

Lenke til kommentar

Mye rart vi skal ha skylden for, men akkurat dette må du nok ta opp med VISA. Hvis man ikke liker VbV (Verified by Visa), så ser nok heller ikke fremtiden lys ut: Alle Visas kunder skal etter hvert over på dette. Hensikten er å minimere svindel og gjøre betaling på nettet tryggere for alle :thumbup:

 

Hvis man først skal gi oss skylden for noe vi ikke har gjort, så tar vi gjerne på oss skylden for været om dagen. I Sandefjord er det både varmt og fint nå, så god sommer ønskes alle sammen videre :cool:

Lenke til kommentar
Men da kan du jo alltids bestille i postoppkrav. Mye enklere.

Skjønner ikke helt hvorfor man skal bruke visa? det er tross alt dyrere og vanskeligere.

Der tar du feil det er jo billigere med visa enn oppkrav.

Mye rart vi skal ha skylden for, men akkurat dette må du nok ta opp med VISA. Hvis man ikke liker VbV (Verified by Visa), så ser nok heller ikke fremtiden lys ut: Alle Visas kunder skal etter hvert over på dette. Hensikten er å minimere svindel og gjøre betaling på nettet tryggere for alle 

 

Hvis man først skal gi oss skylden for noe vi ikke har gjort, så tar vi gjerne på oss skylden for været om dagen. I Sandefjord er det både varmt og fint nå, så god sommer ønskes alle sammen videre

 

Jeg må få si jeg liker vbv da man må bruke ccv (eller hva det nå heter) koden for å få handle der, dette minsker risikoen for missbruk. Men dog det tok en uke fra jeg bestilte til varen var på postkontoret siste (5 virkedager) da jeg betalte med visa for første gang hos komplett, varen var på lager. De gangen jeg har bestilt i oppkrav så går det my kjappere :).

Det er et system som

 

1) Banken din må støtte (det gjør selvsagt ikke min)

2) Du må få egen kode kalkulator eller kode for å bruke det

 

Greit nok å gjøre VERIFIED BY VISA betalingsystem I TILLEGG til vanlig kort betaling for de super paranoide, men ikke bare dette!

Har du netbank har du sikkert en kalkulator lignende sak eller et kode ark der opptil 100 koder står. Har du andre usikkre systemer som de har i danmark, eks program som må instaleres på pc for å få kontakt med banken så er det en anen sak.

Lenke til kommentar
Mye rart vi skal ha skylden for, men akkurat dette må du nok ta opp med VISA. Hvis man ikke liker VbV (Verified by Visa), så ser nok heller ikke fremtiden lys ut: Alle Visas kunder skal etter hvert over på dette. Hensikten er å minimere svindel og gjøre betaling på nettet tryggere for alle  :thumbup:

 

Hvis man først skal gi oss skylden for noe vi ikke har gjort, så tar vi gjerne på oss skylden for været om dagen. I Sandefjord er det både varmt og fint nå, så god sommer ønskes alle sammen videre  :cool:

Hjelper jo forbanka lite å skryte over at en kan betale med visa når de/dere har gått for en løsning(verified by visa) som forløpig bare kan brukes hvis du er kunde hos et par små sparebanker, som en nesten kan telle på en hånd :( Det vil si at kun et _meget_ begrenset antall i det hele tatt kan bruke den visa løsningen Komplett har lagt opp til :( Det burde jo ha vært mulig å kunne brukt vanlig betalingsløsning intill dette nye fancy systemet hadde vært støttet av majoriteten av bankene.

Lenke til kommentar
Mye rart vi skal ha skylden for, men akkurat dette må du nok ta opp med VISA. Hvis man ikke liker VbV (Verified by Visa), så ser nok heller ikke fremtiden lys ut: Alle Visas kunder skal etter hvert over på dette. Hensikten er å minimere svindel og gjøre betaling på nettet tryggere for alle  :thumbup:

 

Hvis man først skal gi oss skylden for noe vi ikke har gjort, så tar vi gjerne på oss skylden for været om dagen. I Sandefjord er det både varmt og fint nå, så god sommer ønskes alle sammen videre   :cool:

Hjelper jo forbanka lite å skryte over at en kan betale med visa når de/dere har gått for en løsning(verified by visa) som forløpig bare kan brukes hvis du er kunde hos et par små sparebanker, som en nesten kan telle på en hånd :( Det vil si at kun et _meget_ begrenset antall i det hele tatt kan bruke den visa løsningen Komplett har lagt opp til :( Det burde jo ha vært mulig å kunne brukt vanlig betalingsløsning intill dette nye fancy systemet hadde vært støttet av majoriteten av bankene.

Sparebank 1 støtter denne betalings formen også og det er ingen liten sparebank. Selv bruker jeg en liten ukjent bank.

Lenke til kommentar

Nordea bruker og den løsningen...

Tror det er ett par stk som bør prøve litt.. og ikke bare lese..

Reagerte også når de først annonserte VISA.. men så prøvde jeg å bestille noe og alt funket som det skulle..

 

Er så forbannet mye syting her på forumet rundt websjappe at det er sykt.. en liten filleting som dette.. der det enkelt og greitt er en missforståelse..

ALLE løsninger jeg har vært borti til nå bruker samme som komplett, da tenker jeg på mpx, pcutstyr... når det gjelder at du må taste inn kort nr, og CVC2 nr..

nei, skjerp dere

 

:no:

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Verified by Visa er kommet for å bli, det er i utgangspunktet en god ting og er med på å gjøre netthandel tryggere både for butikken og kunden. Visa ER billigere og enklere enn postoppkrav.

 

Verified by Visa er ikke en "greie" for superparanoide, men en trygghet for både selger og kunde. Blandt annet sikrer det butikken og kunders oppgjør fra Visa, selv om noe skulle gå galt.

 

Vi har brukt Verified by Visa i mer enn tre måneder og selv med et par små barnesykdommer fungerer det ganske smertefritt nå. Vi har nesten bare fått gode tilbakemeldinger fra våre kunder og det systemet vi bruker synes hvertfall å virke smertefritt med de aller fleste banker. Vi er strålende fornøyd med denne løsningen, og det tror vi flere kommer til å bli bare dere våger å prøve den. Synes det er flott at Komplett også tar i bruk dette systemet, det kommer nok mange fler.

 

Mvh

 

Martin Damm Laupstad

Mamoz.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...