Gå til innhold

Hva får man for 4000kr?

Anbefalte innlegg

Bare lurer, kunne tenkt meg en liten oppgradering i pcen min,

men trenger kun: cpu, minne og hovedkort.

Dere kan se hva jeg har fra før av i profilen.

Det er samma om det er intel eller amd det skal brukes til spilling, så hva får jeg får 4000kr når man kun trenger cpu, minne og hovedkort?

Edit: eller skal jeg kansje oppgradere til et nytt skjermkort istede?

Så oppgradere jeg cpu og sånt senere?

Ati X800 XT kunne jeg tenkt meg da :D

Hva mener dere?

Endret av remy5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil bruke 4000 kroner på en oppgradering, når utstyret ditt i utgangspunktet burde være mer enn godt nok for alle spill på markedet.

Du kunne evt. ha byttet ut RAM til PC3200 eller bedre og overklokket.

Du vil ikke merke mye økning av å gå over til en Athlon64 3000 - og uansett ikke kommet under 4000 kroner inkl minne.

Lenke til kommentar

For den prisen kan du få:

- AMD Athlon 64 2800+, BOXED - kr 1.420,-

- Asus K8N-E DELUXE - kr 1.325,-

- Corsair TWINX512-3200XL - kr 1.499,-

= - kr 4.244,-

Ligger litt over den prisen du har satt, men det går ann å kutte ned både på pris og minne. Jeg er heller litt usikker hvor mye bedre dette systemet vil yte, enn ditt nåværende system :hmm:

Lenke til kommentar

Ved kjøp av X800XT vil du ikke merke nok til å rettferdiggjøre pengene du må ut med. Kanskje du merker litt forskjell i noen nye spill.

Men jeg tviler på at du merker såpass forskjell at du kan se det med eget øye. Du må kanskje kjør tester for å merke forskjell. Og det er jo ikke kult å brenne 4000,- for å få en høyere tallverdi i en test, er det vel?

Sett pengene på konto og vent minst et halvt år! 9800Pro er et bra kort ennå!

Lenke til kommentar

Du merker STOR forskjell på x800XT og 9800pro :roll:

Med x800XT kan han spille f.eks doom på ultra quality i høye oppløsninger, mens med 9800pro kan han max spille med high og 1024x768 oppløsning.

Har selv bestillt meg et x800XT :D (syntes at 9800pro sliter i nye spill)

Edit: Slått på målstreken :blush:

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar

For 4000 kr får du:

Nytt X800-basert skjermkort: Som gir deg mulighet for høyere spillbare oppløsninger i bla. FarCry, Doom3 og HL2. Uansett begrenses du av CPU+HK+minne til rundt ca 50FPS i FarCry og Doom3, samme hvor lavt du stiller oppløsninga.

eller

Nytt hovedkort, CPU (Athlon64 2800+) og 512MiB god ram: Dette gir det bittelitt høyere FPS i 640x480 men ikke over det siden skjermkortet begrenser hastigheta. Denne CPU'en er heller ikke mye bedre enn Pentium4 2,53GHz at det blir store forskjellen likevel.

Konklusjonen min er at du enten:

* Bør du skrape sammen 4-5.000 til så du får oppgradert alt sammen nå.

* Bør være fornøyd med det du har og vente minst 1/2 år før du oppgraderer alt for ca 4-5.000kr

* Bør du oppgradere kun skjermkortet (hvis du er inntil videre fornøyd med max 50FPS i FarCry og Doom3)

Lenke til kommentar
For 4000 kr får du:

Nytt X800-basert skjermkort: Som gir deg mulighet for høyere spillbare oppløsninger i bla. FarCry, Doom3 og HL2. Uansett begrenses du av CPU+HK+minne til rundt ca 50FPS i FarCry og Doom3, samme hvor lavt du stiller oppløsninga.

eller

Nytt hovedkort, CPU (Athlon64 2800+) og 512MiB god ram: Dette gir det bittelitt høyere FPS i 640x480 men ikke over det siden skjermkortet begrenser hastigheta. Denne CPU'en er heller ikke mye bedre enn Pentium4  2,53GHz at det blir store forskjellen likevel.

Konklusjonen min er at du enten:

* Bør du skrape sammen 4-5.000 til så du får oppgradert alt sammen nå.

* Bør være fornøyd med det du har og vente minst 1/2 år før du oppgraderer alt for ca 4-5.000kr

* Bør du oppgradere kun skjermkortet (hvis du er inntil videre fornøyd med max 50FPS i FarCry og Doom3)

Fint innlegg du har, likte det :)

Tror jeg heller venter, ser ut som det er det lureste gitt.

Takker igjen for alle svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...