Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Funker det med switch? Når man har Telenor

Anbefalte innlegg

En venn av meg har Telenor som ISP. Jeg vet at Telenor bruker "PPPOE" og at man trenger Ruter hvis du skal ha flere pcer på nett.:( Men jeg lurer på om det funker å bruker Switch?

f.eks

Inet <- Modem(telenor) <- switch | 1. Xbox 2. PC1 . PC2.

Hvis xbox,pc1,pc2 bruker samme "PPPOE" username og password.

Er det mulig i det hele tatt om de bruker samme brukernavn og passord samtidelig? :hmm:

Jeg har lest andre topic om dette men har ikke funnet ut noen som har tenkt på dette oppsette her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig i det hele tatt om de bruker samme brukernavn og passord samtidelig? :hmm:

Nei, ikke slik som Online har valgt og sette opp PPPoE, Online bruker routere/modem på abonnementer etter april2004 og de har kjøpt modemet av de.

Ellers vil du spare masse brydderi med og kjøe en 400,- router hvis du må ha dette.

Lenke til kommentar
Vi bruker telenor for hjemmekontor løsning, og flere her har fått Telenor til å skru av ppoe, slik at man bare får dhcp....

Da har de enten fått modem med router eller har egen avtaler.

I dag får alle nye kunder modem med router så de slipper og se PPPoE-oppkoblingen.

Lenke til kommentar
Vi bruker telenor for hjemmekontor løsning, og flere her har fått Telenor til å skru av ppoe, slik at man bare får dhcp....

Da har de enten fått modem med router eller har egen avtaler.

I dag får alle nye kunder modem med router så de slipper og se PPPoE-oppkoblingen.

nettop, så om han har nytt modem med router, skal de fasktis virkre (gjør det hos oss)

Lenke til kommentar
En venn av meg har Telenor som ISP. Jeg vet at Telenor bruker "PPPOE" og at man trenger Ruter hvis du skal ha flere pcer på nett.:( Men jeg lurer på om det funker å bruker Switch?

f.eks

Inet <- Modem(telenor) <- switch | 1. Xbox 2. PC1 . PC2.

Hvis xbox,pc1,pc2 bruker samme "PPPOE" username og password.

Jeg har lest andre topic om dette men har ikke funnet ut noen som har tenkt på dette oppsette her.

Hvis du har nytt modem med router så funker det fint å bruke switch

Lenke til kommentar
Hvis du har nytt modem med router så funker det fint å bruke switch

ahh, hvordan vet jeg at det er "ny" modem med router? Uten å bruke switch til å finne det ut. :hmm:

nettop, så om han har nytt modem med router, skal de fasktis virkre (gjør det hos oss)

Hvilken type modem er det du har?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
morsomt med telenor, de er ikke konsekvente..

Vel, det er ikke så vanskelig og finne ut hva man har:

Klippet fra www.online.no:

Thomson SpeedTouch 510i ble levert i to versjoner, en modemversjon og en routerversjon. Om du er usikker på hva du har, kan du sjekke serienummeret på undersiden av modemet/routeren. Modemversjonen har serienummer: MBTN624MPxx, routerversjonen har serienummer MBTN624MQxx.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...