Gå til innhold

Hvor mye skal jeg ta for en amd 2500+?

Tha sims

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vurderer å selge min amd 2500+. Dette fordi jeg vurderer å kjøpe en amd mobile cpu. Cpu`en er ikke låst. Har klart å klokke den til 2400 mhz luftkjølt. Hva bør jeg ta for prossesoren? Hadde tenkt på 500, er det passe?

Dette er ikke et forsøk på å prøve å selge den på forumet, så det er sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det er sikkert mulig å få 500 for den.. Alltids noen som "bare må ha det"... Barton 2500+ er jo kjent som en glimrende overklokker (har 2 systemer med den CPU'n)..

Men *jeg* synes halv pris for en "herpet" CPU er nok...dvs. max. 350..

Denne kostet/koster vel ca. 700 ny.

Forøvrig fikk jeg den ene av de jeg har for kr.300 via news... grei deal synes jeg...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Herpet er ikke prossesoren. Har ikke hatt mere enn 1.85 på VCORE.

Ja..akkurat.. Jeg vil kalle det "herpet" :!:

Dvs. en CPU som ikke er kjørt på de specs. som produsent har satt.. ja den er *i prinsipp* "herpet"..

Det behøver ikke bety at den er ødelagt på noe måte, men det blir helt analogt med å kjøpe en bruktbil.. De fleste vil vel gjerne vite om bilen er "banekjørt" og ha valget til å styre unna kjøp.

Så.. derfor.. la være å skryte av hvor mye du har "klokka" Barton'en din når du skal selge.. Jeg synes ihvertfall det ikke er noe strålende argument ved salg..

Skal jeg "klokke".. skal jeg gjøre det sjøl.. og ha styring på evt. god nok kjøling eller uvettig VCore-modding...

Bare ett tips...

Lenke til kommentar

skjønner ikkje koffer du skal selga ein xp2500+ som du har klart å klokke til 2400MHz når du etter all sannsynlighet ikkje klare å klokke en mobil prosessor så mye lenger. Tar forbehold om at bruker vanlig luftkjøling.

Fleste XP-m 2400+ 35W går ikkje særlig lenger enn 2500MHz på luftkjøling, men kanskje 100-200MHz mer med vannkjøling. Ser ikkje vitsen med å selge en god CPU for å få noen som yter 100MHz mer enn du har nå..

EDIT: Post nr 300! :w00t:

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Jeg mener at det er en fordel at CPUen er ulåst, de nye XP2500 som man kan kjøpe er nok mest sannsynlig låst. Jeg synes det er en fordel å nevne hvor langt den er klokket, da vet man at den er bra.

Komplett selger for tiden bare BOXED utgave av XP2500, til den "nette" sum av 790 kr. PSData selger den "uboxed" for 670 kr. 500 kr er da kanskje litt vel nærme dette, så 450 kr er vel akkurat passe. Gudene vet hva hva man kunne fått på QXL, ser det ligger en XP1800 til minstepris 450 kr... :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...