Tfosheim Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Gjør GeForce 6800 til GT/Ultra Utvikleren av overklokkingsverktøyet RivaTuner hevder å ha funnet en metode for å skru pipelinene i GeForce 6800-serien av og på. Dermed kan i teorien GeForce 6800 "standard" gjøres om til "Ultra". Les artikkelen her Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Dette ser interessant ut, blir vel da Geforce 6800 non ultra på meg da Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hm, dette kan jo virkelig være noe for de som vil spare noen kroner.... /cyrus Lenke til kommentar
GoldlaXiE Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Ja jøss.. det der var kult!!! Lenke til kommentar
DrOnline Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Tøft! Jeg har et GF6800 nu selv, så jeg skal definitivt følge med her. Noen som har noen formening om det ville vært lurt av meg å investert i en Giant III VGA-kjøler hvis jeg først skal overklokke skjermkort? Lenke til kommentar
chil Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 hmm kan man liksom velge om man vil gjøre det til GT eller Ultra?..... hmm Lenke til kommentar
chil Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Tøft! Jeg har et GF6800 nu selv, så jeg skal definitivt følge med her. Noen som har noen formening om det ville vært lurt av meg å investert i en Giant III VGA-kjøler hvis jeg først skal overklokke skjermkort? hvor kjøpte du det? finner ingen jeg.. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Kan ikke gjøre det om til GT eller Ultra nei. Man har jo bare 128MB RAM på de. Man kan åpne pipelinsene å dermed få mer ytelse. Så må man bare se hvor langt man kan overklokke det. Tror ikke det er mange 6800 kort ute som man kan åpne 16 pipelines på, å kjøre som Ultra (400/1100) for å si det sånn, å uansett, har de bare halvparten med RAM. Men uansett, så er det jo en bra ting. For jo flere pipelines man har, jo bedre er ytelsen Endret 6. august 2004 av JimRamse Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 eller de fire ekstra pipelinene er defekte, vil det føre til feilvisning av 3D-grafikk ("artifacts"). Med tanke på at grafikkbrikkene sorteres etter ytelse og/eller defekter, er det rimelig trygt å anta at ikke alle kortene vil fungere like bra med en slik "hack". Synes dette viket litt jall. Mulig det kan fungere hos noen, men det er vel kanskje ikke helt lurt å basere innkjøpet av grafikk-kort på dette? Lenke til kommentar
fantaboy Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 blir ytelsen bedre jo fler pipelines du har? eller gjør det bare at du kan klokke lenger når du øker antallet? Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 blir ytelsen bedre jo fler pipelines du har? eller gjør det bare at du kan klokke lenger når du øker antallet? Kan som regel klokke mindre, jo flere pipelines du har. Men ytelsen går opp med flere pipelines igjen da. Eks. Mitt gamle x800Pro kort klarte 575 på coren med 12 pipes. Etter at jeg åpnet 16 pipelines på et, ville det ikke mer enn 550. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 GT og Ultra har DDR3 minne i tillegg..... Lenke til kommentar
chil Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 GT og Ultra har DDR3 minne i tillegg..... ja det er jo veldig sant.. det er jo ddr1 vs ddr3 som sikkert er rimelig forskjellig Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Noen som har noen formening om det ville vært lurt av meg å investert i en Giant III VGA-kjøler hvis jeg først skal overklokke skjermkort? Netshop har testet om GIANT III passer på 6800 kort, noe den ikke gjør. Universal clip som passer både nVIDIA & ATI (Gjelder ikke 6800serien og x800) Lenke til kommentar
emacoolit Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Skal du åpne flere pipelines, så må du også kjøle ned flere pipelines. Det er kun når de er skrudd av at de ikke utvikler varme. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 blir ytelsen bedre jo fler pipelines du har? eller gjør det bare at du kan klokke lenger når du øker antallet? Kan som regel klokke mindre, jo flere pipelines du har. Men ytelsen går opp med flere pipelines igjen da. Eks. Mitt gamle x800Pro kort klarte 575 på coren med 12 pipes. Etter at jeg åpnet 16 pipelines på et, ville det ikke mer enn 550. Ditt gamle X800Pro? Hva er nytt for deg? :!: Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Orker ikke alt det stresse og alle bugga, og problemene som oppstår. legger heller på 1,5k og kjøper ordentlig ultra Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 kjøper meg ultra jeg, har så god råd nå at så det gjør nå jeg! Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 sjekk http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301395&cks=PRL da, den har jo riktig mengde RAM.. Om det funker på denne.... Allright det da! Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 kjøper meg ultra jeg, har så god råd nå at så det gjør nå jeg! har ikke god råd men jeg skal gjøre det samme, orker are ikke alt det tullet som denne modden vil medføre. Regner med en flom av poster på forumet, om folk som har problemer i spill og annet netopp pga dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå