Gå til innhold

Snål feilbeskjed + Memory dumping

Anbefalte innlegg

Helt uten videre, da jeg reboota i stad, fikk jeg en feilbeskjed (i form av bluescreen) som ser ut som noe àla dette:

STOP: c0000218 Registry file failure

Registry cannot load hive (file)

SystemRootSystem32configSOFTWARE

Pluss noe om file is corrupt/missing

Etter ca. 2 sekunder kommer det fram noe mer, og jeg rekker såvidt å lese ordene "starting" og "dump" før maskinen rebooter. Regner da med at dette dreier seg om "Starting dump of physical memory".

Har prøvd å sette BIOS-innstillingene på fail-safe, har tatt ut BIOS-batteriet og satt det inn igjen, klokket CPU ned til 433MHz (933MHz standard, aldri vært overklokket), men uten hell.

Rett før det skjedde hadde jeg vært inne i Win98 (Har Win98 på en annen harddisk (SCSI), siden jeg er glad i å spille gamle spill :smile:). Ett av disse hang seg i MS-DOS-modus, og jeg trykte Reset.

Hva i alle dager kan dette skyldes? Er det noen mulighet for at for svak PSU er grunnen? (Jeg spør siden WD600-disken min hadde problemer da jeg koblet i 2stk SCSI-disker samtidig. Måtte ta ut en av disse for å få den i gang igjen). Og jeg vil helst slippe å legge inn Windows2000 på nytt :smile:

Takk for alle svar!

Edit: Et par skirveleifer

Pentium 3 933MHz : Abit BX133-RAID : Creative GeForce3 Ti200 : 393 216 KB PC133 SDRAM : Western Digital 60GB : Logitech Dual Optical

[ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-04-28 18:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Registerfilene dine er skadet. Filene har sikkert blitt skadet når du trykket reset-knappen. Du spør om svak PSU kan være grunnen? Nei, i allefall ikke hvis alle harddiskene klarer å starte opp når de skal. Diskene trekker nemlig mest strøm når de starter opp.

Skann harddisken din for feil og installér win2000 på nytt. dessverre :sad: , det finnes ingen utvei hvis du ikke har backup av de essensielle filene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...