Gå til innhold

fokusering på Terror Islam halshugging osv osv

Anbefalte innlegg

Det er klart jeg tar poenget ditt, det betyr ikke at jeg synes det har noe for seg å boikotte nyhetssendinger eller avisartikkler om terrorhandlinger. Jeg mener, om jeg plutselig bestemmer meg for å boikotte Coca-Cola, og får med meg 10 andre, hva slags effekt har det?

Å kalle meg "en tater" er for øvrig et dårlig trekk. Jeg har egentlig ikke noe problem med tatere, men det er tydelig at du har det. :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HalTan:

Hvorfor skal norsk media spre terroristenes måte å krigføre på? Vise bilder av terror og vold, noe som bare er til fordel for terroristene. Det godtgjør ikke ett eneste vestlig land det slag, og ikke verdenssamfunnet heller.

Terrorister og terrorland bør styrest med kraftig jernklo fra vesten. Ingen annen utveg. Fredelige løsninger som venstresiden hele tiden søker etter viser seg å ikke fungere i omtrent 95% av alle tilfellene..

Lenke til kommentar
Terrorister og terrorland bør styrest med kraftig jernklo fra vesten. Ingen annen utveg. Fredelige løsninger som venstresiden hele tiden søker etter viser seg å ikke fungere i omtrent 95% av alle tilfellene..

For det første kan du gjerne dokumentere slike påstander (skjønner godt hvorfor du ikke har gjort det, for du klarer det nemlig ikke :thumbdown: )

For det andre... hva er grunnen til at det er en økende oppblomstring i fundamentalistiske islamister, økende antall terrorister? Kan dette ha noe med et økende hat mot vesten å gjøre? Bør vi i vesten ta dette til etteretning? Bør vi slutte å prøve å påtvinge alle andre VÅR levemåte?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal norsk media spre terroristenes måte å krigføre på? Vise bilder av terror og vold, noe som bare er til fordel for terroristene. Det godtgjør ikke ett eneste vestlig land det slag, og ikke verdenssamfunnet heller.

Jeg har bare sagt at det er totalt urealistisk å tro at DU kan gjøre noe med media ved å boikotte det (sammen med 2-300 andre, for å være optimistisk). Jeg er helt enig i at å f.eks vise Nick Berg-videoen på TV er usannsynelig unødvendig, og kun tjener terrorens formål, men når chil får seg til å si at media ikke skal skrive om terroren engang, vel da tar han det for langt.

For det første vil jeg gjerne se dokumentasjon på at "venstresidens fredelige metoder ikke virker", for det andre er det du sier selve oppskrifta på krig.

Lenke til kommentar
altså det jeg vil fram til er at jo mere vi fokuserer på dette, jo mere som blir vist i media å særlig på TV, Jo mere hjelper vi terroristene.

hadde ingen tv stasjonen vist en halshugging eller skrevet om det hadde ikke de som utførte det gjort det, de de ønsker er jo oppstyr og å sjokkere.

Så jeg oppfordrer til å begynne å ignorere slike nyheter jeg er begynt å slå av tvn, ikke lese om det i aviser hvis det er på forsiden så ikke kjøp avisa.

Man må begynne fra en kant. De svinane må stoppes, å det nytter ikke skyte alle for de er for mange.

Edit: det samme gjelder forsåvitt 11 september hadde ingen medier giddet å skrevet om det hadde de ikke tjent å skapt frykt vet terror handlinger.

Media gir terrorister makt!!

håper dere skjønner hva jeg mener selv om det er dårlig skrevet

Seriøs ? :thumbdown:

På hvilken måte skulle det hjelpe noen ?

Lenke til kommentar

Jeg tror vi må skille mellom hvorfor folk gjør opprør og hvorfor de griper til terror som virkemiddel.

Medias måte å dekke terror på må ta mye av skylden for at terror lønner seg. Moderne media, særlig TV, har vanskelig for å fokusere over tid. Afganisthan og Bosnia, som begge kommer til å trenge hjelp av det internasjonale samfunnet i mange år fremover, er nå helt ute av medias fokus. Tsjetsjenia har aldri vært i medias fokus. Krig i Afrika kommer først i medias fokus om en hvit person tilfeldigvis blir blandet opp i kampene.

Jeg forstår godt at media dekker Irak, siden landet er strategisk plassert midt i et hav av olje og siden USA er tungt inne militært der, men jeg forstår ikke hvorfor de fokuserer så ensidig på volden der. Jeg tror det må ha noe med at komplekse problemstillinger blir for tunge til å dytte inn i de få minuttene et nyhetsinnslag har lov til å vare.

Lenke til kommentar
Jeg forstår godt at media dekker Irak, siden landet er strategisk plassert midt i et hav av olje og siden USA er tungt inne militært der, men jeg forstår ikke hvorfor de fokuserer så ensidig på volden der. Jeg tror det må ha noe med at komplekse problemstillinger blir for tunge til å dytte inn i de få minuttene et nyhetsinnslag har lov til å vare.

Det blir vel kun hovedsakene som får plass i vanlige nyhetssendinger. Disse er omtrent alltid negative. Nyhetskanaler som CNN og BBCWorld gir et mer nyansert bilde av forholdene.

Det er helt klart et godt poeng at nyhetene vi får servert er svært negative, og positive nyheter ikke får plass i nyhetssendingene. Dette er nok grunnen til at enkelte eldre hevder at det var bedre før.

-Før de fikk høre om all eledigheten, vel å merke.

Lenke til kommentar

alexf skrev:

Det er helt klart et godt poeng at nyhetene vi får servert er svært negative, og positive nyheter ikke får plass i nyhetssendingene. Dette er nok grunnen til at enkelte eldre hevder at det var bedre før.

-Før de fikk høre om all eledigheten, vel å merke.

Godt poeng!

I dag har mange som kun "lærer" om verden gjennom TV og VG/Dagbladet. Jeg lurer på hvilket syn på verden de får... :hm:

Lenke til kommentar
I dag har mange som kun "lærer" om verden gjennom TV og VG/Dagbladet. Jeg lurer på hvilket syn på verden de får...  :hm:

De begynner å like FrP. Egen erfaring fra folk som stort sett ikke har vært forbi Svinesund.

Endret av nr.4
Lenke til kommentar

Mjoa, sant kanskje. Egentlig leste jeg innlegget ditt litt feil. ;)

Kommentaren min var tilegnet mennesker som "opplever" og "lærer" om verden kun gjennom mediene, uten å noengang forlate sitt eget fylke. Man får alltid et mer nyansert syn på ting hvis man er ute og reiser til de stedene man har gjort seg opp en mening om.

Så dette ble vel litt off topic ja, ehh...

Endret av nr.4
Lenke til kommentar

Det er forskjell på en krig mot ideer og en krig mot en legitim vare. Førstnevnte er for å beskytte rettigheter, sistnevnte er for å krenke rettigheter.

Vesten seiret over nasjonalsosialismen; hvorfor skulle den ikke seire over (fundamentalistisk) islam? Totalitære ideer må bekjempes både på ideologisk og militært plan.

Endret av PelsJakob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...