Gå til innhold

fokusering på Terror Islam halshugging osv osv

Anbefalte innlegg

altså det jeg vil fram til er at jo mere vi fokuserer på dette, jo mere som blir vist i media å særlig på TV, Jo mere hjelper vi terroristene.

hadde ingen tv stasjonen vist en halshugging eller skrevet om det hadde ikke de som utførte det gjort det, de de ønsker er jo oppstyr og å sjokkere.

Så jeg oppfordrer til å begynne å ignorere slike nyheter jeg er begynt å slå av tvn, ikke lese om det i aviser hvis det er på forsiden så ikke kjøp avisa.

Man må begynne fra en kant. De svinane må stoppes, å det nytter ikke skyte alle for de er for mange.

Edit: det samme gjelder forsåvitt 11 september hadde ingen medier giddet å skrevet om det hadde de ikke tjent å skapt frykt vet terror handlinger.

Media gir terrorister makt!!

håper dere skjønner hva jeg mener selv om det er dårlig skrevet

Endret av chil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teiteste forslaget jeg noensinne har hørt. Skal du liksom få hele verden til å slutte å følge med på hva som skjer i verden?

Som om assorterte terrorister kommer til å bry seg et grann om et par dotter i et forblåst land langt oppe i nord ikke leser om bragdene deres.

nei altså en plass må man jo starte..

Du må jo være enig i at det er Media som gir terroristene makt?

De ønsker jo at halshuggingen skal vekke oppmerksomhet å avsky å sjokkere. Hadde ingen i media vist det hadde de ikke kindnappa folk.

Lenke til kommentar
Du må jo være enig i at det er Media som gir terroristene makt?

De ønsker jo at halshuggingen skal vekke oppmerksomhet å avsky å sjokkere. Hadde ingen i media vist det hadde de ikke kindnappa folk.

Poenget er der, men serdeles urealistisk.

Lenke til kommentar

Og media gir politikerne makt! Skal vi liksom slutte å lese/følge med på norsk politikk fordi media gir de makt som du sier? De lyver jo bare likevel, men jeg foretrekker å la de få mere makt og holde meg selv oppdatert, istedenfor å bli dumme, uopplyste idioter som du vil ha resten av verden til å bli. Tåpeligste forslaget jeg har sett kommet ut på lenge.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg svært enig med chil her. Terroristene hadde aldri klart å oppnå det de vil om media ikke hadde vist halshuggingene etc. Klart de bør få lov til det, men de bør virkelig tenke seg om en gang om dette tjener vesten.

Terroristene får ting nett som de vil når media sprer krigøfringsmetoden deres!

Chil har absolutt ikke sagt at vi ikke skal følge med! Jeg regner med han mener som jeg, at media bør kunne skrive om dette, og presentere det på en bedre måte.

INGEN er tjent med å vike for terroristene p.g.a. frykt.

Lenke til kommentar
Det er det definitivt dummeste jeg har hørt på lenge.

alt er det dummeste du har hørt har jeg intrykk av.

selv om du er raddis så må du ikke være uenig i alt vet du :)

hvorfor skulle en terrorist gidde å halshugge en han ikke kjente hvis ingen skrev om det? ingen viste det på TV el? han hadde ikke oppnådd noen ting. Det er jo ikke annet en fakta å det må alle være enige i. Selv om det ikke bare er kips å gjennomføre

Endret av chil
Lenke til kommentar

Det er definitivt det dummeste jeg har hørt på lenge. Å ignorere media kommer ikke til å ta deg noensteds, heller ikke å prøve å få media til å ignorere slike saker. Det er helt fullstendig korka å tro at du faktisk klarer å få igang noe slikt.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Det er definitivt det dummeste jeg har hørt på lenge. Å ignorere media kommer ikke til å ta deg noensteds, heller ikke å prøve å få media til å ignorere sike saker. Det er helt fullstendig korka å tro at du faktisk klarer å få igang noe slikt.

så du sier at hvis ikke media hadde skrevet å brydd seg om slike saker så hadde de fortsatt kindnappa å halshogga folk?

Lenke til kommentar
Sannsyneligvis hadde det hatt en dempende effekt, poenget mitt er at du ALDRI i livet kommer til å få nok folk til å støtte deg. Derav er dette totalt tåpelig.

Ok, jeg kan jo uansett mene det Å det kan jo uansett være fornuftig selv om det ikke lar seg gjenomføre. Det blir jo det samme som å si ikke noe vits å stoppe å hogge regnskogen for de aller fleste kommer til å hogge uansett.

Lenke til kommentar
Ok, jeg kan jo uansett mene det

For all del, og jeg forbeholder meg min rett til å stå på sidelinja og fnise.

Å det kan jo uansett være fornuftig selv om det ikke lar seg gjenomføre.

Egentlig ikke...

Det blir jo det samme som å si ikke noe vits å stoppe å hogge regnskogen for de aller fleste kommer til å hogge uansett.

Nei, for hvert ikke-regnskog-møbel du kjøper, sparer du litt regnskog, men for hver nyhetssending du nekter å se, sparer du ikke engang tåneglen til en krigsfange.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke chils forslag er så helt på jordet...

Hvis f.eks media ga mer dekning av religiøse og politiske ledere i Irak og tilsvarende mindre dekning av voldelige ekstremister, ville dette antagelig både gi folk et bedre innblikk i forholdene i Irak og svekke oppslutningen om ekstremistene. Slik det er nå setter små grupper på jakt etter makt eller hevn eller religiøs vekkelse, dagsorden fordi media synes henrettelser er mer sexy enn skjeggete, gamle menn som sitter og diskuterer sammen.

Lenke til kommentar
HalTan: Her er det ikke snakk om å ikke skrive om det, det er snakk om å ikke vise videoer/bilder.

hadde ingen tv stasjonen vist en halshugging eller skrevet om det hadde ikke de som utførte det gjort det, de de ønsker er jo oppstyr og å sjokkere.

Så jeg oppfordrer til å begynne å ignorere slike nyheter jeg er begynt å slå av tvn, ikke lese om det i aviser hvis det er på forsiden så ikke kjøp avisa.

Se bold-markering for tåpelige/urealistiske utsagn.

Lenke til kommentar
HalTan: Her er det ikke snakk om å ikke skrive om det, det er snakk om å ikke vise videoer/bilder.

Se bold-markering for tåpelige/urealistiske utsagn.

altså mulig jeg tok litt av, men de andre ser poenget mitt du skal alltid bare avvise alt blankt, du er en liten tater haltan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...