Gå til innhold

Bruker du Blåtann?

SiR0

Har du Blåtann på telefonen din?  

184 stemmer

1. 1. Har du Blåtann på telefonen din?

• Ja, bruker det jevnlig
      120
    • Ja, men bruker det ikke
      21
    • Nei
      42
    • Vet ikke
      1

Anbefalte innlegg

Blåtann gjør det mulig å bruke trådløst tilbehør til mobiltelefonen. I tillegg åpner det for å synkronisere og overføre filer trådløst med datamaskiner og andre telefoner. Har du Blåtann (Bluetooth) på mobiltelefonen din, og bruker du teknologien?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker det sånn ca. hver dag, sinnsykt befriende å sitte med trådløs handsfree i bilen f.eks, eller å slippe å sitte med telefonen på skuldern når man snakker og noterer noe for eksempel.

Bruker det også til å flytte over bilder og diverse mellom telefon og data. Praktisk og enkelt. Kommer ikke til å gå tilbake til IR i hvertfall.

Eneste ulempen er at batteritiden på telefonen ikke akkurat flyr i været når jeg bruker dette.

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Ja, etter en halvannen ukes tid med ferie er det vel på tide at jeg kommer tilbake her på forumet med noen innlegg da. :)

Men ja, jeg bruker blåtann ganske ofte. Både mot pc og mot andre mobiler. Jeg overfører kontakter og slikt, pluss noen bilder, evt ringetoner og noe musikk :) Det er vel stort sett det og det går smertefritt her hjemme hvertfall. Blåtann er helt genialt!

Lenke til kommentar

Fikk blåtann første gang på min P800 i fjor. Deretter har jeg hat T610, 6600, SX1, T630 og 7610 med blåtannstøtte.

Har brukt det litt til å sende bilder o.l. til andre mobiler. Når jeg kjøpte 7610 kjøpte jeg også USB-blåtann adapter. Nå bruker jeg blåtann til det jeg ellers har brukt datakabel til. Overføring av bilder, innstallasjon av programmer og synkronisering.

Lenke til kommentar

Bluejacking er når du søker etter bluetooth enheter med bluetooth slått på. Du lager da en ny oppføring i adresse boka, og du sender denne via bluetooth. På noen telefoner så må eieren trykke godta for å kunne ta imot, mens på noen andre så popper meldingen rett opp på skjermen. Da lurer de fleste på hva som skjer. Når jeg gjør det så har jeg også et bilde som blir sendt med. Er ganske morsomt når du ser hvem som mottar meldingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...