errgo Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Vi har et Panasonic NV-GS70 kamera. Jeg lurer på hva jeg trenger av software/hardware for å få det jeg tar opp på Mini DV kasetten inn på pc, slik at jeg kan få redigert det og få det ut på et brukbart format som kan brennes som DVD dersom jeg føler for det. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Du trenger en pc med firewire kort og et program for å redigere filmen med. Pinnacle Studio 9 er vel anbefalt om du ikke har brukt noe slikt tidligere... Tror kanskje du kan finne en del artikler om det samme teamet her i forumet. Lykke til! Lenke til kommentar
Oldboy Jenny Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg har ikke kommet helt i gang ennå, men synes denne guiden virket som en fin måte å lære DV skikkelig på. J. Lenke til kommentar
Jbruntveit Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Jeg har et Canon mvx100i mini Dv. Dette er med USB tilkobling, og jeg får ikke til å kopiere film/bilder,kun fra Memory Card. Skal det ikke være mulig å få lagt over det jeg har tatt opp på mini DV filmen. Eller må jeg da ha Fire Wire ? JB Lenke til kommentar
artiPer Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Jbruntveit: Du må bruke FireWire!!! Alt annet blir krøll!! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 Alt blir ikke krøll, ikke om han vil ha over filmer/bilder fra minnekortet. Da funker USB kabelen veldig fint. Men klart, skal du føre over fra MiniDV så må du nok til med en firewire kabel. Lenke til kommentar
Jbruntveit Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 ok, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå