inaktiv000 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg opplever av og til sprakelyder i høyttalerne, og har trodd det skyldes dårlig kontakt eller liknende. Fant nettopp ut at mens jeg pakker ut en stooor fil i WinRAR, kommer dette. Det stopper hvis jeg pauser utpakkingen. Regner derfor med at harddisk eller cpu er årsaken. Noen tips? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Nope, den var allerede mutet Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Integrert eller eksternt lydkort? Har du eksternt (altså PCI, tenker ikke på utsida PC'en) kan du prøve å flytte det mer vekk fra diskene om mulig Merker noe liknende på jobb-PC'en, særlig når jeg holder på i diskintensive IE samtidig... Hører derfor på CD'er fra discman i stede Endret 6. august 2004 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Lydkortet er et PCI kort fra SoundBlaster. Regner med at dette har noe med byttet av hovedkort å gjøre... Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Lydkortet er et PCI kort fra SoundBlaster. Regner med at dette har noe med byttet av hovedkort å gjøre... Jeg har også det samme problemet enkelte ganger. Lyden knitrer (virker som den henger litt).... Jeg har et Soundblaster Live Platinum kort. (Ja, det begynner å bli gammelt). Jeg har ikke lagt merke til det så mye før, men byttet også hovedkort for litt siden. Kan det skyldes en konflikt med det integrerte lydkortet på hovedkortet? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg tror det har med spenningene på hovedkortet å gjøre. Når man belaster CPU så vil spenningsregulatorene gi litt mer ujevn spenning (rippel). Dette kan forplante seg til lydkortet. Mange lydkort har ingen måter å motvirke at dette forstyrrer utsignalet så da blir det støy. Du kan prøve å sette lydkortet lengre ned i PC'n. Mulig det hjelper en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå