Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk med XP og 95, er dette mulig??


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har noen gamle pc'er som går på 95, jeg vil gjerne ha dem i et lite nettverk med min nye pc!Mange jeg har snakket med sier at det er klin umulig å sette sammen xp og 95. XP maskinen kan se 95, men ikek omvendt. Er dette tilfelle??Og hva kan evt. gjøres for å løse dette problemet??

 

Jeg vil så gjerne dele min 3.gbits linje med den nye pc'en.

 

Peace peolpe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hey

jo det skall gå ann men jeg har ikke nåkk greie på xp til å hjelpe deg, men er du heldig så kan det hende det er andre som ikke er så uhøflige som PROX, han kan jo ikke lese?? greide i vertfall ikke å svare på det lille spørsmålet ditt.

håper det er andre som kan som er "lit" mere dannet.

Lenke til kommentar

Det er faktisk veldig lett... på skolen så har vi en bunke med maskiner (W95, W98 og en Linux) som står bak en WinXP ICS, og det er relativt lett og sitte opp... du må aktivere gjestekontoen, og i noen tilfeller må du forandre en funksjon i Local Security Policy, kontakt meg for mere detaljer om hvordan og hva som må gjøres, samme med ICS, kontakt meg, så sender jeg deg en lett gjennomgang som viser steg for steg hvordan du setter det opp....

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-28 18:21, peter_n skrev:

hey

jo det skall gå ann men jeg har ikke nåkk greie på xp til å hjelpe deg, men er du heldig så kan det hende det er andre som ikke er så uhøflige som PROX, han kan jo ikke lese?? greide i vertfall ikke å svare på det lille spørsmålet ditt.

håper det er andre som kan som er "lit" mere dannet.



 

Vel, håper de som hjelper han skriver bedre norsk enn deg, da, gutten min. Jeg skjønte nemlig ikke en døyt av kritikken din. Kommaregler og slike ting er kjekke å kunne, må jeg si. Forøvrig kan det norske skriftsspråket også være noe å titte innom når du slår opp kommareglene ?

Lenke til kommentar

Du må kjøre xp cd'en din på win95 maskinen. Veiviser for lite nettverk.

Denne vil installere en del filer, og så be om å restarte pc'en.

ICS vil nok funke etter dette, men skal du ha full fildeling og slikt, må du nok sette opp mer.

Muligens må du installere netbeui og ipx kompatibel protokoll på begge maskiner. Netbeui protokollen ligger faktisk også på xp cd'en, men du må lete etter den.

 

Og.. Hvorfor alt dette drittpratet om stavefeil og liknende? Har dere ingen respekt? Ikke oppfør dere som tolvåringer, dette er ment å være et seriøst forum. Det må da gå an å oppføre seg?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-28 23:05, Prox skrev:

Vel, håper de som hjelper han skriver bedre norsk enn deg, da, gutten min. Jeg skjønte nemlig ikke en døyt av kritikken din. Kommaregler og slike ting er kjekke å kunne, må jeg si. Forøvrig kan det norske skriftsspråket også være noe å titte innom når du slår opp kommareglene ?


 

Unødvendig sagt.

Ikke alle er like stø i norsk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...