DevianX Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Hei Jeg har noen gamle pc'er som går på 95, jeg vil gjerne ha dem i et lite nettverk med min nye pc!Mange jeg har snakket med sier at det er klin umulig å sette sammen xp og 95. XP maskinen kan se 95, men ikek omvendt. Er dette tilfelle??Og hva kan evt. gjøres for å løse dette problemet?? Jeg vil så gjerne dele min 3.gbits linje med den nye pc'en. Peace peolpe! Lenke til kommentar
Prox Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 hehe, har du altså en 3 gbits linje ? wohoo.,.. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Det er fullt mulig, har det sjøl. Last ned analogx proxy, genialt program, enkelt å sette opp(har det sjøl), og så får du internett på begge maskinene. Lenke til kommentar
peter_n Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 hey jo det skall gå ann men jeg har ikke nåkk greie på xp til å hjelpe deg, men er du heldig så kan det hende det er andre som ikke er så uhøflige som PROX, han kan jo ikke lese?? greide i vertfall ikke å svare på det lille spørsmålet ditt. håper det er andre som kan som er "lit" mere dannet. Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Det er faktisk veldig lett... på skolen så har vi en bunke med maskiner (W95, W98 og en Linux) som står bak en WinXP ICS, og det er relativt lett og sitte opp... du må aktivere gjestekontoen, og i noen tilfeller må du forandre en funksjon i Local Security Policy, kontakt meg for mere detaljer om hvordan og hva som må gjøres, samme med ICS, kontakt meg, så sender jeg deg en lett gjennomgang som viser steg for steg hvordan du setter det opp.... Lenke til kommentar
Prox Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 18:21, peter_n skrev:heyjo det skall gå ann men jeg har ikke nåkk greie på xp til å hjelpe deg, men er du heldig så kan det hende det er andre som ikke er så uhøflige som PROX, han kan jo ikke lese?? greide i vertfall ikke å svare på det lille spørsmålet ditt.håper det er andre som kan som er "lit" mere dannet. Vel, håper de som hjelper han skriver bedre norsk enn deg, da, gutten min. Jeg skjønte nemlig ikke en døyt av kritikken din. Kommaregler og slike ting er kjekke å kunne, må jeg si. Forøvrig kan det norske skriftsspråket også være noe å titte innom når du slår opp kommareglene ? Lenke til kommentar
Leffie Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Du må kjøre xp cd'en din på win95 maskinen. Veiviser for lite nettverk. Denne vil installere en del filer, og så be om å restarte pc'en. ICS vil nok funke etter dette, men skal du ha full fildeling og slikt, må du nok sette opp mer. Muligens må du installere netbeui og ipx kompatibel protokoll på begge maskiner. Netbeui protokollen ligger faktisk også på xp cd'en, men du må lete etter den. Og.. Hvorfor alt dette drittpratet om stavefeil og liknende? Har dere ingen respekt? Ikke oppfør dere som tolvåringer, dette er ment å være et seriøst forum. Det må da gå an å oppføre seg? Lenke til kommentar
MrBlue Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Nei, det funker ikke med Xp-cd'n til win95 pc'ene, som Leffie sa. Har prøvd det sjøl, funker bare med win98 og opp over. Jeg endte med å installere win98 på den gamle pc'en (P2-233mhz). Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Quote: On 2002-04-28 23:05, Prox skrev:Vel, håper de som hjelper han skriver bedre norsk enn deg, da, gutten min. Jeg skjønte nemlig ikke en døyt av kritikken din. Kommaregler og slike ting er kjekke å kunne, må jeg si. Forøvrig kan det norske skriftsspråket også være noe å titte innom når du slår opp kommareglene ? Unødvendig sagt. Ikke alle er like stø i norsk. Lenke til kommentar
covah Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Jeg er helt enig i at man ikke bør prike i alle skrivefeil, men mange ganger må man nesten gjette seg til hva folk mener her inne. Det er da ikke SÅ vanskelig å skrive sånn nogenlunde riktig? Lenke til kommentar
sten Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 "prox" burde heller undervise i norsk enn å oppta andres tid med sin usakelige søpple kjeft ! sten ?! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Useren som win95 logger seg på med "altså trykk start/logg off *****" ***** må være en user hos winxp maskinen og da legger jeg trykk på _USER_ ikke guest, admin, eller noe annet tull. Lenke til kommentar
peter_n Skrevet 12. mai 2002 Del Skrevet 12. mai 2002 Takker for støten fra di seriøse :smile: Håper du har fått den hjelpen du var ute etter "divxdud" Beklager eventuelle skrivefeil. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 22. november 2002 Del Skrevet 22. november 2002 min eldgamle 486 laptop med 95 klarer utmerket å kunne se og laste ned filer fra xp og linuxmaskinen min via en switch. nettverk mellom 95 og xp er fullt mulig de som påstår noe annet kan ta en grab. [ Denne Melding var redigert av: Nichotin på 2002-11-22 15:31 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå