arnizzz Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Heisann. CPUen min ligger på rundt 40 C og Hoverkortet på 38C. CPU ligger på 47 i full load. Romtemperaturen kan jeg tippe er ca. 30 C. Først åpner jeg kabinettdøra og registrerer ingen forandring. Så prøver jeg med å sette en vifte (ca. 14 cm)til å blåse rett mot hovedkortet. Da synker CPU temperaturen til 34 og hovedkortet til 30. Uansett, tror dere det er vits i å kjøpe en 120mm vifte til å ha i fronten av kabinettet? Har en 120mm bak i kabinettet som blåser ut. Hvis jeg har en i front som blåser inn, kan jeg kanskje oppnå noe av de samme temperaturene som jeg får med den vifta jeg prøver tester med nå? Og en annen ting. Jeg har en Gigabyte 3d cooler CPU vifte til min amd 64 3000+ @ 2,2ghz. Det er litt rart at jeg ikke får noe forskjell på cpu temperaturen om jeg kjører 2000 rpm eller 4000 rpm (som brøker sinnsykt mye mere). Noen tanker om dette? Noen anbefalte vifter eller er det ett fett? "en vifte er en vifte." Funker denne bra? http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=105...lAction=details Har forresten dette kabinettet http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ANTSLK3700 Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) haha! romtempratur på 30c? da må du jo svette som en gris, det er jo en helt syk tempratur å ha... om ikke effekten på maskina di ligger på rundt 2000W tror jeg ikke det er helt riktig, hehe edit: og nei, en vifte er ikke en vifte, du må ta hensyn til både støy og mengden luft den flytter. Skal det være stille, har papst mange gode alternativer. men med de tempraturene som du har på maskina di, skulle du ikke trenge flere vifter... Endret 6. august 2004 av arnosmith Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Det hadde sikkert ikke gjort noe men husk da å kjøp en støysvak en f.eks Denne ? Endret 6. august 2004 av hauer Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 haha! romtempratur på 30c? da må du jo svette som en gris, det er jo en helt syk tempratur å ha... om ikke effekten på maskina di ligger på rundt 2000W tror jeg ikke det er helt riktig, hehe Det er helt sykt varmt i kjelleren på denne årstiden. Ja jeg svetter som en gris.. Men jeg kommer til å kjøpe den vifta som ble anbefalt. dyrt var det heller ikke. takker Lenke til kommentar
div_ Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Heehe kanskje la maskinen være av ,og nyte været:-) Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 haha! romtempratur på 30c? da må du jo svette som en gris, det er jo en helt syk tempratur å ha... om ikke effekten på maskina di ligger på rundt 2000W tror jeg ikke det er helt riktig, hehe det er jo ikke no.. om sommer'n er gjennomsnitts temp. ca 37grader her.. men det er digg med en 150mm vifte på toppen av skjærmen.. Lenke til kommentar
div_ Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 kan tenke den hjelper! bare du ikke blir forkjølet av den, det er dritt i dette sommerhværet Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 kan tenke den hjelper! bare du ikke blir forkjølet av den, det er dritt i dette sommerhværet hehe.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå