Gå til innhold

via km400 integrert skjermkort hindrer innlogging

Xantix

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått tilbake min pc med nytt epox 8kmm3i / via km400 hovedkort, da det "gamle" (5 mnd) var deffekt. Alt fungerte greit helt til jeg kjørte skjermkort driver som følger med på cd til hovedkortet samt prøvde også siste driver lastet ned fra nettet. Alt fungerte fint helt til jeg re-startet. Da ville den ikke logge helt inn i windows (kjører win xp pro) den startet for så å fryse helt. Prøvde da i sikker modus og la merke til at under nettverkskort kom det plutselig opp:

miniport for pakkeplanlegger

wan-miniport (IP)

wan-miniport (IP) miniport for pakkeplanlegger

wan-miniport (L2TP)

WAN-miniport PPPOE)

Og under nettverkskort skal det ikke være mer enn pci fast ethernet kort.

Så noe fører til at alt det andre tullet legges til. Dersom jeg i sikker modus deaktiverte alle wan tingene så klarte den å starte opp windows men da kom jeg ikke lenger på nett........ dersom jeg fjernet VIA/s3g km400 drivern under skjermkort så klarte den også fin å starte windows, og tilgang til nettet gjenopprettet, men ved omstart så samme problemet. Har før alltid kjørt via driver fremfor vanlig vga driver uten å ha opplevd dette tidligere.... aner ikke hva som er feil. Pengene gjør at jeg drøyer med å kjøpe eget skjermkort framfor å bruke hovedkortets innebygde, men som sagt, på det gamle kortet så opplevde jeg ikke disse tingene og det er samme modell!!!

P.S poster også under topic nettverk jeg siden så mange nettverks enheter legges til.

X.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...