Thorsen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Bare en ørliten korreksjon... Det absolutte nullpunkt ligger på -273,15 grader. Kaldt nok, men ned til 275 kommer du ikke det er ikke sikkert. kan hende man kommer kaldere enn det, men man har foreløping ingen stoffer som kan måle temperaturer lavere enn dette! Vel hvis det skal kunne bli kaldere må vi forandre flere fysiske lover. Det absolutte nullpunktet er funnet ved å bruke den fysiske loven eller formelen om du vil si det for sammenhengen mellom temperatur og stoffers indre energi. Og ved det absoluttet nullpunktet er det ingen bevegelse altså kan det ikke bli kaldere. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 oki... som sagt naturfag på ungdomsskolen Lenke til kommentar
k-zen Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 det absolutte nullpunkt er "Veeeldig kaldt" det tror jeg vi alle er enig i... Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 <--- der er det nok ingen flytende juice nei Lenke til kommentar
Radial Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Øhh. Jeg lurer på om dette kan være riktig. Aida32 rapporterer cpu temp på 12 grader idle. Amd64 3500+ @ 2.3 Ghz - Boxed kjøler. Temperatures CPU 12 °C (54 °F) Aux 25 °C (77 °F) Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Radial: Prøv å oppdatere BIOS. Men angående temperaturer; Jo lavere, jo bedre... Lenke til kommentar
konstabel Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 hva gjør jeg galt? min 2.8 northwood ligger på 60 - 70 grader når jeg spiller CS. Dette kan da ikke stemme ? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 60 til 70 grader er ganske høyt, selv til å være Intel. Men det høres ikke ut som Men intellene er jo kjent for å kunne kjøre helt fint på høyere tempraturer enn amd. Jeg ville vel kanskje kjøpt meg en ny kjøler eller noe sånt, siden tempen din er så høy Lenke til kommentar
Radial Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Radial: Prøv å oppdatere BIOS. Jeg har nyeste BIOS. Under Torture Test så stiger tempen til max 38 grader, samme under Burn-in. Mulig jeg er så heldig, men jeg tviler på om jeg kan stole på det.. Noen andre som bruker Aida32 til temp? Lenke til kommentar
konstabel Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) Jeg tenkte jeg skulle hive på noe kjølepasta fordi den thermalpadden som engang var er nå vekk. Men bør jeg fjerne restene av thermalpadden før jeg slenger på noe pasta? 100 innlegg .................Yes Endret 11. august 2004 av konstabel Lenke til kommentar
Lapsy Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Jeg tenkte jeg skulle hive på noe kjølepasta fordi den thermalpadden som engang var er nå vekk. Men bør jeg fjerne restene av thermalpadden før jeg slenger på noe pasta? 100 innlegg .................Yes fjern det med noe som ikke lager riper, rens det med isopropanol (elns) og q-tips så ha på sjølepasta Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 (endret) den perfekte temperatuern til en cpu er 40 grader celcius. dette kommer av at det "svake leddet" i en prosessor, eller den minst effektive delen, virker best på 40 grader. jeg TROR det var silisium, men jeg er ikke sikker. til alle dere med kompressorkjøling og minusgrader på prosessoren, den mest stabile cpuen er på 40 grader, ikke minus 250 elns... jeg kan forhøre meg med "kilden" min på dette merkelige fenomenet, siden jeg likevel vil vite hva for stoff det var igjen. jeg poster når jeg har funnet det ut. Hmm... viss jeg husker rett så leder i allfall silisium bedre og bedre desto varmere det er... ved -273 grader eller hva det er vil det ikke lede i det hele tatt... Endret 11. august 2004 av ok2k Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Så kaldt som mulig. 30 - 40 er jo helt bra. Det absolutte nullpunktet ligger på - 273, .. trokke PCn ville starte da. Alle atomene er da most dønn fast hverandre. Hvordan skal de få beveget seg da. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Det finnes di som har greid enda lavere temperaturer enn det, har sett et 4 phase system som greier -210 mener jeg. Skummelt, et lite dunk i kabinettet og cpu går i biter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå