Gå til innhold

Hva er en perfekt cpu temp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei :cool:

 

Lurer på hva som er en ferfekt cpu-temp. Har en kamerat som fikk en advarsel opp på skjermen, og da va cpu'en på 60 grader eller no. Min cpu er på 46 grader. er dette mye, lite eller sånn passe? :p

Tror det hadde vært lurt om du kom med mer informasjon ;)

Lenke til kommentar
absolutte nullpunkt kanskje? rundt -275c ellerno

hm... på det absolutte nullpunktet så er det jo ingen partikler som beveger på seg... så det vil vell også si at elektronene stopper, så det er vell ikke det helt idéelle..... eller tar jeg feil nå? :hmm:

 

ellers med luftkjøling vil jeg si at rundt 40-50 grader er brukbar temp..... selv ligger jeg om sommeren på 35-40 og på vinteren på 25-30 ^^ (med luftkjøling)

Lenke til kommentar
absolutte nullpunkt kanskje? rundt -275c ellerno

hm... på det absolutte nullpunktet så er det jo ingen partikler som beveger på seg... så det vil vell også si at elektronene stopper, så det er vell ikke det helt idéelle..... eller tar jeg feil nå? :hmm:

 

ellers med luftkjøling vil jeg si at rundt 40-50 grader er brukbar temp..... selv ligger jeg om sommeren på 35-40 og på vinteren på 25-30 ^^ (med luftkjøling)

det du sier er altså desto varmere, desto bedre? det er jo bull

Lenke til kommentar
det du sier er altså desto varmere, desto bedre? det er jo bull

 

det var ikke det jeg mente... det jeg tenkte var at det absolutte nullpunkt ikke er det mest idéelle, men noen få grader høyere enn det... sånn ca. -250 til -200 er vell det beste ;)

 

men du er enig i at det absolutte null punkt er ikke den beste temp'en?

Lenke til kommentar
absolutte nullpunkt kanskje? rundt -275c ellerno

hm... på det absolutte nullpunktet så er det jo ingen partikler som beveger på seg... så det vil vell også si at elektronene stopper, så det er vell ikke det helt idéelle..... eller tar jeg feil nå? :hmm:

Tror det er den indre energien til en partikkel som blir helt borte ved det absolutte nullpunkt... Men elektronene vil fortsatt kunne bevege seg i en strøm, bare at de har null indre energi...

 

Temperaturen kommer jo av partiklenes vibrasjoner, og ingen temp = ingen vibrasjoner, dermed vil elektronene lettere kunne bevege seg i en bestemt retning siden de ikke blir påvirket av vibrasjoner...

 

Stemmer dette eller er jeg helt på jordet?

Lenke til kommentar
absolutte nullpunkt kanskje? rundt -275c ellerno

hm... på det absolutte nullpunktet så er det jo ingen partikler som beveger på seg... så det vil vell også si at elektronene stopper, så det er vell ikke det helt idéelle..... eller tar jeg feil nå? :hmm:

Tror det er den indre energien til en partikkel som blir helt borte ved det absolutte nullpunkt... Men elektronene vil fortsatt kunne bevege seg i en strøm, bare at de har null indre energi...

 

Temperaturen kommer jo av partiklenes vibrasjoner, og ingen temp = ingen vibrasjoner, dermed vil elektronene lettere kunne bevege seg i en bestemt retning siden de ikke blir påvirket av vibrasjoner...

 

Stemmer dette eller er jeg helt på jordet?

Stemmer det :thumbup:

Samme prinsippet som med superledere.

Lenke til kommentar

den perfekte temperatuern til en cpu er 40 grader celcius. dette kommer av at det "svake leddet" i en prosessor, eller den minst effektive delen, virker best på 40 grader. jeg TROR det var silisium, men jeg er ikke sikker.

 

til alle dere med kompressorkjøling og minusgrader på prosessoren, den mest stabile cpuen er på 40 grader, ikke minus 250 elns...

 

jeg kan forhøre meg med "kilden" min på dette merkelige fenomenet, siden jeg likevel vil vite hva for stoff det var igjen. jeg poster når jeg har funnet det ut.

Lenke til kommentar
den perfekte temperatuern til en cpu er 40 grader celcius. dette kommer av at det "svake leddet" i en prosessor, eller den minst effektive delen, virker best på 40 grader. jeg TROR det var silisium, men jeg er ikke sikker.

 

til alle dere med kompressorkjøling og minusgrader på prosessoren, den mest stabile cpuen er på 40 grader, ikke minus 250 elns...

 

jeg kan forhøre meg med "kilden" min på dette merkelige fenomenet, siden jeg likevel vil vite hva for stoff det var igjen. jeg poster når jeg har funnet det ut.

nå tror jeg du er på bærtur. hvis du ser deg litt omkring så ser du at cpu klokker bedre desto kaldere det blir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...