Gå til innhold

Anbefalte innlegg

en venn av meg har utfordret meg til en liten konkuranse.

Han har infisert pcen min med en orm som gir han muligheten til å nuke meg. Utfordringen for meg er å finne den.

The tricky part er at hans orm ikke er kjent for selskapene som lager anti-spyware osv... så jeg er litt lost når det gjelder hvordan i all verden jeg skal finne den.. Ifølge han så er det bare Norman anti-virus som har klart og finne den. Jeg har NOD32, Sygate (brannmur), Ad-aware og Spybot Search&Destroy installert, og har kjørt sammtlige. Alle kom tilbake rene, untatt Spybot som fant en DSO exploit, men den kommer hver gang jeg søker.

Noen hint om hvordan jeg kan bekjempe ormen?

Vil også vite hvordan jeg kan blocke meg slik at jeg ikke får den igjen!

EDIT: dette er det jeg vet om den..

*navn: stupiditylamers

*Det er et 4b script som kopieres til hardisken et eller annet sted..

*den ligger under cluster #454588999345 på en av harddiskene mine

(btw,,, jeg tror 4545 betyr e: eller noe)

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en venn av meg har utfordret meg til en liten konkuranse.

Han har infisert pcen min med en orm som gir han muligheten til å nuke meg. Utfordringen for meg er å finne den.

The tricky part er at hans orm ikke er kjent for selskapene som lager anti-spyware osv... så jeg er litt lost når det gjelder hvordan i all verden jeg skal finne den.. Ifølge han så er det bare Norman anti-virus som har klart og finne den. Jeg har NOD32, Sygate (brannmur), Ad-aware og Spybot Search&Destroy installert, og har kjørt sammtlige. Alle kom tilbake rene, untatt Spybot som fant en DSO exploit, men den kommer hver gang jeg søker.

Noen hint om hvordan jeg kan bekjempe ormen?

Vil også vite hvordan jeg kan blocke meg slik at jeg ikke får den igjen!

EDIT: dette er det jeg vet om den..

*navn: stupiditylamers

*Det er et 4b script som kopieres til hardisken et eller annet sted..

*den ligger under cluster #454588999345 på en av harddiskene mine

(btw,,, jeg tror 4545 betyr e: eller noe)

er det trojan ? prøv A2 Personal.. VELDGI bra anti trojan program :thumbup:

OFFtopic: jeg å får DSO explot hver gang jeg søker :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hei, Til dere som sliter med den DSO Exploit:

I finally got rid of DSO Exploit using "Spybot Search & Destroy" with the following method:

Have "Search & Destroy" look for problems the usual way and then (1) highlight one of the "Data source object exploit" items, (2) Right click the highlighted item to bring up the menu list and select "More details", (3) Now click "Jump to location", (4) You are now viewing the Registry and can use the path shown in the Search & Destroy window to get to the key shown, (5) I manually deleted each of 5 keys and no longer have it coming back. I haven't noticed any change in performance so I trust that I did no harm but I am happy not to have the d**ned thing any more.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Link til siden: http://www.askmehelpdesk.com/cgi-bin/yabb/...;num=1082096807

Lenke til kommentar
Hei, Til dere som sliter med den DSO Exploit:

I finally got rid of DSO Exploit using "Spybot Search & Destroy" with the following method:

Have "Search & Destroy" look for problems the usual way and then (1) highlight one of the "Data source object exploit" items, (2) Right click the highlighted item to bring up the menu list and select "More details", (3) Now click "Jump to location", (4) You are now viewing the Registry and can use the path shown in the Search & Destroy window to get to the key shown, (5) I manually deleted each of 5 keys and no longer have it coming back. I haven't noticed any change in performance so I trust that I did no harm but I am happy not to have the d**ned thing any more.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Link til siden: http://www.askmehelpdesk.com/cgi-bin/yabb/...;num=1082096807

takker.. skal prøve :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...