Artistic.Hipster Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Her er den siste fisken min(kun åpningen som er kodet) alt er i begynnelses stadiet(som dere kan se) og jeg lurer på om dere synes det er bra så langt BTW, hvordan kan jeg få png bilder til å bli transperent, jeg tenker da på kulen som ble litt firkantet fordi jeg måtte lagre som gif Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) BTW, hvordan kan jeg få png bilder til å bli transperent, jeg tenker da på kulen som ble litt firkantet fordi jeg måtte lagre som gif I FF (og andre browsere med støtte for PNG alpha transparency) vil PNG-bildet bli vist riktig, men dessverre, som så mye annet har ikke IE støtte for dette heller. Over til designet. - Splash? Hva vil du med den? Har du tenkt over hvorfor du vil ha den? Det er uansett bare et valg, så den er helt unødvendig. - Litt for grønn header IMO. Den er på grensen til vond å se på. - Med disse horisontale linjene, disse shiny sakene, ser det hele ut som noen PS-tutorials satt sammen - på en rotete måte... - Menyen er også litt rotete, siden bullets er på annenhver side av linken. - Du har etter min mening for grått innholdsfelt. Det ville også være fint med en annen farge i menyen, for å skille disse litt. - Prøv med litt lorem ipsum, så vi kan få se hvordan det blir med tekst. - Fin bakgrunn - Fin tanke med edderkoppen, men den har i likhet med den andre grafikken på siden hakkete kanter. Går det an å fikse på dette? Føler at det ble mye negativt her, men så har du også slengt ut noe som er kanskje bare 10% ferdig Stå på! Endret 6. august 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 BTW, hvordan kan jeg få png bilder til å bli transperent, jeg tenker da på kulen som ble litt firkantet fordi jeg måtte lagre som gif I FF (og andre browsere med støtte for PNG alpha transparency) vil PNG-bildet bli vist riktig, men dessverre, som så mye annet har ikke IE støtte for dette heller. Over til designet. - Splash? Hva vil du med den? Har du tenkt over hvorfor du vil ha den? Det er uansett bare et valg, så den er helt unødvendig. - Litt for grønn header IMO. Den er på grensen til vond å se på. - Med disse horisontale linjene, disse shiny sakene, ser det hele ut som noen PS-tutorials satt sammen - på en rotete måte... - Menyen er også litt rotete, siden bullets er på annenhver side av linken. - Du har etter min mening for grått innholdsfelt. Det ville også være fint med en annen farge i menyen, for å skille disse litt. - Prøv med litt lorem ipsum, så vi kan få se hvordan det blir med tekst. - Fin bakgrunn - Fin tanke med edderkoppen, men den har i likhet med den andre grafikken på siden hakkete kanter. Går det an å fikse på dette? Føler at det ble mye negativt her, men så har du også slengt ut noe som er kanskje bare 10% ferdig Stå på! - Splash? Hva vil du med den? Har du tenkt over hvorfor du vil ha den? Det er uansett bare et valg, så den er helt unødvendig. ang, splahen så synes jeg faktsik at den passet litt, den er jo som sagt unødvendig, ,men jeg følte for noe nytt. - Litt for grønn header IMO. Den er på grensen til vond å se på. Headeren for grønn?(mulig jeg har sterke øyne ) Skal prøve å tone den ned litt. - Med disse horisontale linjene, disse shiny sakene, ser det hele ut som noen PS-tutorials satt sammen - på en rotete måte... uff å jeg som likte de grønne linjene mine (de er ikke utifra noen tutorial da ) har du noen forslag til hva jeg kan bruke i stedet for - Menyen er også litt rotete, siden bullets er på annenhver side av linken. prøvde meg bare på noe "hipt å kult" med det annen hver greie dingsene (kan prøve å fjerne det også) - Du har etter min mening for grått innholdsfelt. Det ville også være fint med en annen farge i menyen, for å skille disse litt. Kan prøve å gjøre det litt lysere. - Prøv med litt lorem ipsum, så vi kan få se hvordan det blir med tekst. Skal få lagt inn noe lipsum når jeg får den litt mer ferdig. - Fin bakgrunn Takk - Fin tanke med edderkoppen, men den har i likhet med den andre grafikken på siden hakkete kanter. Går det an å fikse på dette? Ble noe feil me edderkoppen ja, jeg prøvde å då den bedre også, men det ble litt vanskelig Men når jeg koder siden skal jeg prøve å få lagt den til etterpå(over siden på en måte) Føler at det ble mye negativt her, men så har du også slengt ut noe som er kanskje bare 10% ferdig Stå på! Ikke negativt, konstruktivt ja det er ikke i nærheten av ferdig, bare noe jeg satt å mekket på i kveld, som jeg ble rimelig fornøyd med, skal oppdatere den i morgen Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Uff, dobbelpost Endret 6. august 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Ang. dette med grafikken, og utsagn om PS-tutorials; jeg beklager om det ikke var fra noen tutorial. Det kunne minne om det Det jeg mente var at det kanskje ble litt overkill, nå er det kanskje tre ulike stiler på siden på en gang, og det får sjeldent eller aldri noe bra utfall. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Ja må inrømme at det ser ut som om det er hentet fra noe greier på good-tutorials Men jeg lagde det faktisk på egenhånd Det jeg mente var at det kanskje ble litt overkill, nå er det kanskje tre ulike stiler på siden på en gang, og det får sjeldent eller aldri noe bra utfall. Hvilke tre stiler, har jeg ikke greid å holde meg til en stil da (grønt greier) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jo det er grønt, men i header er det firkantet, på strekene er ting boblete og "beveled", og i menyen er det en edderkopp. Det blir muligens litt for mye av det gode, men det er som alltid opp til hver enkelt. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Mulig jeg ikke har fått helt til hva jeg prøvde på, men jeg prøvde å ha først å fremst alt grønt og så edderkoppen og de horisontale strekene boblete(edderkoppen har vært gjennom samme filter som strekene) mulig dette ikke fungerte så veldig bra, skal se på det i morgen, men nå er klokken 02:51 og jeg har ikke spist enda, så jeg får gå å ta meg litt nattmatt før jeg legger meg *Edit, kikket litt på fisken nå, og det er mulig det ser så forskjellig ut fordi strekene stikker utfor siden uansett så skal jeg se nærmere på det i morgen Endret 6. august 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Scelus Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Det var grønt! - Edderkoppen i menyen passet ikke helt. - Små menyelementer! - Gråfargen passet ikke helt til bakgrunnen. - Likte ikke helt de linjene over og under header. Lenke til kommentar
Pr0Mo Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Forsåvidt enig i alt Mr.Berg sa. Tenkte litt på noen sånt toxic opplegg når jeg så siden. Så synes ikke header passet inn. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Er spendt på hvordan du lager bakgrunnen. I html/css det, siden den må tilpasses alle oppløsningene osv Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Er spendt på hvordan du lager bakgrunnen. I html/css det, siden den må tilpasses alle oppløsningene osv Blir vel ikke noe problem, det ser nok fint ut med den ene bakgrunnen i de fleste oppløsninger Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Er spendt på hvordan du lager bakgrunnen. I html/css det, siden den må tilpasses alle oppløsningene osv Jeg har jo allerede laget bakgrunnen til splashen å den ser fin ut på de fleste opplønisnger(helt opp til 1600x1200) Som sagt så er jo splashen allerede kodet Ang. header så er den bare midlertidig, jeg tok bare den samme som jeg brukte til i-Gundrosen oppdaterte splashen litt jeg(støttes ikke i IE) Nå synes iallefall jeg at den så mye bedre ut Endret 6. august 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Ops, feil!! 1. Navigasjon ble litt uryddigt, prøv å holde på en linje og pilene på et sted. 2. Den edderkoppen var litt rar, men jeg liker ideen, prøv å lage et bedre omriss uten svart border. 3. de greiene over og under header ble litt misplassert prøv å få dem til å matche headeren sin lengde 4. Ta vekk blåfargen fra enteren. Rimeligt fresh design, stå på Endret 6. august 2004 av Tready Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Er spendt på hvordan du lager bakgrunnen. I html/css det, siden den må tilpasses alle oppløsningene osv Jeg har jo allerede laget bakgrunnen til splashen å den ser fin ut på de fleste opplønisnger(helt opp til 1600x1200) Som sagt så er jo splashen allerede kodet Ang. header så er den bare midlertidig, jeg tok bare den samme som jeg brukte til i-Gundrosen oppdaterte splashen litt jeg(støttes ikke i IE) Nå synes iallefall jeg at den så mye bedre ut Du fikk på anti-aliasing på bildet i splashen (sikkert ikke det du gjorde men det ser sånn ut ) Jeg savner fortsatt litt AA på "ENTER"-teksten i splash.. Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Har oppdatert siden igjen nå, link Har også laget en alternativ header(nå ser det iallefall ut som noe greier fra good-tutorials, men det så jo litt bra ut også da ) Du fikk på anti-aliasing på bildet i splashen (sikkert ikke det du gjorde men det ser sånn ut ) Jeg savner fortsatt litt AA på "ENTER"-teksten i splash.. Det eneste jeg gjorde med splashen var å lagre sirkel bilde som png istedet for gif Skal få lagt til noe AA i enter teksten veldig snart Lenke til kommentar
Ṱormod Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 Nå begynner det å ta form, godt jobbet Den nye headeren er ikke så bra, den sier så lite hva siden handler om, en litt bølgete bakgrunn med I-GUNDROSEN i pixel tekst. Det slo meg at den fonten du skal bruke til navigasjon er veldig uegnet og som jeg sa pixel tekst er dårlig i stor størrelse. Dafont.com har bra fonter Jeg vet nøyaktig hva du skal gjøre med den edderkoppen. Hold inne CTRL og klikk på edderkopp-layeren. Ta så Select > Contract 2px og select inverse. Så ta Filter > Gaussian Blur på 2 px. Voila, nå ser edderkoppen bedre ut. Fjern stroken og rundt den Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Nå begynner det å ta form, godt jobbet Den nye headeren er ikke så bra, den sier så lite hva siden handler om, en litt bølgete bakgrunn med I-GUNDROSEN i pixel tekst. Det slo meg at den fonten du skal bruke til navigasjon er veldig uegnet og som jeg sa pixel tekst er dårlig i stor størrelse. Dafont.com har bra fonter Jeg vet nøyaktig hva du skal gjøre med den edderkoppen. Hold inne CTRL og klikk på edderkopp-layeren. Ta så Select > Contract 2px og select inverse. Så ta Filter > Gaussian Blur på 2 px. Voila, nå ser edderkoppen bedre ut. Fjern stroken og rundt den Takk for kommentar, jeg vet at den nye headeren ble litt dårlig, det var bare noe jeg prøvde meg litt frem på Ang, font jaeg har sjekket dafont et par ganger, men jeg er rett å slett dårlig til å velge ut fonter Takker så meget for tipset med edderkoppen, det skal jeg prøve med en gang, kommer sikkert med en oppdatering i løpet av kvelden eller i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå