Gå til innhold

Hjelp til x800xt PE.


FVH

Anbefalte innlegg

Fikk et x800xt Platinum Edition fra Australia i dag. Har installert det, og får det bare ikke til å funke på de spillene jeg har prøvd på, som er: Infogrames Grand Prix 4 og Painkiller. Har installert det siste av det siste av alle tenkelige drivere, samt Directx 9.0c, men det nytter ikke. Kan derimot se DVD uten problemer. Har til og med fått en god kompis av meg til å formattere hele harddisken og lagt inn Windows på nytt i kveld.

Er det noen som har prøvd dette kortet her, eller er det så nytt og fullt av barnesykdommer at man bare må vente til det evt. kommer patcher og oppdateringer?

 

Har Windows XP Professional, 1Gb RAM, Athlon XP 3200+ og ABIT NF7-S v2.0.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg "har" et XT PE kort (Flasha X800Pro Vivo)

Jeg kan si med hånden på hjertet at det funker som bare det..

Har ikke prøvd de spillene du nevner, men det får det til å høres ut som samtlige av spilla dine er ubrukelige... dette må være feil.

Vet ikke hvordan du kan rette opp i dette, men dersom det bare var de du nevnte som ikke funka er det nok patcher du må vente på ja..

 

Har du prøvd å kjøre 3dmark03? eller 2001se? (benchmarker)

Btw du skriver du har lagt inn Ati Catalyst 4.7 driverne også.. Da må det være BIOSen på kortet ditt som er ute å kjører..

Den Kan flashes til en ny en...

Gå på produsentens side og søk etter en ny bios til Skjermkortet ditt (eller bruk en annen bios)

Flash denne inn og test igjen....

 

Noen andre kan sikkert være så snille og finne bios til deg dersom du oppgir merke på kortet...

 

Hvordan flashingen foregår kan du lese i poster hvor det beskrives hvordan man flasher inn andre bioser enn hva som er på.. (husk at du ikke skal følge de da ettersom du ikke skal flashe et X800 PRO kort...)

Du kal sikkert flashe kortet ditt med en av de X800XT biosene som svirrer rundt fra andre produsenter...

En Guide til hvordan X800Pro Vivo kort kan flashes til X800 XT kort

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Har flasha HK (NF7-S v2.0) med siste BIOS (ver. 25).

 

Jeg begynner å lure på om det er et x800 PRO VIVO som er flashet som jeg også har... Hva har dette å si i praksis?

Kjøpte det på eBay hos en fyr som garanterte at det var et x800xt PE, men når det kom i dag var for det første esken helt hvit uten en bokstav på, og i håndboka står det at den er for X800PRO256, X800PRO256-VIVO og X800XT256-VIVO.

 

Ble også mistenksom når jeg så at det ikke var sticker på baksiden av kortet der det står "place permanent barcode & s/n label here".

 

Hvordan vet man med sikkerhet hvilket kort det er?

Endret av FVH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...