Anterialis Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hva skjer da? Og evt: hvilke hk problemer kan dominere når jeg ikke får starta min bærbare maskin? det eneste som skjer er at hdd begynner å gå. lyset på power on lyser også. På forhånd takk Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hva skjer da? Og evt: hvilke hk problemer kan dominere når jeg ikke får starta min bærbare maskin? det eneste som skjer er at hdd begynner å gå. lyset på power on lyser også. På forhånd takk net det går ikke ann å bruke en maskin uten cpu, men du kan nok starte den :!: :!: :!: Lenke til kommentar
perperper Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) Hmm, svaret på 1 er at det kommer an på, men du vil aldri få mer respons enn at skjermen blinker - dersom du i det heletatt oppnår så mye respons. I de fleste tilfeller vi "på" si at du får høre pipelyder. ad 2, så er det mye som kan være feil. RAM som sitter dårlig i sokkelen, cpu som sitter like dårlig, batteri som nesten er tomt for strøm, prossessoren kan være for varm - og ellers andre ting det ville vært mer uheldig om var galt. Fikse-oppskrift: 0. Kjøl ned cpuen 1. Skaff strøm fra en sikker strømkilde 2. Skru opp dekselet og trykk minnebrikkene godt inn i sokkelen 3. Skru opp det andre dekselet og sett cpuen skikkelig på plass 4. Dersom du har ønske om at garantien skal fikse reparasjonen, og du ikke føler deg snytt mhp antall tommeltotter, skru opp de skruene du ellers finner og trykk alt på plass som ser ut som det med fordel kan trykkes på. Søk gjerne på internett etter servicemanualen til pcen din, så ser du hva som kan være galt. 5. Skru sammen alt etter beste evne, unnlat å glemme skruer løst oppe på hovedkortet, og ta med pcen til nærmeste servicecenter (infocare). Endret 5. august 2004 av perperper Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Jeg har sjekka det meste unntagen cpu. Har også lyst til å sjekke HK, men vet ikke hvordan jeg kommer til på min Dell Inspiron 8600 bærbare maskin. Har hørt av en annen her på forumet at han hadde samme symptomer, og at hans problem var at pluggen som forbinner de to hk'ene (fordi HK er vist delt opp i to deler inni maskina) hadde detti ut grunnet soft maskinkabinett. Kan også hende at cpu sitter dårlig i sockelen sin. Noen som vet hvordan man åpner en Dell I8600? Det blir vel egentlig mitt neste spm. Siden dette ikke er riktig forum for mitt siste spm, så kan jeg referere til en annen post jeg har posta som gjelder mine oppstartsproblemer. Posten finner du her Lenke til kommentar
perperper Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Google er din venn. Dells system service manual: http://support.dell.com/support/edocs/syst...00/sm/index.htm Lenke til kommentar
arildjr Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 hvis det er en dell 8600 så har du vel garanti på den? ville ikke åpna for mye på ting da nei Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Nå har jeg åpna hele greia, men går det ann å flashe bios uten å bruke sånn diskett som det står på dells hjemmesider? det er vel et batteri med en jumper som jeg kan sette fram og tilbake?? noen som vet noe om dette på dell i8600 ? Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Har du ikke vurdert å starte en tråd med spørsmål om laptoppen din? Har sett iallefall 3 poster her som handler om akkurat deg og den laptoppen Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Prøver så godt jeg kan å komme ut til _alle_ Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg hadde et liknende problem med en gammel Toshiba laptop - etter å ha blitt satt i suspend eller standby en gang ville den aldri på igjen. Løsningen var å ta ut et batteri, vente litt, og sette det inn igjen. Og, ikke mas ved å poste samme spørsmålet flere ganger (gjerne litt ulikt formulert)... det irriterer bare. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Han har vel ikke spurt samme spørsmålet flere ganger, men han har 3-4 tråder som handler om en laptop som han har problemer med! Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Som tonna sier så spør jeg jo ikke om det samme, men har med litt annerledes info ol. På den måten kan flere personer hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå