Gå til innhold

Modde AT Psu til å passe i Cd-rom...

Anbefalte innlegg

Dette er min første worklogg så jeg håper det går bra.....

Ideen her er at jeg skal ha en ekstra strømforsyning til viftene i pc`en. Da jeg ikke hadde plass rundt i kabinettet kom jeg i tanker om å sette den i en cd-rom cover. Det viste seg at transformatoren på denne AT psu var for høy, og passet ikke i et tomt cd-rom cover pga bredden.., fant jeg ut av at jeg kunne heller sette den i en cd-rom skuffe.

Del 1,2 og 3 er ferdig, 4 del gjenstår med "finpussing"!!

200w AT psu`en som jeg skal bruke...

CorVette_IMG_1160WnCE.jpg

Hvis man ser nærmere på kjøleribbene så ser man at de er for høye og den enkleste løsningen er å bøye de ned...

CorVette_IMG_1162WinCE.jpg

Ferdig bøyd og noen klippet vekk. Kretskortet er tatt ut...

CorVette_IMG_1164WinCE.jpg

Passer akkurat inn :thumbup:

CorVette_IMG_1167WinCE.jpg

Ikke mye plass på toppen nei. Glemte å nevne at psu`en hviler på cd-romstøttene. Tenke bare å kle de med krympestrøme slit at det ikke blir noe kortslutning. Bilder av dette kommer i neste update...

CorVette_IMG_1168WinCE.jpg

Bak psu`en hadde jeg tenkt meg 3x40mm vifter som kjøler den ned, men siden cd-romen under skal et hakk ned og en cd-beholder (ikke lang...) skal skal inn over brenneren får jeg da plass slik at jeg kan sette 2x80mm vifte+fanduct slik at kjølingen blir bedre...

220v kommer bakfra i kabinettet, og påknappen sitter foran...+mye, mye mer... (bilder kommer)

Det var alt jeg hadde for idag. ;) Kommer med en update imorgen (idag). Takk taes imot, samt bemerkinger for å gjøre workloggen min bedre.. :yes:

Edit: skriveleif

Edit2: La til noe...

Edit3: trykk på bilde for større bilde.

Endret av CorVette
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kule greier, men kjøling blir uber viktig her.

btw, skal den kun brukes til noen vifter??? virker som at du må ha mange vifter før du trenger en egen psu...

Den utvikler ike så mye varme og trenger igrunn kun en 80mm vifte til kjøling. Setter heller 2x80mm som kjøling og bedre luft sirkulasjon i kabiettet.

Men tanke på vifter har jeg kun 2stk. igrunnen ikke mye, men har planer om å sette flere inn etterhvert. Har faktisk ikke mange molex kontakter igjen på den vanlige atx`en som er på 300w.

Skal også ha plxi og lys inni pc og da kan jeg bruke så mye strøm/watt uten å tenke på å gå "tom" på 300w`n

Lenke til kommentar

dødsdigg :p

Håper du får dette årntlig til, fikk litt lyst å prøve selv, men vil se hvordan du får det til først da jeg kjører en psu til 2000 kroner (når den ble kjøpt vell å merke), litt for dyrt å gjøre noe slikt med før jeg vet at det går.. Kan jo selvfølgelig ta en av de andre psu'ene som ligger å slenger for å se, men føller heller bare med på ditt verk, og ser hvordan det ender :D

Lykke til

-mamazboy-

Lenke til kommentar
Egen PSU til vifter virker "litt" overdrevet. Har selv 6(5*80 og 1*120) på Chieftec 360W. Men Mod'en din er likevel bra.

Muligens det ja. Men har nok så mye harware i pc også. Dette gjør jeg mest fordi jeg ville prøve det ut og at andre kan "kopiere" det jeg har gjort... (skal legge til 4 vifter...)

Lenke til kommentar

olejohan: Setter bare en 92mm vifte bak...

PioUs-JiN: Det var meningen men siden den var litt stor så droppet jeg det...

pcgutten: Stemmer det, tar støm fra molex kontaktene pg kopler den inne på vifte styringen (blir nok en worklog av det)

Update kommer om Kort tid

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

Update Folkens..

For at det ikke skulle bli kortslutning når psu hviler på cd-rom støttene satte jeg krympestrømper på.

Corvette_IMG_1174WinCE.jpg

Så ikke bra ut, den ble svidd pga varmen :no:

Corvette_IMG_1177WinCE.jpg

Varmlufts pistolen er en grei ting :p og gikk omtrent smerte fritt å krympe slangen med, men området rundt der var varmt... Det er disse støttene psu hviler på... (det blå på bilde)

Corvette_IMG_1179WinCE.jpgCorvette_IMG_1080WinCE.jpg

Gikk vist ikke så bra dette heller :hmm: Får heller lime det fast!!

Corvette_IMG_1083WinCE.jpg

Se etter en rød ring i nærheten av viften på det store bildet, Ikke lett å se men det er limt og sitter godt :thumbup: Vifta har også kommet på plass og tar strømmen av psu vifte kontakten. Det matte hvite er plexiglass som jeg har satt der for at luften skal få best flyt. For dere som ikke har plass til en 92mm så anbefaler jeg å sette 3stk 40mm eller litt større på rad.. skal gi god nok kjøling det og...

Corvette_IMG_1082WinCE.jpg

For dere som ikke vet det så er det fakstisk en 92mm vifte som står der ja og passer perfekt inn. Det skal også plexiglass inn ved siden av viften som ledningen fra psu skal gå gjennom

Det var alt jeg hadde for idag ;)

Endret av CorVette
Lenke til kommentar

det var mer enn nok det du hadde i dag :thumbup:

Dette ser bra ut... men.. skal den plexien være i sånn matt farge eller? hadde nå bli litt kult hvis du kunne lage en "trakt" av plexi som sendte luften inn i psu'en som hadde et cover rundt seg laget av plexi... mens luften hadde blåst ut på fronten av kabinettet.. hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Lenke til kommentar
det var mer enn nok det du hadde i dag :thumbup:

Dette ser bra ut... men.. skal den plexien være i sånn matt farge eller? hadde nå bli litt kult hvis du kunne lage en "trakt" av plexi som sendte luften inn i psu'en som hadde et cover rundt seg laget av plexi... mens luften hadde blåst ut på fronten av kabinettet.. hvis du skjønner hva jeg mener ;)

det er bare sånn beskyttelses duk på den slik at den ikke blir ripet opp, tar det av når jeg er ferdig med det. Det med cover til psu hadde jo blitt tøft, er jeg heldig får jeg akkurat plexiglasset ned på sidene og lager en topp. Lurte litt på om jeg skulle pusse det matt og sette inn et LEDs eller to, hadde vært stili det ;)

Lenke til kommentar

en LED eller 2 hadde gjort susen der ;) hva om du hadde lagt annenhver med pussa og blank.... teipa over der det ikke skulle være matt ;) det hadde blitt tøft.

eller laget et eller annet mønster på det.. noe ala de flammene du tenkte på f.eks ;)

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar
en LED eller 2 hadde gjort susen der ;) hva om du hadde lagt annenhver med pussa og blank.... teipa over der det ikke skulle være matt ;) det hadde blitt tøft.

eller laget et eller annet mønster på det.. noe ala de flammene du tenkte på f.eks ;)

Ja, god ide. Men siden det er topplokket som synes best er det nok naturlig å pusse/lage møsnter på det. Kan ikke akkurat si at jeg liker rutete mønster, men har du noen gode noen så kom med de... :yes:

Lenke til kommentar

Ja, god ide. Men siden det er topplokket som synes best er det nok naturlig å pusse/lage møsnter på det. Kan ikke akkurat si at jeg liker rutete mønster, men har du noen gode noen så kom med de... :yes:

sry har ingen gode forslag på lager denne gangen :( men siden du skulle ha flammer på sidedøra så kanskje en ildkule på toppen av plexien på psu'en...

ilustrasjon av hvordan LED'sene blir

- = orange

[] = rød

*= disse skal du drite i :p de bare er der for at ilustrasjonen skal se grei ut (og virke

**-**

-*[]*-

**-**

med flammekula over dette vil det få en temmelig stilig effekt tenker jeg... og hadde du i tilleg kunnet lage de orange LED'sene slik at styrken på de økte og ble svakere i et mønster slik at det ser ut som om flammen blafrer, hvis du skjønner hva jeg mener (foresten kunne det vært kult på siden også)

ps. post 200 :w00t:

EDIT: ilustrasjonen ble ikke helt grei... prøvd å fikse den.

Endret av PioUs-JiN
Lenke til kommentar

sry har ingen gode forslag på lager denne gangen :( men siden du skulle ha flammer på sidedøra så kanskje en ildkule på toppen av plexien på psu'en...

ilustrasjon av hvordan LED'sene blir

- = orange

[] = rød

*= disse skal du drite i :p de bare er der for at ilustrasjonen skal se grei ut (og virke

**-**

-*[]*-

**-**

med flammekula over dette vil det få en temmelig stilig effekt tenker jeg... og hadde du i tilleg kunnet lage de orange LED'sene slik at styrken på de økte og ble svakere i et mønster slik at det ser ut som om flammen blafrer, hvis du skjønner hva jeg mener (foresten kunne det vært kult på siden også)

ps. post 200 :w00t:

EDIT: ilustrasjonen ble ikke helt grei... prøvd å fikse den.

Godt forslag, men igrunnen litt stress å å lage sånn at LED-ene øker og misnker o styrke....

Kan jo også gravere/pusse slik at jeg får chieftec navnet på den, evnt AMD merket, et eller annet...

Lenke til kommentar
Godt forslag, men igrunnen litt stress å å lage sånn at LED-ene øker og misnker o styrke....

Kan jo også gravere/pusse slik at jeg får chieftec navnet på den, evnt AMD merket, et eller annet...

en idé det ja å gravere inn slikt, men bare å spørre folka som sjekker forumet på elektronikk om de kan fikse en kombinasjon som vil gjøre at led'sa minsker og øker styrke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...