HellFire- Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Jeg har et qtec L-MD 350W Black kabinett. Kan bare si det no med en gang, ja jeg vet mange er imot dette kabinetet/strømforsyningen, men med meg fungerer den fint. Jeg lurte litt på om noen av dere hadde noen tips til hvor jeg burde montere Vifter i den for og få kjøing til HD'ene. Blir det noe bra effekt om jeg stripser fast ei vifte på utsiden av HD hyllen? Takk.. Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 så lenge du ikke har q-tek psu skal jeg ikke si noe om det hvis det er plass kan du sette noen tynne vifter foran harddiskene. det vil være det beste, men da kan det være du må modde fronten for at viftene skal kunne få nok luft. ellers kan du kjøpe noe sånt som denne. den monterer du under harddiskene, så det blir ikke så vrient å finne plass da. å montere vifter på siden vil ha lite for seg. hvis du har vannkjøling, så kan du lodde et kobberrør fast til rammen, og kjøre vann gjennom det, men ellers blir det vanskelig å gjøre noe med selve rammen. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=975...lAction=details Har to slike og kjører dem på 5 volt, ikke hørbar. Rett over dem har jeg en 120x120 mm vifte i toppen av kabinettet som trekker ut varmluften. Diskene er kjølt tilfredsstillende, og det kostet ikke skjorta. Lenke til kommentar
HellFire- Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Takker for svar! Var ikke klar over at det fantes slike ting! Jeg lurer på en liten ting til, om dere ser under PSU til venstre på bilde, så er det 2 vifte fester! Blir det best sirkulasjon på luften inne i kabinette om den ene viften suger inn luft og den andre ut? Med tanke på at CPU-Vifta er rett vedisden av, vil en av kabinett viftene ødlegge "luftveiene" til CPU-vifta? Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 (endret) Du får best sirkulasjon om du setter en vifte til å blåse inn nede i fronten på kabinettet. Setter du hardiskene inn i brønnene nede, vil du få dem godt kjølt. Sett et filter foran vifta, så får du ikke så mange hybelkaniner på besøk. De kan du lett lage av en nylonstrømpe. Knabb fra dame/mor. Så setter du en eller to vifter til å suge ut bak. Endel luft blir sugd ut av psu, så kansje du bare trenger en. Hvis du har råd, kjøp en justerbar viftestyring, så du kan stille ned hastigheten på viftene, da går de stille. Hvis det er plass, bruk 120x120 i fronten, på den kan du redusere hastigheten til så og si ikke hørbar, og alikevel flytte mere luft enn en 80x80 vifte på høyt turtall. Endret 8. august 2004 av slowcooler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå