DevianX Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Hei Jeg har noen gamle pc'er som går på 95, jeg vil gjerne ha dem i et lite nettverk med min nye pc!Mange jeg har snakket med sier at det er klin umulig å sette sammen xp og 95. XP maskinen kan se 95, men ikek omvendt. Er dette tilfelle??Og hva kan evt. gjøres for å løse dette problemet?? Peace peolpe! Lenke til kommentar
enl Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 For noe tull. XP og 95 går helt fint sammen. Microsoft OS er riktignok ikke feilfrie, men de er i stor grad kompatible med hverandre. Jeg har PC'er med den samme OS konfigurasjonen som du har(XP+W95OSR2), men har ikke opplevet noen feil ennå. Det eneste jeg måtte gjøre i XP var å kjøre en veiviser og velge at PC'en ikke var del av et forettningsnettverk(jobb-nettverk med domene). Dette førte til at jeg ikke spurt om passord når jeg gikk inn på maskinen. Veiviseren ligger under systemegenskaper - datamaskinnavn - Nettverks-ID. Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Det er sant det, det funker ett fett. Vi har det på skolen, og ikke mange problemer med det. Vi har en litt skrullete datamann da Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 HAr du sett at det finnes en kategori son heter Internett & nettverk. Denne passer igrunn best der. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Windows 95 maskinen finner ikke winXp maskina hvis XP'n bruker mellomrom i maskinnavnet, men den klarer fortsatt og se filene hvis du bruker ip adressa.. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 29. april 2002 Del Skrevet 29. april 2002 Hvis jeg ikke tar helt feil så vil Win95 få litt problemer hvis Win XP bruker NTFS... Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Quote: On 2002-04-30 01:01, unwill skrev:Hvis jeg ikke tar helt feil så vil Win95 få litt problemer hvis Win XP bruker NTFS... Det er helt feil. Med mindre du har tenkt å dra IDE kabelen fra 95 maskina til XP-maskina :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå