Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gratis bredbånd til alle?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal heller trøste oss alle med det at vår kjære Regjering snakket om at prisene på Bredbånd skulle opp, for at vi som har det skulle "sponse" de som ikke har det.

Og som vi alle vet, det kan gå igjennom. :cry:

Telefonlinjene i Norge var nedbetalt engang på 80`tallet.

Så det vi betaler for idag, er ren og skjær Aksjonær utbytte, og overskudd sånt generelt. :mad:

Vi alle vet at bredbånd er et gode, som kan og vil bli misbrukt, men det hjelper mange mennesker å komme i kontakt med andre. :thumbup:

Vi vet jo at det finnes folk med Sosial angst, Fobi for å være ute. o.s.v :hmm:

Bredbånd burde være fritt. :thumbup:

Og da snakker ihvertfall jeg om skikkelig bredbånd og ikke slike simple linjer de fleste av oss sitter med. :hmm:

Men la oss følge med på denne Trådstarters Link, kan jo skje.......

MvH

WB

Lenke til kommentar

Hva går det ut på da? Skjer ikke noe når jeg trykker på linker på nettsiden da?

Tipper: Du får gratis bredbånd resten av livet, det eneste du trenger å gjøre er å betale en engangskostnad på X dollar. Men det er jo billig for gratis bredbånd resten av livet :roll:

Lenke til kommentar

Nei, sånn teknisk sett bor vi ikke i et kommunistland, men alle vet at mange lider av forskjellige fobier, angst og uro. Eller visste du ikke det ?

Og ikke har evne eller vilje til å treffe mennesker "in live".

Men siden du sier at det ikke er absolutt livsnødvendig. kanskje denne Herren vil betale mer for at de som sitter inne på bygda skal få bredbånd ?

Sosialen regner TV og Radio for å være Livsnødvendig, hvorfor ikke bredbånd også ?

Som sagt tidligere, vi har betalt ned Telefonlinjene for lenge side, vi blir melket der og.

Og ikke glem at Staten Norge har 1000+ Milliærder på bok.

Det bør komme folket til gode, staten Norge har bidratt med at folk ikke tørr å gå ut, det finnes ikke Politi i gatene lenger.

Gamle og unge blir robbet og banket opp, slikt noe skaper angst og uro, og mange mennesker finner seg en form for liv på internett.

Og tenk på all kunskap en kan skaffe seg ?

Derfor er det av min mening, at bredbånd burde være gratis.

Nei, jeg lider ikke av Sosial Angst, men jeg jobber innen Helse, og vet veldig godt hva det går ut på.

Enkelte av de skjebnene er uføretrygdet og har knapt nok råd til det vi andre ser på som vanligvis, men enkelte ting tar de og sparer de små pengene sine til og det er :

Husleie, mat , røyk og Internett.

De har i det minste en form for liv. For plass på Psyk finnes det ikke, ikke så lenge Hr Bondevik er frisk.

Og med en liten ettertanke, Norge er vell litt kommi ?, har vell aldri vært så mange ansatt i Admistrasjon og stat som nå ?

Vet bare at der jeg jobber, så er det på den ene avdelingen 4 Renholdere, men 6 stykker som Admistrer dem....... lukter litt kommi.

Men, skal ikke si så mye mer enda. :hmm:

Bredbånd til Folket av Norge, og Gratis. :w00t:

MvH

WB

Lenke til kommentar
Sosialen regner TV og Radio for å være Livsnødvendig, hvorfor ikke bredbånd også ?

Eh, livsnødsvendig er noe annet enn gratis, vis meg hvor du får en gratis TV i hendene og slipper å betale lisens til NRK. Radio er gratis nå, men var ikke det i gamle dager.

Som sagt tidligere, vi har betalt ned Telefonlinjene for lenge side, vi blir melket der og.

Jada, for det koster ingenting å betale de som jobber i telefonselskapene, de som arbeider med å vedlikeholde telefon-nettet og utbedre det. Verktøy og materiale er vel også gratis.

Og ikke glem at Staten Norge har 1000+ Milliærder på bok.

.. som Staten Norge ikke kan bruke. Hvis Staten plutselig øker pengeomløpet med 1000+ milliarder kroner får vi hyperinflasjon, og da sliter vi.

Det bør komme folket til gode, staten Norge har bidratt med at folk ikke tørr å gå ut, det finnes ikke Politi i gatene lenger.

Helt enig, men det vil si at Politiet burde få mere penger, ikke at vi all skal sitte hjemme og surfe på internett.

Enkelte av de skjebnene er uføretrygdet og har knapt nok råd til det vi andre ser på som vanligvis, men enkelte ting tar de og sparer de små pengene sine til og det er :

Husleie, mat , røyk og Internett.

Jeg kan tenke meg mange andre viktigere ting enn røyk og internett. Men sant nok har uføretrygdede lite å rutte med. Visste du at Norge ligger i toppen når det gjelder antall uføretrygdede pr. innbygger? Det burde kanskje være en tankevekker. Hvorfor er det slik? Kanskje ikke alle er reelle uføretrygdede og bare ikke gidder å jobbe?

Jeg synes det er helt greit at alle skal få gratis internett, men det finnes tusen andre ting som er mye mye viktigere enn det. Først må alle få et tak over hodet (jepp, det finnes hjemløse) og mat på bordet, og man må ha strøm og PC for å kunne bruke internett.

Ja til gratis strøm! :w00t:

Endret av VinterUlv
Lenke til kommentar

Kan ikke si nei til gratis strøm, men da ville ikke jeg få utbytte av mine aksjer..... :!:

Selvom vi i Norge har en foreldet Kraftproduksjon og at vi lever i mørke 4-6 måneder i året. :cry:

Forøvrig er mye av strømmen oppe Nord Norge subsidert, på grunn av den kalde og mørke årstiden, men de siste 4 årene har det vært gjennomsnittig kaldere her Nede, (Sør for Mo i Rana)

Gratis Tv finnes det over det ganske så mange land, men de er derimot sponset av reklame.

Nrk, lager soper inn de og, og hva går pengene til, hmmmm harpespilling på Hardangervidda. De har sky høye lønninger der og, som ikke står i stil med hva de produserer.

NRK er forøvrig også Sponset som det på fint. :D

Sa ikke at det ikke kostet noe å vedlikeholde telefonlinjene, men det finnes alternativ, klart folkene der og skal ha lønn, men hvorfor har gamle Televerket etter at det ble Telenor sagt opp så mange ?, se på USA, ringer gratis innen sin egen County.

Hyperinflasjon, det er en tanke vi ikke liker, men selvom jeg sitter med 1.8 mill i gjeld så ville jeg heller at de brukte mer av de pengene innen Helse, Politi, Veinettet o.s.v

Så fikk jeg heller ta rentehoppet slik det kom. :no:

Og selvom vi fikk mer Politi i gatene, så ville det fortsatt være folk med Diverse fobier som ikke kunne gå ut.

Det er forøvrig "lettere" å uføre enkelte mennesker da det ikke finnes noe nettverk for dem, i det vanlige sosiale livet.

Og ikke minst at det ikke finnes andre alternativ.

Jobber vokser ikke på trær lenger.

Utenfor hos oss legger nå Lyse og Klepp Energi hver sine fiberkabler, selvom det er samme firma, sykt. :hmm:

Mange tjenester idag koster og slikt er det bare, men det finnes en middels vei.

En undersøkelse gjort på 90 tallet viste at mange av de husløse valgte det selv.

Men, jeg tror at det vil gli ut dette, vi får håpe at en kan få gratis bredbånd, og heller betale i dyre dommer når det er noe som går galt, 200 kr, pr min på support telefonen. :tease:

MvH

WB

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...