Xtra Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Hei jeg lurer på når jeg har dette Nforce 3 250 gb kortet, : Link slipper jeg da og "knote" med floppydisk for å få S-ATA disken til å fungere på windows xp?? så det i S-ata guiden men jeg trodde du måtte ha bruke diskett uansett Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 *bump* plz hjelp meg eller svar hvis dere vet Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Altså... Windows XP trenger SATA driver uansett hvilket hovedkort du kjøper. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Altså... Windows XP trenger SATA driver uansett hvilket hovedkort du kjøper. Feil, om du har et hovedkort som er basert på Intel i856 eller 875, så tar sydsiden av Intelk sitt brikkett seg av dette, og det er bare å plugge disken rett i! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Altså... Windows XP trenger SATA driver uansett hvilket hovedkort du kjøper. Ikke for i865/875 og i915/925 baserte hovedkort, der fungerer det å boote på og installere på S-ATA uten noen ekstra drivere. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 (endret) OOh, my bad, da. Alle AMD hovedkort, da (som også var temaet her...). Endret 5. august 2004 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 ja men blir litt forvirret .......... begynner å snakke om intel chipset å greier, litt off-topic men altså trenger eg drivere eller ei??? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 (endret) ja men blir litt forvirret .......... begynner å snakke om intel chipset å greier, litt off-topic men altså trenger eg drivere eller ei??? EDIT: oops to like innlegg det var ikkje meningen å spamme Endret 5. august 2004 av Xtra Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 ja men blir litt forvirret .......... begynner å snakke om intel chipset å greier, litt off-topic men altså trenger eg drivere eller ei??? Ja det gjør du, alt annet enn Intel chipsetter trenger driver via diskett under installering av XP. Dette inkluderer Nforce3. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Ja, du trenger driver, og dermed også diskettstasjon. Håpløst system... Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 hmmm.. men jeg finner ikke driverne på gigabyte sin side til mitt kort så kor finner eg de?? (hvis de ikkje følger med hovedkortet eller gjør de det?? Lenke til kommentar
MorePower Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Er ikke sikker på om det stemmer det de skriver lenger opp. Fra s-ata guiden B) Du trenger ikke å legge inn ekstra drivere da disse vil bli lagt inn under XP- installasjonen, dersom hovedkortet har native SATA kontroller. Dette gjelder:*Intel hovedkort med southbridge brikkesettene ICH5/ICH5R eller ICH6/ICH6R, F.eks. 875P/865PE og 915/925 baserte kort. *AMD 64 (nForce3 brikkesett) med SATA integrert i "sørsiden". Sjekk manualen for om dette er tilfellet og hvilke kontakter som er de integrerte/originale/native. Var og så på kortet ditt på gigabyte sin side og det lå ikke s-ata drivere til ditt kort der. Men det lå til flere andre, derfor kan det være at ditt kort ikke trenger disketten med s-ata drivere under installasjonen av os. Det du kan gjøre, som ikke skader eller tar veldig lang tid, er å starte installasjonen uten diskett (ikke trykke f6) og se hvor langt du kommer. Da vil det jo fort vise seg om s-ata disken blir funnet eller ikke. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Det er riktig , tipset faktisk el-asso om å ta med det med nforce 3 250GB i guiden etter å holdt på med en kar som hadde problemer . Men det er kun to sata porter som er integrert i sørsiden(native) . På gigabyte er de merket sata 1 og sata 2 . Kople disken det skal legges inn windows på på den første av disse. I tillegg til disse to er det noen sata porter til som går på silicon image kontroller , og de må ha driver hvis det tilkoples der. .... Endret 6. august 2004 av syar2003 Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå