Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fast IP Telenor ADSL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm... det er utrolig dårlig av Telenor syns jeg. Og det er vel heller ikke noe program som gjør at man får en "lissom" ip som er lik hele tiden heller? Grunnen til at jeg spør er at jeg skal koble meg opp på en ftp server, og eieren av denne ftp serveren må legge inn / godkjenne ip for hvem som skal kunne koble seg opp. Tungvint for han å gjøre hele prosessen hver gang jeg skal inn....

-Falc-

Lenke til kommentar

Ftpen støtter muligens at han kan legge inn en host også, så skaffer du deg en dynamisk host og oppdaterer IPen selv hver gang du får en ny.

Dersom den ikke gjør det blir det straks litt verre egentlig. Om du kjenner han godt kan du kanskje bli excluda fra IP check, men jeg vil ikke anbefale eieren av ftpen å gjøre det:)

Lenke til kommentar

Ellers er en "harry-løsning" å skaffe deg en router som står tilkoblet døgnet rundt. Denne holder på IP'n din til den resettes eller får beskjed om annet. Telenor ADSL er meget stabilt og jeg har ikke opplevd noen problemer med dette. Det medfører litt ekstra arbeid for serveradmin hver gang strømmen går, men ellers funker det tipp topp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...