Gå til innhold

Hjelp, jeg ser etter ny "brukt" pc

Anbefalte innlegg

Hej, hej..

Jeg har tidligere skrevet noen innlegg om å kjøpe bærbar pc. Men nå har jeg begynt å se etter stasjonær pc, som et annet alternativ..

Jeg har tittet igjennom finn.no, og jeg mener jeg har funnet noen gode tilbud. men jeg er ikke 100% sikker :blush:

så derfor trenger jeg deres hjelp (igjen)...

jeg skal bruke pcen til dette:

-surfe på internett

-skrive/lage presentasjoner

-bilde-/filmredigering

-laste ned og høre på sanger

-brenne/se dvd-filmer

jeg har funnet en imac som er brukt. jeg vet at denne pcen er veldig god for bilde-og filmredigering.. den koster 18.000,-

info om imac

"iMac (2004 mod.) 1,25 GHz, m/20" widescreen, 768 mHz ram, 80 G HD, CD/DVD-brenner tastatur og mus og masse programvare (bildebehandling, musikkstudio, mp3spiller, videoredigering m.m.) vurderes solgt. Den er kun 1/2 år gammel (nypris kr. 27.500,-) og som ny."

men så kommer det til det spørsmålet om dette er et godt og ideelt tilbud, eller noe tull! og det vet j ikke helt svaret på :innocent: jeg ble ihvertfall interresert i den fordi den har en 20" widescreen(!!!!), og det er en imac... :love:

så derfor vil jeg gjerne ha deres mening om tilbudet! :w00t:

vennlig hilsen den-lille-loving-computer-girl... :cool:

Endret av Isabel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1,25 GHz,

sykt..

hadde gått for en annen brukt pc jah!

men så er det en imac og har 20"...

hadde heller tatt en dell inspiron 3.0ghz med en 19.1" til 18000 ny..

finnes mange gode muligheter ja...

tror også at denne er feilpostet www.Barbara.no (der bør den postes for de beste svarene) eller www.amac.no

Lenke til kommentar

hello again!

jeg har også funnet noen andre tilbud, som j litt er interessert i.. imac'en er bare en av 5 tilbud, og er foreløpig ikke rangert så høyt på listen min lengere. (det eneste j liker VELDIG ved den er dens 20" flatskjerm(!!!)).

men tilbake til de andre tilbudene! de fire andre tilbudene er 3 vanlige pcer og en Powermac G4.

her er den infoen jeg har fått fra selgerne om pcene/powermac'en!

Pc tilbud nr 1 (15.000,-)

"Jeg selger min 2 mnd gammle pc med 19" flat skjerm dette er en rå pc..Info om pc:

Pentium 4 3ghz

1024 mb minne

Ati Radeon 9800 256mb skjerm minne.

250 gb harddisk.

Cd/dvd brenner 4x hastighet.

Denne pcen selges med en hp all inn one skriver/kopimaskin/scanner alt på denne meget bra kopi å utskrift.

Ny pris:23.500

Dette er det råeste av det råe!!!

Selges billig. "

Pc tilbud nr 2 (10.000,-)

"Dette er en stabil pc som klarer alle spill på markedet i dag med glans!!!!!!!!!!

Prosessor: 3000+

Hovedkort: Epox 8rda+, max 3gb ram......

Dvd brenner, dvd spiller, cd rom....

Ram: Dual corsair 2*512 (1024ram)

Skjermkort: 256mb gainward geforce 5950 ultra (4500kr) noen av de beste på markedet......

Kabinett: Chieftec Dragon DX-01SLD - miditårn - utvidet ATX (E-ATX)....med plexiglass!!!! (vekt 12 kg)

Strømforsyning: 360w

Det er 2*80gb (160 gb tilsammen)

de kjøres i raid som får de til og drive i høyere hastighet....

Raid: Det er en harddisk kontroller som får harddisken til og kjøre i 16mb cache istedenfor 8mb!!!!!

Firewire: Det medfølger 2 firewire kort(5 innplugger tilsammen) og så klart alle kablene du trenger til en pc..

Plexiglass: Pc'n har plexiglass på venstre side....det lyser også rødt fra skjermkortet

Lydkort: Gainward 5,1 suround

Dette får du med i tillegg: Tråløst tastatur, optisk mus, flere spill osv....du får også med os windows 2000."

Pc tilbud nr 3 (15.000,-)

"Ny pentium 4

3gighz DDR 400 (Dual DRR)

2 Gig dual drr ram

256 mb geforce fx grafikkort. Tv ut, Vivo.

150 gig sata hardisk.

Dvd brenner som brenner dvd- og dvd+ i 8x og dvd rw

Cd Rom.

En 19 tommer og en 17 tommer skjerm.

Masse plass på hovedkortet.

Intergrert nettverkskort.

Intergrert lydkort.

Satt inn 2 ekstra vifter for å gi bedre kjøling.

Kjøpte den i år for ca 23000kr."

Powermac tilbud (10.000,-)

"Maskinen er lite brukt.

Dual 867MHz G4 processors

512 RAM

NVIDIA GeForce4 MX with 32MB DDR SDRAM

Mus og tastatur følger selvfølgelig med."

det var alle tilbudene :whistle: litt mange men....

så da lurer jeg på hvem du/dere ville valgt av disse tilbudene? eller er ingen av disse tilbudene noen reelle, gode tilbud!? :dontgetit:

vennlig hilsen Mini-little-not-so-good-on-computers-Me! :love:

Lenke til kommentar

Her ville jeg droppet PC-tilbud 1-3 da de åpenbart ikke vet hva som er frem og bak på PC'en sin. Power-Mac tilbudet til 10.000 kr ser greit ut. Da får du riktignok en stasjonær maskin, men du må regne med å måtte kjøpe skjerm da det ikke står at denne følger med. 512 MB minne er lite til Macintosh. Skal du redigere video krever det mye minne. Nye brikker med bedre kapasitet kan anbefales. Har du råd vil det være best for deg å kjøpe ny iMac eller iBook. Personlig ville mitt valg blitt en vanlig Windows PC da denne har noen flere muligheter men det er kanskje ikke hva du er ute etter. Mac er uansett et godt valg. :)

Lenke til kommentar
Personlig ville mitt valg blitt en vanlig Windows PC da denne har noen flere muligheter men det er kanskje ikke hva du er ute etter. Mac er uansett et godt valg. :)

Jeg er ute etter et godt tilbud, der jeg får det jeg trenger med minst mulig problemer :thumbup: Så mac står verken bak eller foran vanlige pcer, men på lik linje med alt annet :yes:

Lenke til kommentar

takk for tipset! nå er jeg (snart) dritt lei av å se etter pcer.. for jeg er ikke så god med prossesorer og hva jeg egentlig trenger i "min" pc. så det jeg egentlig har lyst til nå, er bare å dra til en butikk og kjøpe en pc.. mn ta det med ro--> det kommer ikke til å skje! jeg kommer nok til å vente en liten stund til, dvs til skolen starter, og så får jeg bare ta et valg av en pc. det eneste jeg KREVER er forsikring(!!), der jeg kan sende pcen til service uten problemer hvis noe dumt skulle skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...