Gå til innhold

Støtt usa med desktop flagg!


Anbefalte innlegg

Det artige er jo at han nekter å bevise de sinnsyke påstandene sine. Akkurat som alle andre gærne DLFere.

Hva er det jeg nekter å bevise?

Det meste. Du kommer stort sett med søppelsvar til alt. Men, du kan godt få bevise at venstresiden er motstandere av fornuft, frihet, menneskerettigheter og velstand. Med tanke på at jeg er for fornuft, frihet, menneskerettigheter og velstand, så kan det bli rimlig problematisk for deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men, du kan godt få bevise at venstresiden er motstandere av fornuft, frihet, menneskerettigheter og velstand.

Jeg har grunngitt denne påstanden her.

 

Men la meg utdype:

 

Fornuft

Venstresiden forkaster virkeligheten. Til tross for at all historie, alle statistikker, etc. viser at kapitalisme er fullstendig overlegen sosialisme, fortsetter de å forfekte sin menneskefiendtlige ideologi. Også venstresidens oppfatning av «frihet» er anti-rasjonell. Den «friheten» de ønsker, er frihet fra å arbeide, frihet fra å produsere, det vil si: frihet fra virkeligheten.

 

Frihet

Frihet er fravær av tvang. Venstresiden ønsker å gjennomføre sine mål ved bruk av tvang.

 

Menneskerettigheter

Venstresidens oppfatning av «menneskerettigheter» er at mennesket har rett til diverse varer og tjenester. Men varer og tjenester faller ikke ned fra trærne; de må produseres. Hvilket betyr: Venstresidens positive «rettigheter» impliserer at noen må tvinges til å produsere disse godene. Dette er åpenbart en krenkelse av både retten til frihet og andre rettigheter.

 

Velstand

Først og fremst har dette sammenheng med miljøbevegelsen. Denne har som erklært mål å redusere velstandsnivået. Miljøbevegelsen er sammen med islam den største trussel mot vestlig sivilisasjon i dag. Bevegelsens langsiktige mål er å utrydde mennesket, hvilket opptil flere fremstående personer i bevegelsen har innrømmet.

Lenke til kommentar

 

Velstand

Først og fremst har dette sammenheng med miljøbevegelsen. Denne har som erklært mål å redusere velstandsnivået. Miljøbevegelsen er sammen med islam den største trussel mot vestlig sivilisasjon i dag. Bevegelsens langsiktige mål er å utrydde mennesket, hvilket opptil flere fremstående personer i bevegelsen har innrømmet.

Jasså, interessant. Miljøbevegelser er en trussel mot vestlig sivilisasjon. :roll:

Okey, det var jo virkelig bra begrunnet, for USA (ja, jeg peker ut et land jeg) i seg selv er en trussel for hele verden (jada, du leste riktig, HELE verden). USA har den mest stinkende miljøpolitiken på kloden (og da tar jeg med meg Afrikanske land). De driter i miljøet.

 

Skal ta et eksempel: Når Bush gjennomførte skattekutt fikk man større kutt på en Hummer H2 (som sluker drivstoff som bare det og avgir langt over det dobbelte av avgasser enn en vanlig bil hvis jeg ikke husker feil pluss en hel andre ting) enn en elbil. Det var bare en ting, og som vi alle veit CO2 gir drivhus effekt, og når det blir nok effekt så blir jorda omformet til en Venus-lignende tilstand. Si meg er miljøbeveglesene SÅ inmari teit som du skal ha det til? eller skjønner du rett og slett ikke at miljøpolitikken som føres i enkelte vestlige land er så elendig at de vil sette kloden på spill kanskje så tidlig som om noen tiår.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
som vi alle veit CO2 gir drivhus effekt, og når det blir nok effekt så blir jorda omformet til en Venus-lignende tilstand.

Vet vi dette? Det er ikke bevist at det finnes noen menneskeskapt drivhuseffekt, ei heller at den i så tilfelle vil ha større negative enn positive konsekvenser. Og selv om det faktisk hadde vært tilfelle at en det finnes en slik menneskapt drivhuseffekt, ville Kyoto-avtalen knapt vært noen løsning på dette.

Lenke til kommentar
som vi alle veit CO2 gir drivhus effekt, og når det blir nok effekt så blir jorda omformet til en Venus-lignende tilstand.

Vet vi dette? Det er ikke bevist at det finnes noen menneskeskapt drivhuseffekt, ei heller at den i så tilfelle vil ha større negative enn positive konsekvenser. Og selv om det faktisk hadde vært tilfelle at en det finnes en slik menneskapt drivhuseffekt, ville Kyoto-avtalen knapt vært noen løsning på dette.

Feil, Kyoto-avtalen hadde blitt et skritt i riktig rettning hvis USA hadde skrevet under, men det gjorde de ikke.

 

Når det gjelder CO2 og drivhuseffekt: du påstår at det ikker en sammenheng. Greit, det er din mening, men ønsker du å ta sjansen på at du har rett der? hva vis det faktisk ER en sammenheng. Da henger jorda i en tynn tråd hvis slike som deg regjerer.

 

Edit: en ting jeg lurer på er hvor du har tenkt å plassere søppel etterhvert. I Afrika? Antarktis? Sør-Amerika? Neidu, det må nok andre løsninger til enn å fortsette produksjonen av søppel og bare legge det fra seg.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
Frihet

Frihet er fravær av tvang. Venstresiden ønsker å gjennomføre sine mål ved bruk av tvang.

Teknisk sett står hverken venstre- eller høyresida for frihet i ordets rette forstand. Tror du at du er fri, når du må arbeide og tjene penger, for å overleve? Tror du at du er fri når du må betale skatt (jeg regner med at du ikke et total-motstander av skatt), tror du at du er fri når du tvinges til å ta en utdannelse?

 

...

 

EDIT: JoachimR tilbake? :woot:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Teknisk sett står hverken venstre- eller høyresida for frihet i ordets rette forstand.

Frihet er fravær av tvang. Det er det høyresiden står for.

 

Tror du at du er fri, når du må arbeide og tjene penger, for å overleve?

Som sagt tidligere i denne tråd: Når venstresiden snakker om frihet, mener de frihet fra virkeligheten.

 

Tror du at du er fri når du må betale skatt

Nei.

 

(jeg regner med at du ikke et total-motstander av skatt)

Da har du nok forregnet deg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...