Griffin Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Hei... Holder på å bygge vannkjøling nå. Vanntanken og radiatoren står på toppen av kabinettet. Derfor er det SVÆRT viktig for meg å kjøre slangene gjennom kabinettaket. For å spare slangene mot metallkanter og kanskje til og med få litt strekkavlastning tenkte jeg på PG-nippler til gjennomføring. Problemet er at jeg har ingen anelse om hvor jeg kan få kjøpt det her i Trondheim. Hos Biltema finner jeg bare nippler for fylling av luft i sykkeldekk, fotballer osv.. Noen som vet. Ellers så er jeg mottakelig for andre forslag enn PG-nippler hvis noen har det. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 28. april 2002 Del Skrevet 28. april 2002 Du finner PG hos en elektriker, eller elektrikerbutikk. Husk og kjøp evt mutter også. Gummigjennomføringer er jo litt smekrere, og det har de faktisk hos biltema, men jeg fant bare et helt sett (side 244, art nr 19-197) Men dette finner du stykkvis hos lokale bilrekvisita forretninger. Helst de som er spesialisert på bilelektro. Ellers så finnes det en enkel, litt "styggere" måte for beskyttelse av slange. Tre på en litt tykkere slange i gjennomføringen. Lim den fast eller bruk strips. For strekkavlastning, så kan du bruke det samme trikset. Bruk bare en slange som er ennå tykkere en hullet, og fest den på samme måten på den siden du vil ha avlastningen. [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-04-28 18:02 ] Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 30. april 2002 Del Skrevet 30. april 2002 Trykkluft verktøy bruker kanskje slike koplinger som kan brukes, har det hos biltema. Mulighet for rust på dem og lite vanngjennomstrømning. En annen mulighet er å bruke nipler for bruk i drivstoff system for påhengsmotorer. Jeg har vurdert dem selv engang, finnes også billig hos biltema. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Gummegjennomføringer som Artic nevnet vil jeg si er veldig praktiske. De får du kjøpt på f.eks Tess og andre maskinvare butikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå