Bringisen Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Lurer på om det er noen forskjell på UV filtre fra forskjellige fabrikanter. Ser at Japan Photo har noen meget rimelige som heter Hakuba. Kan disse filtrene gjøre bildekvaliteten dårligere ? Hoya filtrene ser ut til å være dobbelt så dyre som disse Hakuba filtrene. Tenker å bruke UV filter som beskyttelse av optikken. Noen som vet ? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Forskjellen gjenspeiles ofte i prisen, men det er ikke godt å si i hvert enkelt tilfelle. Det er delte meninger om UV-filter er fornuftig å sette foran linsa for å beskytte den. Personlig bruker jeg en skikkelig motlysblender som vil kunne ta imot evt. støt. En bakdel med filter er at du vil få økte reflekser på bildet med mer glass! Spesielt på motlys og lys fra siden inn på objektivet. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Lurer på om det er noen forskjell på UV filtre fra forskjellige fabrikanter.Ser at Japan Photo har noen meget rimelige som heter Hakuba. Kan disse filtrene gjøre bildekvaliteten dårligere ? Hoya filtrene ser ut til å være dobbelt så dyre som disse Hakuba filtrene. Tenker å bruke UV filter som beskyttelse av optikken. Noen som vet ? Alle filtre reduserer billedkvaliteten. De beste bare reduserer den mindre. Ikke ha filter på objektivet med mindre du trenger det til noe. Beskyttelsen den gir er normalt minimal (kanskje med unntak av sandfylte omgivelser). Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Javel , lærte noe nytt i dag også Tror jeg dropper UV filteret siden jeg bare ville ha det for beskyttelsen av mitt nye "dyre" EF 17-40 f4 L . Bestiller en solblender i stedet jeg. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå