Gå til innhold

USA-kjøpt kamera, lader passer ikke i kontakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Laderen er : "Canon CB-2LT"

Input: 100v-240v ac 50/60 hz

Output: 8,4v DC 0,5A.

Så jeg tror ikke den trenger omformer til 110 v.

Er det noen som har erfaring med kjøp fra USA?

Vennlig hilsen euve

Lenke til kommentar

Takk for mange fine ideer, men problemet er ikke løst ennå.

Det er ikke kabel på laderen, bare 2 kontakter som vippes ut på selve laderen.

Trenger bare en "dubbeditt"for å utvide bredden.

euve

Lenke til kommentar

Det finnes overganger. Vi har en fin liten en til vår USA lader. Sjekk butikker som selger reiseeffekter. Du trenger kun en USA-Europeisk overgang. Unngå lodding hvis mulig. Vi kjøpte vår i USA eller england.

Endret av Walter
Lenke til kommentar

Jeg har samme lader til min Powershot s400 (Ixus 400 kjøpt i USA) hadde på forhånd kjøpt ett lite sett med reiseadaptere på Elkjøp til 70kr, så tar du deg en tur i en el-forettning så er problemet løst i samme øyeblikk, du bare putter den ny innkjøpte adapteren på de amerikanske pluggene og vips så er alt i orden.

PS det var enda enklere med laderen til Canon EOS300D... bare å bruke en nettledning fra en reiseradio, eller kjøpe en tilsvarende på Elkjøp, 60kr...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Begynte og studere i USA i fjor, og hadde da div. utstyr som jeg ville ha med meg bortover (og naa ogsaa motsatt) som jeg trengte el.overgang til. Dette fikk jeg tak i paa flyplassen naar jeg reiste, jeg hadde da spurt meg endel rundt i div. elbutikker paa forhand, men fikk ikke tak i noe. Saa lenge trafoen gar fra 110-230V trenger du bare en liten overgangsplugg som du setter stopselet inn i, og saa setter du det inn i kontakten, veldig enkelt. Saa dersom du ikke faar tak i andre plasser, og kjenner noen som skal ut aa reise saa be de kjoepe med seg en overgang for deg...

ranjor

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei!

Begynte og studere i USA i fjor, og hadde da div. utstyr som jeg ville ha med meg bortover (og naa ogsaa motsatt) som jeg trengte el.overgang til. Dette fikk jeg tak i paa flyplassen naar jeg reiste, jeg hadde da spurt meg endel rundt i div. elbutikker paa forhand, men fikk ikke tak i noe. Saa lenge trafoen gar fra 110-230V trenger du bare en liten overgangsplugg som du setter stopselet inn i, og saa setter du det inn i kontakten, veldig enkelt. Saa dersom du ikke faar tak i andre plasser, og kjenner noen som skal ut aa reise saa be de kjoepe med seg en overgang for deg...

ranjor

Helt riktig. 100-240V trenger bare en enkel kontakt overgang. Sånn kan kjøpes billig hos Class Ohlsson eller Jernia.

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte PDA fikk jeg med en lader som jeg tror var noe i likhet med den du beskriver. Det var forskjellige støpsel som kunne klipses på, avhengig av hvilken stikkontakt man skulle putte laderen inni.

Du kan høre med Idedata om det kan være noe som passer med dit behov.

www.idedata.no

Lykke til

edit:

Oops!

Jeg ser i etterhånd at det er noen som har funnet løsningen tidligere i denne tråden.

Endret av Gjesp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...