euve Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Får ikke ladet, batterilader passer ikke i kontakt. er det noen som har tips om det finnes noe til å sette på slik at denne passer på det norske nett. Hilsen euve Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Enehver relativt gode elbutikker bør ha converters. Claes Ohlson har definitvt det. Har du prøvd å lete? Dette er ikke vanskelig å finne. AKIRA Lenke til kommentar
euve Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Har hatt en runde på by`N. Claes Olson sa de ikke hadde, expert hadde ikke.. Så nå ble jeg litt i tvil. ( Kontakten må jo bare gjøres litt bredere) Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Den må kunne transformere fra 220V til 110V også.... Lenke til kommentar
euve Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Laderen er : "Canon CB-2LT" Input: 100v-240v ac 50/60 hz Output: 8,4v DC 0,5A. Så jeg tror ikke den trenger omformer til 110 v. Er det noen som har erfaring med kjøp fra USA? Vennlig hilsen euve Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Laderen er : "Canon CB-2LT" Input: 100v-240v ac 50/60 hz Output: 8,4v DC 0,5A. Klipp av den amerikanske stikkontakten og sett på en norsk en, så har du løst problemet. Lenke til kommentar
euve Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Takk for mange fine ideer, men problemet er ikke løst ennå. Det er ikke kabel på laderen, bare 2 kontakter som vippes ut på selve laderen. Trenger bare en "dubbeditt"for å utvide bredden. euve Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Da går du til et radio/TV-verksted, så lodder de på ei ledning som du kan kople en norsk stikkontakt på. Lenke til kommentar
Walter Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 (endret) Det finnes overganger. Vi har en fin liten en til vår USA lader. Sjekk butikker som selger reiseeffekter. Du trenger kun en USA-Europeisk overgang. Unngå lodding hvis mulig. Vi kjøpte vår i USA eller england. Endret 6. august 2004 av Walter Lenke til kommentar
Elph Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg har samme lader til min Powershot s400 (Ixus 400 kjøpt i USA) hadde på forhånd kjøpt ett lite sett med reiseadaptere på Elkjøp til 70kr, så tar du deg en tur i en el-forettning så er problemet løst i samme øyeblikk, du bare putter den ny innkjøpte adapteren på de amerikanske pluggene og vips så er alt i orden. PS det var enda enklere med laderen til Canon EOS300D... bare å bruke en nettledning fra en reiseradio, eller kjøpe en tilsvarende på Elkjøp, 60kr... Lenke til kommentar
ranjor Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hei! Begynte og studere i USA i fjor, og hadde da div. utstyr som jeg ville ha med meg bortover (og naa ogsaa motsatt) som jeg trengte el.overgang til. Dette fikk jeg tak i paa flyplassen naar jeg reiste, jeg hadde da spurt meg endel rundt i div. elbutikker paa forhand, men fikk ikke tak i noe. Saa lenge trafoen gar fra 110-230V trenger du bare en liten overgangsplugg som du setter stopselet inn i, og saa setter du det inn i kontakten, veldig enkelt. Saa dersom du ikke faar tak i andre plasser, og kjenner noen som skal ut aa reise saa be de kjoepe med seg en overgang for deg... ranjor Lenke til kommentar
skagenNYC Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Hei!Begynte og studere i USA i fjor, og hadde da div. utstyr som jeg ville ha med meg bortover (og naa ogsaa motsatt) som jeg trengte el.overgang til. Dette fikk jeg tak i paa flyplassen naar jeg reiste, jeg hadde da spurt meg endel rundt i div. elbutikker paa forhand, men fikk ikke tak i noe. Saa lenge trafoen gar fra 110-230V trenger du bare en liten overgangsplugg som du setter stopselet inn i, og saa setter du det inn i kontakten, veldig enkelt. Saa dersom du ikke faar tak i andre plasser, og kjenner noen som skal ut aa reise saa be de kjoepe med seg en overgang for deg... ranjor Helt riktig. 100-240V trenger bare en enkel kontakt overgang. Sånn kan kjøpes billig hos Class Ohlsson eller Jernia. Lenke til kommentar
torve Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Denne koster fra 99,- hos clas ohlson. http://www.clasohlson.no/WAG.asp?cp=Eq0q11...2&ic=N&sw=12145 Lenke til kommentar
torve Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 Oppdaget at det ikke var rett type alikevel... sorry Lenke til kommentar
Gjesp Skrevet 5. september 2004 Del Skrevet 5. september 2004 (endret) Da jeg kjøpte PDA fikk jeg med en lader som jeg tror var noe i likhet med den du beskriver. Det var forskjellige støpsel som kunne klipses på, avhengig av hvilken stikkontakt man skulle putte laderen inni. Du kan høre med Idedata om det kan være noe som passer med dit behov. www.idedata.no Lykke til edit: Oops! Jeg ser i etterhånd at det er noen som har funnet løsningen tidligere i denne tråden. Endret 5. september 2004 av Gjesp Lenke til kommentar
euve Skrevet 7. september 2004 Forfatter Del Skrevet 7. september 2004 Takk for fin mange svar. Jeg kjøpte converter i vanlig el- butikk. D.v.s reisekonvertere der en passet utmerket. Pris --80,- Hurra. Euve Lenke til kommentar
eirik^^ Skrevet 7. september 2004 Del Skrevet 7. september 2004 Hva kostet S60 i statene? --Eirik Lenke til kommentar
skagenNYC Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 (endret) Hva kostet S60 i statene? --Eirik $380-$400 helt mulig... http://froogle.google.com/froogle?q=Canon+...t=474&scoring=p Jag har kjoept my dra denne buttik her og kan anbefalle dem - utrolig flinke og kan stoles paa! http://www.17photo.com/product.asp?id=9458A001 ($419) Endret 15. september 2004 av skagenNYC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå