Gå til innhold

Vil ha forbud mot salg av rambo kniver

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså, om det står "Used by Ed Gein" eller om det står "Eldar Vågan fra Vazelina Billopphøggers anbefaler den her øksa" på den er vel riv ruskende likegyldig. Den skader like mye uansett.

Dette gjelder også for kniven selvsagt.

Lenke til kommentar

At kniven skader like mye uansett er klart ja. Men om slike morderkniver ikke blir solgt under drapsforherligende slagord så vil ikke psykotiske skrullinger få tak i kniven når de ønsker å drepe noen, da de ikke finner den og må ta til takke med en sløv brødkniv kjøpt på Rimi istedenfor. Ellers så ser jeg ikke grunnen til å i det hele tatt selge "rambokniver".

Lenke til kommentar

Ehm, de samme knivene som du kaller morderkniver selges i dag på din nærmeste sportsbutikk under navn som "Villmarkens venn" og "Jotun Jaktkniv".

At dette var en blåkopi av kniven til John Rambo skiller den ikke stort fra de vanlige jaktknivene som finnes på markedet.

Lenke til kommentar

Et nytt forbud mot noe som er skadelig løser ikke noe i forhold til drapsstatistikker, men i forhold til såkalte "rambo-kniver" kan jeg ikke fatte hvorfor noen forsvarer innehav en sånn jævlig bondetamp-penisforlenger heller...

I denne tråden er det muligens Doom3 som er inspirasjonskilden...

I utgangspunktet er jeg helt enig i at både lovgivere og politikere i dette landet er så bak mål som det er mulig å komme, men å diskutere et ja eller nei til rambo kniver???

Håper i det lengste dette blir er en debatt om forbud, ansvar, tillit, umyndiggjørelse eller hva som helst annet en behovet for å bære en såkalt "rambo kniv"...

Høres forøvrig ut som verdens tøffeste kniv, liten tvil om det... Dengang jeg var ung het det forøvrig "speider kniv"...

Har som sagt mye jeg ønsker å formidle til våre såkalte "myndigheter", men å protestere mot fjerning av "rambo kniver" er i øyeblikket lite prioritert fra min side, uansett hvor tøft det måtte være...

Enkle mennesker har bare enkle løsninger, som f.eks. våre politikere, som tror at uten sex på TV blir vi ikke fristet til å bedrive hor, eller om vi fjerner tennstemplene til alle våre AG3'er, vil færre skytes av en AG3 (Hvilket de forøvrig har fått rett i, og operasjonen betegnes som en ubetinget suksess i siste nummer av Heimevernet ! :-))

Mer skremmende er det at de disse enkle menneskene (les politikere) som forhåpentligvis bare ønsker å beskytte sine enkle velgere med slike "enkle" tiltak blir møtt av en argumentasjon som nærmest savner sidestykke i historien om utviklingen av menneskets intelligens...

Foreslår at enkelte her forsøker å sette seg inn i både de reelle problemene vi har i samfunnet og finner mulige løsninger i en større sammeheng før de begynner å bekymre seg over tapet av en "karslig" beltekniv...

Lenke til kommentar
Ehm, de samme knivene som du kaller morderkniver selges i dag på din nærmeste sportsbutikk under navn som "Villmarkens venn" og "Jotun Jaktkniv".

At dette var en blåkopi av kniven til John Rambo skiller den ikke stort fra de vanlige jaktknivene som finnes på markedet.

Vel, poenget mitt har heller aldri vært kniven i seg selv, men at den selges som RAMBOKNIV og markedsføres med slagord som forherliger vold. Hvor mange jegere/fiskere/friluftsmennesker kjøper denne kniven? Forsvinnende få, de kjøper Jotun jaktkniv eller whatever. En gærn morder kjøper RAMBOKNIFE For your killing needs.

Lenke til kommentar

Vel, poenget mitt har heller aldri vært kniven i seg selv, men at den selges som RAMBOKNIV og markedsføres med slagord som forherliger vold. Hvor mange jegere/fiskere/friluftsmennesker kjøper denne kniven? Forsvinnende få, de kjøper Jotun jaktkniv eller whatever. En gærn morder kjøper RAMBOKNIFE For your killing needs.

...og unge fjortisser elsker dem :!:

Det er jo tross alt tøft da, eller hva? :D Rambo kniv.... Tenk på det... Kunne få Ulf i Karl & Co til å berserk :-)

Endret av trn100
Lenke til kommentar

En person ble drept og 5 skadet av en mann som gikk berserk med kniv,

og de vil svare med å forby kniv.

Da skal jeg slå noen ihjel med koranen og håpe på det beste. Eller enda bedre, slå ihjel en mann med en invandrer. Ta han i bena å denga han i haua på en annen. Tror du dette vil føre til forbud mot invandring? :!:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Enkle mennesker har bare enkle løsninger, som f.eks. våre politikere, som tror at uten sex på TV blir vi ikke fristet til å bedrive hor, eller om vi fjerner tennstemplene til alle våre AG3'er, vil færre skytes av en AG3 (Hvilket de forøvrig har fått rett i, og operasjonen betegnes som en ubetinget suksess i siste nummer av Heimevernet ! :-))

Først og fremst: Man blir skutt med våpen, ikke av våpen. Det er personen bak avtrekkeren som skyter, ikke våpenet i segselv.

Antallet personer drept med AG3 sank til 0 etter at HV-folkene ble fratatt tennstempelet, men antallet drap totalt var akkurat det samme som året før. Statistikken kan dere lese her:

http://www.kripos.no/statistikker/index.html

Det interessant er jo at flesteparten av drapene blir begått med redskap som er allment tilgjengelig i samtlige norske husholdninger. 41 drap hvor drapsvåpenet var kjent i 2003, 11 ble drept med kniv, 1 med øks, 6 med kvelning, 6 med stump vold, 1 med drukning. 27 av 41 drap var altså begått med våpen som gud og hvermann har tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det er ogsa derfor folk som Michael Moore fokuserer pa mord med skytevapen i USA. Hvorfor? Fordi hvis man ser pa drap totalt, sa begynner USA a tilnaerme seg andre land, nettopp fordi: folk finner andre mater a drepe folk pa hvis de ikke har tilgang pa et eller annet slags vapen.

Akkurat som jeg sa, vapen dreper ikke folk, folk dreper folk.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke "skjære" alle over en kam og forby somaliere. Det er jo den folkegruppen som skaper problemer, ikke kniver etc. Ønsker vi at Norge skal bli en barnehage hvor alt som kan brukes som våpen (minus tørre never) skal forbys?

Roten til problemet er innvandring, ikke kniver.

Lenke til kommentar
Roten til problemet er innvandring, ikke kniver.

Roten til problemet er psykiatrien.

Du kan ikke nekte for at hadde Norge stengt grensen for ikke-vestlig innvandring så hadde den drepte på trikken i likhet med flere titals andre personer vært i livet.

Siden innvandrere dreper mer enn nordmenn kan vi trekke slutningen;

Innvandring dreper, ergo vil økt innvandring føre til flere drap.

Spørsmålet er igrunn bare hvor høy pris nordmenn vil finne seg i å betale for vårt flerkulturelle samfunn. Den drepte på trikken betalte den høyeste pris en kan betale, og for somalieren vil nok dette drapet ironisk nok sikre han oppholdstillatelse da Norge ikke kan sende ute "mentalt syke" personer.

Lenke til kommentar
Du kan ikke nekte for at hadde Norge stengt grensen for ikke-vestlig innvandring så hadde den drepte på trikken i likhet med flere titals andre personer vært i livet.

Naturligvis, men det er en høyst primitiv, samt urealistisk løsning å fullstendig stenge slusene, og det vet du. Vi har vel ikke engang lov, takk EØS for det. Selv tror jeg på en grundig psykiatrisk sjekk, så vel som fysisk-medisinsk sjekk ved inntak til landet. Etter dette vil de som trenger det få den hjelp de trenger. Slik er vi i stand til å hjelpe mennesker som trenger det også.

Siden innvandrere dreper mer enn nordmenn kan vi trekke slutningen;

Innvandring dreper, ergo vil økt innvandring føre til flere drap.

Biler dreper mer enn innvandring, la oss forby biler.

Spørsmålet er igrunn bare hvor høy pris nordmenn vil finne seg i å betale for vårt flerkulturelle samfunn. Den drepte på trikken betalte den høyeste pris en kan betale, og for somalieren vil nok dette drapet ironisk nok sikre han oppholdstillatelse da Norge ikke kan sende ute "mentalt syke" personer.

Du tror ikke på at han er mentalt syk? :roll:

Lenke til kommentar
Du tror ikke på at han er mentalt syk?
En handling som gavner en person kan være rasjonell. Hvis vedkommende i tillegg har vært barnesoldat på det afrikanske horn og sikkert har drpet før kan terskelen være veldig lav for å drepe. Når man kjøper en drapskniv og går inn på en trikk hvor folk vanskelig kan flykte så virker dette svært planlagt i mine øyne.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...