Illmatic Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 ja det faller sikkert i god jord..... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Herregud, er det mulig å plassere hodet lenger opp i rektum? Som jeg nevnte i en tidligere tråd så er det _ENKELT_ og knerte et medforamedlem med kun det som ligger og slenger ved PC-bordet. Såkalte rambokniver har mothakene grunnet sagfunksjonen som skal gjøre kutting av brusk og bein til en enkel affære. Beklager kjære politikere, nå driter dere dere (woot) loddrett ut. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hmm..dette er en usunn utvikling som etter min mening desverre er uungåelig. Først tok de fra oss skytevåpenet, da spøkte vi med at kniver vel og snart ble forbudt. Nå er forslaget her. Hvordan skal dette håndheves? Ja det blir kanskje lengde på kniven eller noe sånt, og da er ikke forslaget ditt alexf så teit som du tror... The road to tyranny.... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Akkurat pistoler synes eg vi godt kan begrense da de ikke har så voldsom bruksområde uten om å drepe.... Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Wtf er det med rambokniv da? Er den skarp og har en spiss kan du stikke noen med den, tagger spiller vel liten rolle... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Taggene gjør at de flerrer opp vev og gjør blødningene vanskelig å stoppe, men fremdeles: Vil du drepe, så klarer du det. Mothaker eller ikke. Lenke til kommentar
fjotten Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Akkurat pistoler synes eg vi godt kan begrense da de ikke har så voldsom bruksområde uten om å drepe.... Det er det som er problemet, hva når vi ikke har noe å drepe med lenger? For å sitere Charlton Heston: "... I simply cannot stand by and watch a right guaranteed by the Constitution of the United States come under attack from those who either can't understand it, don't like the sound of it, or find themselves too philosophically squeamish to see why it remains the first among equals: Because it is the right we turn to when all else fails. That's why the Second Amendment is America's first freedom. ..." Hylekoret vil alltid gjøre alt for å forby "farlige ting". På en måte kan man forstå dem, hvorfor skal mennesker død av kniver man egentlig ikke trenger? På den annen side er det en veldig farlig utvikling. Trenger egentlig andre enn mekanikere skiftenøkler? Er mye man kan drepe med her i verden. Velkommen til politistaten. Lenke til kommentar
eierdegics Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Det er ikke kniven som dreper, det er mennesket..... Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Vel, om knivstikkeren kun hadde fått tak i en kniv uten mothaker så ville skadene vært minsket. Så jeg ser poenget med å forby kniven. Det er en kniv laget for å være skummel, ikke en slakterkniv eller fiskekniv. Akkurat den typen kniv kunne jeg gjerne forbudt, esken oppfordrer jo til drap. Lenke til kommentar
eierdegics Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hadde han syke brukt vanlig kniv i stedet for Rambo-kniven og gjort de samme skadene, hadde vi sittet her og diskutert om at kniver skulle bli ulovelig da??? Lenke til kommentar
thoufiend Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hadde han syke brukt vanlig kniv i stedet for Rambo-kniven og gjort de samme skadene, hadde vi sittet her og diskutert om at kniver skulle bli ulovelig da??? Er vel akkurat det som er pointet din gjøk, vanlige kniver gjør ikke samme skaden... Er du virkelig så trangsynt at du ikke har fått med deg det? Jeg måtte bare spørre Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hmmm, snakker vi om akkurat DENNE modellen eller _ALLE_ modeller med mothaker? Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Er vel særlig kniver som heter RAMBO KNIFE o.l. med masse blod og gørr på esken og noe slagord ala BLOOD HAVEN! At det blir solgt kniver med mothaker i vilmarksbutikker o.l driter jeg i, at "Rambokniver" blir solgt over disk i vanlige sjapper reagerer jeg på. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Så om det ble solgt en øks med slagordet: "Just like the one Ed Gein used" så hadde du også reagert på det? Selv om denne øksen ikke er mer skadelig enn en vanlig øks kjøpt på Clas Ohlson. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hmm..dette er en usunn utvikling som etter min mening desverre er uungåelig. Først tok de fra oss skytevåpenet, da spøkte vi med at kniver vel og snart ble forbudt. Unnskyld meg, men når var det skytevåpen ble forbudt? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 hvis jeg hadde funnet en øks med det slagordet hadde jeg kjøpt den uten å kny! Klag på redskapet ja... skal man forby joikesabler også da (samekniv)? jeg mener man kan jo hugge ned små trær med dem hvis man vil (jeg har prøvd).... må da være like farlige de! Samtidig ser jeg ingen tråder som kritiserer det dårlige psykologiske helsevesenet her i landet som slapp ham ut på gata... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 MrLee: Sjekk tråden angående nedstikkingen på Bussen. 'BaldViking' kommer med et par gode kommentarer angående det med psykiatrien. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Så om det ble solgt en øks med slagordet: "Just like the one Ed Gein used" så hadde du også reagert på det? Selv om denne øksen ikke er mer skadelig enn en vanlig øks kjøpt på Clas Ohlson. Poenget mitt er at kniven ikke har noen funksjon utenom å gjøre mest mulig skade, og når den i tillegg markedsfører seg som en rambokniv og frapskniv, så reagerer jeg på det. Jeg ville forsåvidt reagert på en øks som markedsførte seg med å ha vært brukt av en gærn morder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå