noodles Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 PC til 3305,- Er dette en grei PC å kjøpe nå til hovedsaklig internett, e-post og skolearbeid ? Og grei å oppgradere senere, til å gjøre den litt mer "spill-vennlig" ? på forhånd takk. Lenke til kommentar
Pr0Mo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Ser greit ut det. Har ingen erfaring med det hovedkortet, har forsåvidt aldri hørt om det. Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA koster 825 kr hos Netshop.no. Har det selv og er meget fornøyd med det. Det står jo rett nedfor handlevogna di at Netshop.no har alle varene inn. Du vil spare penger ved å bare bestille derfra og ikke fra 4 forskjellige plasser. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Det kommer an på når du skal oppgradere maskinen, men det er ikke verdens mest fremtidsriktige oppsett. Og hvis du skal kjøre Socket A, ta Abit NF7 V2.0. Et meget bra hovedkort til en billig penge. Og i den prisklassen behøver du sikkert ikke så bra RAM heller... Dog det skader jo ikke. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 (endret) når det skal bli oppgradert er jo ikke et tema enda, da jeg i grunn er raka fant etter å ha brukt over 3000,- men å ha noe som senere (om jeg skulle vinne i lotto eller noe) kan være lett å oppgradere til en brukanes gaming-pc, er ikke meg imot. jeg vet netshop.no har alt, da det var der jeg fant varene. handlevognen var bare for å kunne sammenligne med andre, og se om andre hadde alle. er intel celeron noe til kontorbruk ? det er vel billigere enn amd ? er det å anbefale ? bedre å skjekke ut om komplett har bedre og mer fremtidsvennlige alternativer ? EDIT: Kan vel legge til at muligheter for å spille CM (FM fra høsten av) ikke ville være å forakte. men utover det vil den ikke bli brukt til noe spilling. Endret 6. august 2004 av noodles Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. august 2004 Del Skrevet 7. august 2004 (endret) Jeg tror de fleste i dette forumet holder seg langt unna Celeron og det er ikke uten grunn. Hvis du absolutt må ha en lavbudsjett-prosessor så gå for AMD Duron. Det blir nok vrient å oppgradere et slikt oppsett i framtida. Den maskinen vil funke helt fint til FM. (Trist at de bytter navn Nostalgisk) Endret 7. august 2004 av kennethdammyr Lenke til kommentar
noodles Skrevet 7. august 2004 Forfatter Del Skrevet 7. august 2004 Jeg tror de fleste i dette forumet holder seg langt unna Celeron og det er ikke uten grunn. Hvis du absolutt må ha en lavbudsjett-prosessor så gå for AMD Duron.Det blir nok vrient å oppgradere et slikt oppsett i framtida. Den maskinen vil funke helt fint til FM. (Trist at de bytter navn Nostalgisk) Ok. Fikk høre av en kamerat at Celeron ikke var det værste, men jeg forstår det slik på deg og andre at det faktisk er det værste... Høres ut som om det er best å gå for noe annet. En lav-budsjetts PC har lav-budsjetts komponenter Takker for hjelpen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå